آموزش تعمیر چوب مبل + طلایی‌ترین نکات تعمیر پریدگی چوب مبل

تعمیر چوب مبل

تعمیر چوب مبل امکان پذیر است؟ آیا می‌توان تعمیر پریدگی چوب مبل را انجام داد؟ از آنجایی که مبل به یکی از ارکان اصلی دکوراسیون داخلی منازل و محیط‌های اداری و همچنین وسیله تأمین آسایش تبدیل شده است، امروزه با استفاده از مواد و متریال های مختلفی تولید می‌شود تا بتواند هر سلیقه‌ای را راضی نگه دارد. در این میان، مبلمان چوبی از محبوبیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردارند و همچنین زیبایی و جذابیت قابل توجهی نیز دارند. برای تولید این نوع مبلمان از چوب‌های مختلفی همچون راش، افرا، بلوط، گردو، توسکا، چنار، ملچ، ساج و… استفاده می‌شود و هر کدام می‌توانند طول عمر و مقاومت خاصی داشته باشند.

در کنار تمام مزایایی که این مبلمان دارند،‌ چوب آن‌ها ممکن است بعد از مدتی دچار مشکلاتی مانند شکستگی، ترک خوردگی، پریدگی، تغییر شکل و… شده و به تعمیر نیاز پیدا کند. به همین دلیل در ایم مقاله قصد داریم تا شما را با چگونگی ترمیم چوب مبل آشنا کنیم؛ با ما همراه باشید.

در کنار تمامی مسایل مربوط به شیوه مراقبت از مبلمان چوبی، شستشوی آن‌ها نیز ممکن است شما را با چالش‌هایی مواجه کند. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم اگر امکانات لازم برای این کار را ندارید، از خدمات شستشوی مبلمان قالیشویی بانو استفاده کنید.

تعمیر پریدگی چوب مبل

تعمیر چوب مبل

تعمیر مبل چوبی و قسمت‌های چوبی آن می‌تواند کار ساده‌ای باشد؛ البته اگر آسیب وارده جزئی باشد و شما نیز با روش رسیدگی آشنایی داشته باشید. در ادامه تلاش کرده‌ایم تا شما را با بهترین راه‌های انجام این کار آشنا کنیم تا در نهایت بتوانید به بهترین نتیجه برسید.

  • تعمیر پریدگی چوب مبل

در حقیقت منظور از پریدگی چوب مبل، تغییر رنگ و خراشیده شدن آن است؛ این مورد یکی از مشکلات رایج در انواع مبل‌های چوبی است. وجود هرگونه لکه و آسیب‌دیدگی بر روی چوب مبلمان، علاوه بر تأثیر گذاشتن بر روی ظاهر و زیبایی مبل باعث می‌شود که احساس ناخوشایندی به افراد منتقل شود.

اگرچه تعمیر مشکلاتی مانند پریدگی مبل کار سختی نیست اما قطعاً به تجهیزات و مهارت و تخصص ویژه‌ای نیاز دارد؛ همچنین توصیه می‌شود که حتماً توسط تعمیرکاران ماهر انجام شود.



پیشنهاد مطالعه: فوم نیز از دیگر قسمت‌های مبلمان است که ممکن است به مرور دچار آسیب شود. پس اگر به دنبال راهی هستید که این بخش‌ها را در خانه تعمیر کنید، می‌توانید با مراجعه به وبلاگ قالیشویی بانو، مقاله تعویض فوم مبل را مطالعه کرده و از مطالب آن برای رسیدگی به مبل‌ها استفاده کنید.



تعمیرات شکستگی مبل

  • از بین بردن ترک چوب مبل

یکی دیگر از مشکلاتی که در مبلمان چوبی ایجاد می‌شود، ترکیدگی چوب است که می‌تواند ناشی از ضربه، فشار و… باشد. برای تعمیر ترک خوردگی نیز همانند پریدگی بهتر است که از خدمات تعمیرکاران حرفه‌ای استفاده شود؛ زیرا اگر ترک خوردگی‌ها به درستی تعمیر نشوند، امکان گسترش آن‌ها زیاد شده و باعث می‌شود که مبل با آسیب و خسارت‌های بیشتری روبه‌رو شود.

برای ترمیم ترک چوب مبل مبل می‌توان از تجهیزاتی مانند سنباده، کاردک، جاروبرقی، بتونه، رنگ و سیلر پلی اورتان استفاده کرد. در زمان تعمیر ترکیدگی چوب مبل باید به نکاتی مختلفی توجه داشته باشید که مهم‌ترین آن‌ها را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • انتخاب نوع بتونه متناسب با نوع چوب مبل
  • استفاده از بتونه برای رفع ایرادات سطحی و ظاهری 
  • جدا کردن رنگ محل موردنظر در زمان استفاده از بتونه
  • سنباده کشیدن لبه‌های محل ترک خوردگی مبل و جارو کردن گردوغبارهای ناشی از سنباده کشی
  • استفاده از کاردک در زمان کار با بتونه و مالیدن آن به صورت یکدست و دقیق بر روی محل ترک خوردگی
  • سنباده کشی مجدد پس از خشک شدن کامل بتونه به نحوی که محل موردنظر به طور کامل صاف و یکدست شود.
  • رنگ آمیزی چوب مبل در مرحله آخر به منظور بازگرداندن چوب به حال اولیه


پیشنهاد: استفاده از خدمات قالیشویی بانو به شما امکان می‌دهد که دیگر نگرانی بابت سلامت امانتی‌هایتان نداشته باشید. برای دریافت خدمات ما می‌توانید وارد سایت شده و یا با شماره ۱۴۴۳ تماس بگیرید.



تعمیر ترک

  • تعمیر چوب مبل و لق شدگی یا شکستگی آن

هر کدام از انواع مبلمان اداری و خانگی طراحی خاص و ویژه‌ای دارند؛ به همین دلیل تعمیرات هرکدام از آن‌ها نیز جزئیاتی دارد که به مهارت و تخصص ویژه‌ای نیاز دارد. در صورتی که پایه یا دسته مبل به علت جابجایی، ضربه خوردن، فشار و… دچار لق شدگی و یا شکستگی شده باشند، ممکن است نیاز باشد که تمام اجزای مبل باز شود. به همین دلیل بهترین کار برای تعمیر آن‌ها استفاده از خدمات شرکت‌ها و افراد متخصص است.

همچنین تعمیر لق شدگی و شکستگی به تجهیزات و ابزارهایی نیاز دارد که معمولاً افراد عادی به آن‌ها دسترسی ندارند و قطعاً نمی‌توانند تعمیر مبل را با کیفیت مناسبی انجام بدهند.



پیشنهاد مطالعه: در زمان شستشوی مبلمان در شرکت‌ها، دستگاه‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر می‌خواهید بدانید از چه دستگاه‌هایی برای نظافت مبلمانتان استفاده می‌شود، حتما محتوای لینک مقابل را مطالعه کنید: دستگاه شستن مبل .



  • نحوه پوشش خراش‌های مبل

علاوه بر مشکلاتی مانند پریدگی، ترک خوردگی، شکستگی و… ممکن است چوب مبلمان در اثر استفاده زیاد یا برخورد اشیا مختلف دچار خراش و سائیدگی شود. برای برطرف کردن خراش می‌توان از مواد و متریال‌های مختلفی استفاده کرد که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از: 

  • استفاده از دانه‌های قهوه: می‌توان از دانه‌های قهوه نیز برای پوشش خراش مبل استفاده و در سریع‌ترین زمان آن‌ها را محو کرد.
  • استفاده از مداد ابرو: برای پوشش خراش‌های کوچک چوب مبل، می‌توان از مداد ابرو نیز استفاده کرد، به شرطی که تناسب رنگی داشته باشند.
  • استفاده از مداد شمعی: برای خراش‌های عمیق می‌توان از مداد شمعی استفاده کر؛. مداد شمعی رنگ‌های مختلفی دارد و می‌تواند به راحتی عیوب چوب مبل را پوشش بدهد.
  • استفاده از مغز گردو: این ماده می‌تواند در پوشش خراش‌های سطحی و عمیق مبل نقش مؤثری داشته باشد. مالیدن مغز گردو به صورت مورب بر روی محل خراش باعث می‌شود محل آسیب دیده کاملاً برطرف شود.
  • استفاده از رنگ، روغن پخت‌وپز، واکس کفش، وازلین، کره بادام زمینی و اسپری آماده: از این مواد می‌توان برای پوشش خراش و سائیدگی‌های روی چوب مبل استفاده کرده و زیبایی و جذابیت آن‌ها را مجددا برگرداند.


پیشنهاد: اگر به دنبال بهترین قالیشویی شمال تهران هستید تا بهترین خدمات را با بالاترین کیفیت در سریع‌ترین زمان ممکن دریافت کنید، می‌توانید به بانو اعتماد کنید. همچنین شما می‌توانید با شماره



پوشش خراش‌های مبل

هزینه تعمیر چوب مبل

همانطور که گفته شد هر کدام از انواع مبلمان خانگی و اداری از طراحی و ساختاری ویژه‌ای برخوردارند و تعمیرات آن‌ها ممکن است چالش‌های متعددی به همراه داشته باشد؛ همچنین شما به تجهیزات مختلفی نیاز خواهید داشت. به همین دلیل بهترین راهکار، استفاده از خدمات شرکت‌های تعمیراتی و افراد متخصص است. البته محاسبه هزینه تعمیر چوب مبل تا قبل از انجام تعمیرات و پایان کار مشخص نخواهد بود؛ زیرا عوامل مختلفی می‌توانند در تعیین هزینه‌های نهایی مؤثر باشند. از دیگر فاکتورهای مختلفی که می‌توانند در تعیین قیمت نهایی تعمیر چوب مبل مؤثر باشند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوع مبل و طراحی آن
  • حجم تعمیرات مورد نیاز
  • نوع آسیب‌دیدگی چوب مبل
  • هزینه‌های مربوط به حمل‌ونقل
  • میزان مهارت و تخصص تعمیرکار
  • مواد و تجهیزات مورد نیاز برای تعمیر
  • و…


پیشنهاد مطالعه: از آنجایی که در ابتدای هر سال، اتحادیه قالیشویی هر شهر، قیمت شستن فرش را عنوان می‌کند. اگر می‌خواهید با این قیمت‌ها آشنا شوید، می‌توانید به سایت قالیشویی بانو مراجعه کنید.



هزینه

جمع‌بندی نهایی

مبل از مهم‌ترین ارکان دکوری در محیط‌های مسکونی و اداری بوده و همانند انواع لوازم مصرفی دیگر ممکن است در اثر عواملی مانند استفاده زیاد، وارد شدن فشار و ضربه، جابجایی غیراصولی و… دچار آسیب‌های مختلفی شود. برای تعمیر پایه مبل چوبی به تجهیزات و ابزارهای ویژه و همچنین مهارت و تخصص بالایی نیاز است؛ در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم حتما از خدمات شرکت‌های مربوطه استفاده کنید.

امیدواریم که مطلب گفته شده برای شما مفید بوده و به تمامی سوالات‌تان پاسخ داده باشد. چنانچه در مورد هر یک از  مطالب گفته شده با سوالی مواجه شدید و یا موضوعی وجود داشت که تمایل داشتید در مورد آن بیشتر بدانید، با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخوی شما باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *