فرش بلژیکی چیست؟ سیر تا پیاز ویژگی‌های فرش شنل یا بلژیکی

فرش بلژیکی چیست

فرش‌ها در همه جای دنیا خصوصا در ایران و کشورهای آسیایی، یکی از محبوب‌ترین و رایج‌ترین زیراندازهایی هستند که در خانه‌ها استفاده می‌شوند. این زیراندازها، برخلاف گذشته تنوع بسیار زیادی در نحوه بافت، جنس و نوع الیاف، تعداد شانه و تراکم، رنگ و طرح و… دارند که به مشتریان اجازه می‌دهد در نهایت بهترین گزینه را با توجه به سلیقه، بودجه و محیط موردنظر انتخاب کنند. فرش شنل یا فرش بلژیکی که تحت عنوان فرش ابریشم مصنوعی نیز شناخته می‌شود، از جمله فرش‌هایی است که در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در اصل فرش شنل در کنار فرش‌های مختلفی همچون فرش شگی، فرش وینتیج، فرش گبه و … از محبوب‌ترین فرش‌های مدرن به شمار می‌رود و بسیاری از افراد از آن استفاده می‌کنند. در ادامه مطلب بررسی می‌شود که فرش بلژیکی چیست و از چه ویژگی‌ها و کاربردهایی برخوردار است تا در نهایت بتوانید با آن آشنا شده و در صورت خرید رضایت داشته باشید.

پس از شستشوی فرش‌ها نگهداری از آن‌ها از مهم‌ترین مواردی است که باعث می‌شود یک فرش بتواند برای مدت طولانی‌تری مورد استفاده قرار بگیرد. یکی از این موارد، نحوه شستشوی آن‌هاست. اگر شما به هر دلیلی نمی‌خواهید یا نمی‌توانید فرش‌هایان را در خانه بشویید و به دنبال یک قالیشویی ارزان هستید که بهترین خدمات را با مناسب‌ترین قیمت در اختیار شما بگذارد، بانو می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های شما باشد.

فرش بلژیکی چیست؟

فرش شنل یا بلژیکی در حقیقت یکی از انواع فرش‌های ماشینی است که با نام فرش ابریشم مصنوعی نیز شناخته شده و از جنس ویسکوز و پلی‌استر تولید می‌شود. همین موضوع باعث شده تا آن‌ها با نام فرش ویسکوز نیز شناخته شوند. مشخصه بارز این فرش‌ها داشتن یک لایه لاتکس در قسمت پشتی است که باعث می‌شود به راحتی به سطح زمین بچسبد و دچار تاشدگی و جابجایی نشود.

فرش های بلژیکی ضخامت بسیار کمی دارند و برای راه رفتن بر روی آن‌ها حتماً باید از دمپایی‌های روفرشی یا صندل استفاده کنید؛ در غیر این صورت فرش در دراز مدت آسیب می‌بیند. مهم‌ترین دلیل نام گذاری این فرش‌ها این است که  نخستین بار در کشور بلژیک تولید شدند.



پیشنهاد مطالعه: از دیگر فرش‌هایی که امروزه با استقبال زیادی از سمت مشتریان مواجه شده است، فرش بامبوست. اگر می‌خواهید با ویژگی‌های این فرش آشنا شوید و بررسی کنید که آیا برای محیط موردنظر شما  می‌تواند گزینه مناسبی باشد یا خیر، به وبلاگ قالیشویی بانو مراجعه کرده و مقاله فرش بامبو چیست را مطالعه کنید.



فرش شنل

آشنایی با ویژگی‌ها و مشخصات فرش شنل

فرش شنل مانند انواع فرش‌های ماشینی و دستباف، ویژگی‌ها و مشخصات منحصربه‌فردی دارد که به آن اجازه می‌دهد در محیط‌های مختلفی مورد استفاده قرار بگیرد. از جمله مهم‌ترین و بارزترین ویژگی‌های این فرش‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آسان بودن حمل و نقل و جابه‌جایی آن‌ها
  • دارا بودن زیبایی، جذابیت و نرمی و لطافت بالا
  • برخورداری از ابعاد، اندازه، طرح و رنگ‌های مختلف
  • وزن کم به دلیل  داشتن ضخامت بسیار کم و بافت ریز و نازک
  • شباهت بالا به فرش‌های دستباف ابریشمی و زیبایی زیاد آن‌ها
  • برخورداری از قابلیت شستشو بدون دستگاه و آسان بودن روش نگهداری و مراقبت از آن
  • تولید با الیاف پلی‌استر و ویسکوز؛ ویسکوز در اصل نوعی ابریشم مصنوعی است که از گیاهان سلولزی مانند پنبه و لینن تهیه می‌شود.
  • زیبایی و ظرافت بسیار زیاد به دلیل نوع الیاف استفاده شده در بافت آن‌ها؛ در نتیجه می‌تواند کمک بسیار خوبی به دکوراسیون منازل شما باشد.
  • عدم پرزدهی به دلیل الیاف‌های استفاده در زمان بافت؛ در نتیجه می‌تواند انتخاب مناسبی برای کسانی باشد که حساسیت‌های پوستی و ناراحتی‌های ریوی دارند.


پیشنهاد: قالیشویی بانو با راه‌اندازی شعبه‌های مختلف در سراسر نقاط کشور به دنبال آن است که بهترین خدمات را با بالاترین کیفیت و در سریع‌ترین زمان در اختیار شما بگذارد. پس اگر به دنبال بهترین قالیشویی جنوب تهران هستید، می‌توانید از طریق سایت ما اقدام کرده و یا با شماره ۶۶۳۸۸۸۳۱-۰۲۱ تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.



ویژگی‌ها و مشخصات

معایب فرش بلژیکی چیست؟

درست مانند هر محصول دیگری، فرش های شنل یا بلژیکی نیز در کنار تمامی قابلیت‌ها، ویژگی‌ها و مزیت‌هایی که دارند، معایب و ایراداتی دارند که مهم‌ترین آن‌ها را می‌توان در موارد زیر خلاثه کرد:

  1. این فرش در برابر حرارت و اجسام داغ ضعیف بوده و دچار تغییر شکل می‌شود.
  2. این فرش از مقاومت کمی در برابر گرد و غبار، نور خورشید و سائیدگی برخوردار است و باید در نگهداری آن دقت بالایی داشته باشید.
  3. از آنجایی که فرش شنل دارای یک لایه لاتکس در قسمت پشت است، اگر به سطح زمین بچسبد جابجایی و حرکت آن با مشکل مواجه می‌شود.
  4. نمی‌توان این فرش‌ها را زیر اجسام سنگینی همچون مبل، میزهای سنگین، کمدها و … قرار داد؛ زیرا بسیار راحت دچار سائیدگی و آسیب می‌شوند.
  5. ضخامت بسیار کم این فرش‌ها باعث می‌شود که نشستن و خوابیدن بر روی آن‌ها خوشایند نباشد؛ به عبارتی این فرش‌ها بیشتر جنبه تزئینی دارند.
  6. الیاف ویسکوز که در تولید این فرش‌ها به کار می‌روند، در برابر مواد شیمیایی و اسیدی حساس بوده و می‌توانند به سادگی دچار تغییر رنگ و ظاهر شوند.


پیشنهاد مطالعه: هزینه قالیشویی در هر شهر متفاوت است و اتحادیه‌ها برای جلوگیری از ایجاد قیمت‌های متفاوت، در ابتدای هر سال، قیمت شستشوی فرش را اعلام می‌کنند. اگر به دنبال بهترین قیمت‌ها هستید، بانو می‌تواند بهترین انتخاب شما باشد. برای دریافت خدمات می‌توانید با شماره ۱۴۴۳ تماس بگیرید.



قیمت فرش شنل

فرش بلژیکی یا شنل درست مانند دیگر انواع فرش‌های ماشینی از تنوع بالایی برخوردار است؛ به همین دلیل قیمت آن نیز می‌تواند تحت تاثیر فاکتورهای مختلفی قرار داشته باشد. کیفیت ساخت و بافت، طرح و رنگ‌بندی، ابعاد و اندازه‌ها، برند و شرکت تولید کننده، مدت زمان گارانتی، نرخ ارز و نوسانات آن، فروشگاه عرضه کننده فرش و… از مهم‌ترین مواردی هستند که می‌توانند بر روی قیمت فرش بلژیکی تاثیر داشته باشند.

قیمت

بهترین روش شستشوی فرش شنل چیشت؟

همانطور که گفته شد این فرش‌ها به دلیل داشتن الیاف ویسکوز در برابر مواد شیمیایی و اسیدی مقاومت کمی دارند؛ به همین دلیل انتخاب مواد شوینده مناسب برای آن‌ها اهمیت بالایی دارد. برای شستن این فرش‌ها می‌توان از شیوه سنتی استفاده کرد، اما بهترین و مطمئن‌ترین روش استفاده از خدمات شرکت‌های قالیشویی است.

با اینحال در شستشوی سنتی این فرش‌ها باید به نکات مهمی توجه داشته باشید که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  1. نباید از برس‌های زبر برای شستن فرش استفاده کرد.
  2. حتماً باید به دقت برچسب فرش مطالعه شود.
  3. باید شامپوی مناسب با جنس الیاف فرش و رنگ‌های آن انتخاب شود.
  4. قبل از آغاز شستشو، فرش حتماً باید کاملاً تمیز شده و جارو کشیده شود.
  5. آبکشی فرش باید به صورت کامل انجام شود و هیچ اثری از مواد شوینده بر روی آن باقی نماند. در نهایت نیز در محیط باز خشک شود.


پیشنهاد: قالیشویی آنلاین بانو ضمن استفاده از بهترین ابزارها و متدهای روز دنیا از دانش و تجربه افراد متخصص در این زمینه نیز استفاده می‌کند تا بتواند با ارائه خدمات باکیفیت، شما را به یکی از دوستان همیشگی خود تبدیل کند.



جمع‌بندی نهایی

در این مقاله در پاسخ به این سؤال که فرش بلژیکی چیست توضیح دادیم که این فرش که با نام فرش شنل نیز شناخته می‌شود، در اصل نوعی فرش ماشینی است که از الیاف ویسکوز و پلی‌استر تولید می‌شود. همچنین از آنجایی که شباهت زیادی به فرش‌های ابریشمی دستباف دارد، به عنوان فرش ابریشمی مصنوعی نیز شناخته شده و می‌تواند مزیت‌ها و زیبایی‌های متعددی در اختیار شما بگذارد.

امیداریم که مطالب گفته شده برای شما مفید بوده و به تمامی سوالات شما پاسخ داده باشد. چنانچه در مورد هر یک از مطالب با سوالی مواجه شدید و یا موضوعی وجود داشت که تمایل داشتید در مورد آن بیشتر بدانید، با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن پاسحگوی شما باشم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *