شستشوی فرش با جوش شیرین+جوش شیرین برای فرش مناسب است؟

شستشوی فرش با جوش شیرین

شستشوی فرش با جوش شیرین چگونه انجام می‌شود؟ آیا تمیز کردن لکه فرش با سرکه و جوش شیرین امکان پذیر است؟ به طور کلی، فرش‌ها یکی از مهم‌ترین ارکان خانه‌ها محسوب می‌شوند؛ خصوصا در خانه‌های ایرانی. آز آنجایی هم که فرش‌ها همواره زیر بار ترافیک رفت‌وآمد و نشست‌وبرخاست هستند، بعد از مدتی به شستشو نیاز پیدا می‌کنند؛ زیرا آلودگی‌های مختلفی به سطح آن چسبیده و در نهایت به داخل الیاف نفوذ می‌کند.

اگرچه بهترین روش برای شستشوی فرش‌ها، استفاده از خدمات شرکت‌های قالیشویی است، اما می‌توان با استفاده از مواد شوینده خانگی نیز به شستن و تمیز کردن آن‌ها اقدام کرد. در این میان، یکی از بهترین و کاربردی‌ترین موادی که می‌تواند در تمیز کردن لکه‌ها و آلودگی‌های سطح فرش به کار برد، جوش شیرین است که می‌تواند در کنار سرکه قدرت تمیز کنندگی بی‌نظیری داشته باشد. در این مقاله قصد داریم تا آموزش استفاده از جوش شیرین برای فرش و تمیز کردن آن را با هم بررسی کنیم.

جوش شیرین برای از بین بردن چه لکه‌هایی مناسب است؟

همان‌طور که گفتیم فرش‌ها همواره در معرض رفت‌وآمد و نشست‌وبرخاست هستند؛ به همین دلیل نیز پتانسیل بالایی برای جذب آلودگی‌های مختلف دارند. از جمله رایج‌ترین لکه‌هایی که بر روی فرش‌ها به وجود می‌آیند، می‌توان به موارد مختلفی مانند موارد زیر اشاره کرد:

  • لکه خون
  • لکه ادرار
  • لکه جوهر
  • لکه چربی
  • لکه میوه و آبمیوه
  • لکه نوشیدنی‌های مختلف مانند چای، قهوه، نسکافه
  • و

برای تمیز کردن هر کدام از این لکه‌ها مواد و شوینده‌های مختلفی وجود دارند، اما می‌توان گفت جوش شیرین تنها ماده‌ای است که می‌توان از آن برای تمیز کردن تمامی لکه‌های عنوان شده استفاده کرد. از بین بردن لکه چای روی فرش با جوش شیرین می‌تواند بهترین و مؤثرترین شیوه تمیز کردن آن‌ها باشد. این ماده، قدرت تمیز کنندگی بالایی داشته و هیچ‌گونه تأثیر مخربی بر روی الیاف و جنس فرش‌ها ندارد.



پیشنهاد مطالعه: شیرازه یکی از مهم‌ترین قسمت‌های فرش است که مراقبت و ترمیم آن از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر می‌خواهید بدانید شیرازی دوزی چگونه انجام می‌شود، با مراجعه به وبلاگ بانو، مقاله شیرازه دوزی فرش را مطالعه کنید.



جوش شیرین برای فرش

شستشوی فرش با جوش شیرین

به صورت کلی نمی‌توان از یک ماده شوینده خاص، برای تمیز کردن و از بین بردن تمامی لکه‌ها از روی فرش‌های مختلف استفاده کرد؛ زیرا هر فرش و لکه‌های ایجاد شده روی آن، شرایط ویژه‌ای دارند؛ اما جوش شیرین از جمله موادی است که می‌توان با اطمینان خاطر، از آن برای از بین بردن هر نوع لکه‌ای از روی هر نوع فرشی استفاده کرد.

برای تمیز کردن فرش با جوش شیرین می‌توانید بر اساس مراحل زیر عمل کنید تا در نهایت به بهترین نتیجه برسید:

۱. گردگیری و حذف آلودگی‌های سطحی

در مرحله اول از شستشوی فرش با جوش شیرین و پیش از انجام هر اقدامی، حتماً باید با استفاده از یک جاروبرقی به خوبی سطح فرش را جارو بکشید تا هرگونه آلودگی و گردوغبار موجود بر روی آن از بین برود. اگر گردوغبار سطح فرش به خوبی از بین نرود، ممکن است در زمان شستشوی به داخل الیاف نفوذ کرده و باعث کدر شدن و تغییر رنگ فرش شود.

همچنین زمانی که لکه‌های ایجاد شده بر روی فرش تازه است، باید با استفاده از یک دستمال تمیز، آن‌ها را تمیز کنید؛ البته به شکلی که لکه گسترش پیدا نکند.



پیشنهاد: از دیگر خدماتی که توسط قالیشویی بانو در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد، شستشوی مبل است. ما در تلاشیم تا با استفاده از بهترین ابزارها و متدهای روز دنیا و همچنین دانش و تجربه افراد متخصص در این زمینه، بهترین کیفیت را ارائه داده و در نهایت شما را به یکی از دوستان همیشگی خود تبدیل کنیم. برای دریافت خدمات می‌توانید وارد سایت بانو شده و یا با شماره ۱۴۴۳ تماس بگیرید.



آلودگی‌های سطحی

۲. شستن لکه‌ها با آب

در مرحله دوم و بعد از تمیز کردن گردوغبار، لازم است که محل لکه‌های فرش را با استفاده از آب شستشو داده و با استفاده از یک دستمال تمیز محل لکه را به صورت عمودی پاک کنید.

«مجددا تکرار می‌کنیم که این کار را باید به‌گونه‌ای انجام دهید که باقی مانده لکه گسترش پیدا نکند.»

۳. اسپری کردن سرکه بر روی لکه

بعد از شستن محل لکه با آب، باید مقداری سرکه سفید را در داخل یک بطری ریخته و آن را بر روی محل لکه اسپری کنید.



پیشنهاد مطالعه: در ابتدای هر سال، اتحادیه‌ها قالیشویی، نرخ‌های ثابتی را تعیین می‌کنند تا مشتریان بدانند برای دریافت خدمات موردنظرشان باید چه هزینه‌ای پرداخت کنند. برای آشنایی با این قیمت‌ها وارد سایت ما شده و مقاله قیمت قالیشویی را مطالعه کنید.



اسپری کردن سرکه بر روی لکه

۴. ریختن جوش شیرین بر روی محل لکه

بعد از اسپری کردن سرکه بر روی لکه باید مدتی منتظر بمانید. سپس مقداری جوش شیرین را روی لکه بریزید؛ به شکلی که تمامی قسمت‌های لکه پوشش داده شود. بعد از اینکار نیز، با استفاده از یک دستمال تمیز، مواد را روی قسمت کثیف شده پخش کنید. بعد از آنکه جوش شیرین تمام محتویات سرکه و لکه را جذب کرد، باید با استفاده از یک جاروبرقی آن را تمیز کنید.

«در حقیقت استفاده از جوش شیرین برای فرش هیچ‌گونه ضرر و زیانی نداشته و می‌توان از آن برای انواع فرش‌های ماشینی و دستبافت استفاده کرد.»

شستشوی فرش با جوش شیرین؛ لکه‌های غلیظ

اگرچه جوش شیرین از قدرت تمیز کنندگی بالایی برخوردار است اما گاهی اوقات لکه‌هایی که بر روی فرش ایجاد می‌شوند، غلیظ بوده و بعد از مدتی کهنه می‌شوند. این موضوع، باعث می‌شود تمیز کردن آن‌ها، شما را با چالش‌های متعددی مواجه کند. در این‌گونه موارد و برای تمیز کردن بهتر لکه‌های فرش، می‌توان از مواد دیگری در کنار جوش شیرین استفاده کرد.

برای تمیز کردن لکه‌های غلیظ، می‌توانید از مخلوط جوش‌ شیرین با یک فنجان پودر بوراکس و چند قطره روغن استفاده کنید. این مخلوط یک لکه‌بر بسیار قوی است و می‌تواند هر نوع لکه‌ای را به راحتی از بین ببرد؛ بدون اینکه به بافت و الیاف فرش آسیبی وارد کند. همچنین ترکیب جوش شیرین با موادی مانند تالک و نشاسته ذرت، می‌تواند در تمیز کردن لکه‌های غلیظ مؤثر باشد.



پیشنهاد: اگر قصد استفاده از بهترین خدمات را دارید، می‌توانید با شماره قالیشویی بانو تماس بگیرید. ما ضمن ارائه خدمات، مشاوره رایگان تلفنی نیز ارائه می‌دهیم تا بتوانیم همواره شما را در چنین موقعیت‌هایی همراهی کنیم.



لکه‌های غلیظ

بهترین مواد شوینده خانگی برای شستن فرش‌ها

هر کدام از انواع فرش‌های ماشینی و دستبافت، از الیاف و مواد مختلفی تشکیل می‌شوند و ممکن است که در مواجه با مواد شوینده، واکنش‌های متفاوتی داشته باشند. امروزه مواد شوینده صنعتی مخصوصی در دسترس هستند که از قدرت اسیدی و قلیایی مشخصی برخوردارند؛ اما می‌توان از مواد خانگی متعددی نیز برای شستن فرش‌ها استفاده کرد.

از جمله کاربردی‌ترین و بهترین مواد شوینده خانگی می‌توان به موارد زیر استفاده کرد:

  • ترکیب الکل سفید، سرکه و آب
  • ترکیب شامپو فرش و پودر شستشو
  • ترکیب پودر صابون، جوش شیرین و آب

در حقیقت یک ماده شوینده مناسب باید به نتایجی مانند آنچه در ادامه ذکر می‌کنیم منجر شود:

  1. عدم ایجاد تغییر در رنگ فرش
  2. عدم ایجاد آسیب به بافت و الیاف
  3. کمک نرم شدن بافت و الیاف فرش
  4. کمک به افزایش زیبایی و درخشندگی فرش
  5. تمیز کردن آلودگی‌های سطح و داخل الیاف فرش
  6. و…


پیشنهاد مطالعه: می‌دانید که فرش بلژیکی چیست؟ از آنجایی که در بازار امروزی، این فرش‌ها مورد استقبال مشتریان قرار گرفته است، آشنایی با آن به شما کمک می‌کند تا در نهایت، انتخاب درستی داشته باشید. بدین منظور پیشنهاد می‌کنیم حتما ار محتوای مقاله فرش بلژیکی یا فرش شنل چیست استفاده کنید.



بهترین مواد شوینده خانگی

جمع‌بندی نهایی

جوش شیرین یکی از بهترین مواد خانگی است که می‌تواند در شستشوی انواع فرش‌ها به کار برود. شستشوی فرش با جوش شیرین در کنار مواد دیگری مانند سرکه، نشاسته ذرت، تالک، پودر بوراکس  … می‌تواند روشی عالی برای از بین بردن هر نوع لکه باشد. همچنین جوش شیرین علاوه بر قدرت تمیز کنندگی عالی، می‌تواند باعث درخشندگی و زیبایی، روشن‌تر شدن و عدم آسیب دیدن فرش شود.

امیدواریم که مطالب گفته شده برای شما مفید بوده و به تمامی سوالات شما پاسخ داده باشند. چنانچه در مورد هر یک از مطالب گفته شده با سوالی مواجه شدید و یا موضوعی وجود داشت که تمایل داشتید در مورد آن بیشتر بدانید، با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *