قوانین شستن فرش در آپارتمان

قوانین شستن فرش در آپارتمان

شستن فرش در آپارتمان به‌قدری سخت و مشکل‌آفرین است که بسیاری از افراد عطایش را به لقایش می‌بخشند و به‌ سراغ یک قالیشویی معتبر برای شستشوی فرش‌ها، موکت‌ها و قالی‌های مختلفشان ‌می‌روند. قالیشویی‌ های معتبر فرش را درب منزل تحویل می‌گیرند و طی مدت زمانی کوتاه آن را می‌شویند.

قیمت قالیشویی مراکز حرفه‌ای، تجهیزات پیشرفته، شستشو در مدت زمان اندک، عدم آسیب‌رسانی به بافت قالی و بسیاری از ویژگی‌های دیگر بسیاری از افراد را ترغیب می‌کند تا برای شستشوی فرش به‌سراغ قالیشویی‌ها بروند.

اگر به‌هر‌دلیلی امکان دریافت خدمات شستشوی فرش از مراکز قالیشویی را ندارید، باید حتماً قوانین شستشوی فرش در آپارتمان را بدانید و متناسب با آنها فرش یا قالی خود را بشویید تا هیچ مزاحمتی برای دیگر ساکنین و همسایه‌ها به‌وجود نیاورید.

نکته های مهم قبل از شستن فرش در آپارتمان

چندین نکته مهم قبل از شستشوی فرش در آپارتمان وجود دارد که توصیه می‌کنیم حتماً آنها را مد نظر قرار دهید:

  • فضای مناسب برای شستشوی فرش حتماً باید وجود داشته باشد. در‌صورتی‌که چنین فضایی را در آپارتمان و مجتمع‌تان در اختیار ندارید، توصیه می‌کنیم که سراغ مراکز قالیشویی در محل بروید.
  • قبل‌از‌اینکه بخواهید قالی را خیس کرده و مواد شوینده را روی آن بریزید، مطمئن شوید که رنگ پس نمی‌دهد. هرگونه رنگ پس‌دادن می‌تواند منجر به آسیب‌دیدن فرش و حتی به‌ جا‌ ماندن رد شستشوی آن شود. برای بررسی یک پارچه نم‌دار آغشته به مواد شوینده را برروی فرش بکشید، در صورتی که رنگی روی پارچه ایجاد نشد، یعنی قالی نیز رنگ پس نمی‌دهد.
  • تکاندن گردوغبار از روی فرش اهمیت زیادی دارد، چون در‌صورتی‌که این آلودگی‌ها ابتدا پاک نشوند، شستشوی قالی نتیجه بخش نخواهد بود. در برخی مواد به‌دلیل زیاد‌بودن گردوغبار روی قالی شما باید چندین‌بار این کار را انجام دهید، بنابراین فضایی مناسب تکاندن قالی را در آپارتمانتان بیابید.
  • شما برای خشک‌کردن فرش نیاز به یک سطح شیب‌دار و محکم دارد تا بعد از شستشو قالی را روی آن پهن کنید؛ بنابراین اگر چنین جایی در آپارتمانتان وجود ندارد نیز پیشنهاد می‌دهیم که به‌سراغ قالیشویی‌ها بروید.

قوانین شستن فرش در آپارتمان

مهمترین قانون شستن فرش در آپارتمان

قانون شستن فرش در آپارتمان یا قوانین مربوط به انجام این کار را معمولاً ساکنین و مدیریت ساختمان وضع می‌کنند. شما باید ابتدا جلسه‌ای با دیگر همسایه‌ها داشته باشید و این موضوع را با آنها مطرح کنید تا در صورت عدم وجود قانون پیرامون این قضیه قوانین جدیدی برای ساختمانتان وضع شود.

در طی این جلسه‌ها معمولاً همسایه‌ها توافق می‌کنند که آیا شستن فرش در آپارتمان امکان‌پذیر است؟ آیا همسایه‌ها امکان استفاده از پارکینگ برای شستشوی قالی‌های خود را دارند؟ آیا امکان استفاده از پشت بام برای انجام این کار وجود دارد؟

یکی از قوانین مهم دیگر در شستشوی فرش در آپارتمان‌ها وضع قانون پرداخت خسارات است. در واقع مدیریت ساختمان باید حتماً میزان مصرف آب، تغییر رنگ موزاییک‌ها، ایجاد خرابی در ایزوگام و … را در نظر بگیرد و بر اساس آنها مبلغی مشخص را به فردی که قصد شستشوی فرش را دارد، تعیین کند.

نحوه شستن فرش در آپارتمان

برای شستن فرش در آپارتمان ۲ راه مختلف پیش‌رو دارید:

  • استفاده از شامپو‌های مخصوص

اگر فرشتان بیشتر از اندازه کثیف نیست، توصیه می‌کنیم به‌جای تحمل دردسر‌های مربوط به شستشوی سنتی، از شامپو‌های مخصوص استفاده کنید. برای انجام این کار باید طبق مراحلی خاص پیش بروید:

در مرحله اول باید تمام سطح قالی را جاروبرقی بکشید. سعی کنید جاروبرقی را در تمام سطح کشیده و آلودگی‌ها و گردوغبار را بزدایید تا بعد از استفاده از شامپو تمیزی قالی به چشم بیاید.

اکنون داخل یک ظرف شامپو و آب را طبق دستورالعمل روی بطری محصول ترکیب کرده و با استفاده از اسفنج یا پارچه تمیز سطح فرش را تمیزکاری کنید. شما باید تا جایی به‌کشیدن پارچه برروی فرش ادامه دهید که مواد کاملاً به الیاف قالی نفوذ کنند.

تا زمان خشک‌شدن مواد برروی قالی، به‌هیچ‌عنوان روی آن راه نروید. راه رفتن دوباره باعث ایجاد آلودگی‌های حتی بیشتر از گذشته می‌شود.

  • استفاده از پشت بام یا پارکینگ

متأسفانه استفاده از پشت‌بام یا پارکینگ برای تمام ساکنین ممنوع است و حتی اگر در این زمینه جسه‌ای برگزار شود و تمام همسایه‌ها با این موضوع موافقت کنند، همچنان از لحاظ قانونی امکان انجام این کار وجود نخواهد داشت. در واقع پشت‌بام، پارکینگ، راه‌پله، حیاط و … جزء مشاعات به‌شمار می‌آیند و برای همین امکان استفاده از آنها وجود ندارد.

متأسفانه با وجود ممنوعیت استفاده از پشت‌بام یا پارکینگ بسیاری از افراد بدون در‌نظر‌گرفتن این موضوع شروع به شستشوی فرش‌ها و قالی‌های خود می‌کنند و آسیب‌های زیادی نیز به ساختمان می‌رسانند.

برای شستن فرش در آپارتمان چه کنیم؟

حتماً تا به اینجا مطلب متوجه‌شده‌اید که متأسفانه امکان شستشوی فرش در آپارتمان وجود ندارد و حتی با توافق همسایه‌ها این کار تخلف به‌شمار می‌آید. شما فقط می‌توانید با استفاده از شامپو فرش در خانه‌تان لکه‌ها و کثیفی‌های قالی‌تان را بگیرید.

شستشوی قالی در آپارتمان هزینه‌های زیادی نیز برایتان می‌تراشد، از هزینه‌های قبض آب گرفته تا خسارات‌ها و آسیب‌هایی که به ساختمان وارد می‌شود؛ علاوه‌براین ازآنجاکه در محیطی عمومی مجبور به پهن‌کردن فرش هستید، شاید آسیب‌هایی ناخواسته بر اثر رفت‌وآمد به قالی‌تان نیز وارد شود.

تنها راه‌حل برای ساکنین ساختمان به‌منظور شستشوی بدون‌دردسر قالی‌ها دریافت خدمات از قالیشویی‌ها است. این مراکز در بستر مناسب با کمترین میزان مصرف آب فرش‌ها را با تجهیزات مدرن و حرفه‌ای شستشو می‌دهند و خیال مشتری‌های خود را از بابت تمیزی کامل فرش راحت می‌کنند. شما نیز همین حالا می‌توانید با کارشناس‌های قالیشویی‌های حرفه‌ای تماس بگیرید و از آنها در این زمینه مشورت دریافت کنید.

قوانین شستن فرش در آپارتمان که بسیار سخت و جدی هستند

در بسیاری از ساختمان‌ها شستشوی قالی ممنوع است و در مواردی که اجازه شستشو می‌دهند، متأسفانه قوانین بسیار سرسختانه و جدی وجود دارد که باعث می‌شود فرد به‌جای انجام این کار به‌سراغ مراکز قالیشویی برود. با یک بررسی ساده متوجه می‌شوید که هزینه و انرژی صرف‌شده برای دریافت خدمات از قالیشویی‌ها بسیار کمتر از شستشو در آپارتمان خواهد بود؛ به‌همین‌منظور اگر قصد تمیزکاری قالی‌های خود را دارید، فکر شستن آنها در مجتمع را از ذهن بیرون کرده و با مقرون‌به‌صرفه‌ترین و بهترین مرکز شستشوی فرش شهرتان تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *