شستشوی فرش با مواد نانو در قالیشویی

قالیشویی نانو چگونه است

از بین بردن لکه فرش و قالی و تمیز کردن آن از هر نوع آلودگی با استفاده از شوینده های معمولی چندان مؤثر نیست. در واقع مهم ترین موضوعی که شستشوی فرش در قالیشویی را با شستن فرش در خانه متمایز می کند، استفاده از مواد شوینده نانو برای تمیز کردن فرش است. استفاده از مواد نانو برای شستن فرش نه تنها ظاهر فرش را تمیز می کند، بلکه موجب از بین رفتن باکتری و قارچ های داخل فرش می شود و باعث افزایش طول عمر فرش می شود. در این مقاله از قالیشویی بانو می توانید با مزیت ها و کاربردهای شستشوی فرش با شوینده های نانو آشنا شوید و کمی بیشتر در مورد این مواد شیمیایی اطلاعات کسب کنید.

مواد شوینده نانو چیست؟

شوینده نانو درواقع نسل جدید شوینده های فرش هستند که در تولید آن ها از نانوامولسیون تری گلیسیرید بر پایه آب استفاده شده است و در ترکیبات آن الکل وجود ندارد. این مواد شوینده آسیب کمتری به فرش و قالی های شما وارد می کنند و از طرفی میزان تمیز کنندگی فوق العاده ای دارند. از مهم ترین ویژگی های مواد شوینده نانو این است که آنتی استاتیک هستند و موجب می شوند تا گرد و غبار روی سطح فرش جمع نشود.

کاربردهای مواد شوینده نانو

از آن جایی که مواد شوینده نانو قیمت بیشتری نسبت به شوینده های معمولی دارند، معمولاً از آن ها برای فرش های ارزشمند و گرانقیمت استفاده می شود. این شوینده ها در برطرف کردن لکه و آلودگی از روی فرش بسیار مؤثر هستند و به منظور ضدعفونی فرش نیز مورد استفاده قرار می گیرند.
از طرف دیگر اگر فرش دچار بید زدگی شده باشد و یا در معرض بید و تخم بید قرار بگیرد، استفاده از مواد شوینده نانو راه حل مناسبی برای از بین بردن آن می باشد. استفاده از این مواد شوینده احتمال بید زندگی و رشد قارچ و میکروب ها را روی فرش کاهش می دهد و بوی بد فرش را نیز برطرف می نماید.

مزایا و معایب مواد شوینده نانو

استفاده از شوینده های نانو این روزها هم در میان شرکت های قالیشویی و هم منازل بسیار رایج شده است. استفاده راحت و اثر بخشی سریع این مواد از مهم ترین مزیت های این مواد شوینده محسوب می شود. اما آیا چیزی در مورد سایر مزیت ها و همچنین معایب این شوینده می دانید؟ در ادامه می توانید با مهم ترین مزایا و معایب مواد شوینده آشنا شوید.

مزایای شوینده های نانو

مواد نانو دارای خواص آنتی باکتریال هستند و ضمن تمیز کردن فرش و قالی از کثیف شدن مجدد فرش ها و تجمع آلودگی در آن نیز جلوگیری می کنند. جالب است بدانید که استفاده از مواد نانو موجب می شود تا قارچ ها و باکتری های روی سطح فرش تا ۹۹ درصد از بین برود و تمیز شود. از طرف دیگر از مهم ترین مزیت های استفاده از شوینده های نانو این است که لکه های قدیمی و سخت را به سادگی از بین می برد و ظاهری تمیز و عاری از هرگونه آلودگی به فرش شما می بخشد.
قدرت پاک کنندگی شوینده های نانو بسیار بیشتر از شوینده های معمولی است و از همین رو به سادگی و با سرعت بالایی لکه ها و آلودگی ها را از روی فرش تمیز می کنند. جالب است بدانید که در کارخانه های قالیشویی برای استفاده از مواد شوینده نانو از دستگاه های خاصی استفاده نمی شود و این موضوع توسط متخصصین به صورت دستی انجام می شود. در ادامه می توانید با مهم ترین مزیت های شوینده های نانو آشنا شوید.

  • از بین بردن سریع لکه ها
  • از بین بردن بوی بد فرش
  • عدم به جا ماندن بوی بد در فرش
  • کاهش احتمال کثیفی مجدد فرش ها
  • از بین بردن قارچ ها و باکتری ها
  • ایجاد یک لایه ضد حساسیت و ضد بو روی سطح فرش
  • جلوگیری از رشد مجدد قارچ ها و میکروب ها روی فرش
  • نرم شدن سطح فرش
  • افزایش ماندگاری و طول عمر فرش

معایب شوینده های نانو

هر چند که مزیت های شوینده های نانو بیشتر از معایب آن ها است ، اما این شوینده ها دارای معایبی هم هستند. در همین ابتدای امر باید به شما بگوییم که شوینده های نانو قیمت بالاتری نسبت به شوینده های معمولی دارند و همین موضوع موجب شده تا از این شوینده ها بیشتر برای فرش های گران قیمت و دستباف استفاده شود. درست است که ادعا می شود که فرش ها بعد از استفاده از مواد شوینده نانو دیگر کثیف نمی شوند، اما به هر حال امکان کثیف شدن مجدد فرش ها وجود دارد و این کار تنها ریسک کثیف شدن دوباره فرش ها را کاهش می دهد. اگر در مورد آسیب فرش های خودتان با مواد نانو نگران هستید، باید بدانید که شوینده های نانو هیچ آسیبی به فرش ها وارد نمی کنند و از فرش های شما در برابر آسیب و آلودگی نیز محافظت می کنند.

نانو شویی برای کدام فرش ها مناسب است؟

هر چند که استفاده از مواد شوینده نانو برای همه انواع فرش مناسب است، اما از آن جایی که هزینه شستشوی فرش با مواد نانو نسبت به مواد شوینده عادی بیشتر است، اکثر افراد برای شستن فرش های گران قیمت و دستباف از این شوینده ها استفاده می کنند. اما به هر حال از آن جایی که کیفیت شستشو با این شوینده ها بسیار زیاد است، هر فرد که تمایل دارد می تواند از قالیشویی درخواست کند تا فرش ها را با این نوع مواد شوینده تمیز کنند.

روش های نانو شویی در قالیشویی چگونه است؟

امروزه امکان استفاده از مواد شوینده نانو برای اشخاص و هم در قالیشویی های معتبر وجود دارد. معمولاً در قالیشویی های سنتی و قدیمی از این مواد استفاده نمی شود و استفاده از شوینده های نانو بیشتر در قالیشویی های مدرن رایج است.

مواد نانو برای شستشوی مبل مناسب است؟

در اکثر قالیشویی های معتبر برای تمیز کردن انواع مبلمان پارچه ای نیز از مواد نانو استفاده می شود. با این روش لکه های روی پارچه مبلی راحت تر تمیز می شود و مبلمان ظاهری زیبا و تمیز به خود می گیرد.

جمع بندی نهایی

تمیز کردن فرش با مواد شوینده نانو یک راهکار مؤثر برای درخشان و تمیز کردن فرش ها است. این شوینده ها علاوه بر تمیز کردن فرش ها از رشد باکتری و قارچ ها نیز جلوگیری می کنند و ظاهری فوق العاده تمیز به فرش ها می بخشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *