ساخت کلاف مبل راحتی + بهترین روش و نکات طلایی

ساخت کلاف مبل راحتی

در دنیای امروزی، مبلمان به یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین بخش‌های خانه  و دکوراسیون تبدیل شده است؛ به همین دلیل تنوع بالایی دارد تا بتواند رضایت هر مشتری با هر سلیقه‌ای را جلب کند. مبلمان قسمت‌های مختلفی دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها کلاف مبل است. در اصل مبل‌ها خصوصا نوع راحتی آن، از دو قسمت کلاف و رویه تشکیل می‌شود که کلاف حکم اسکلت و استخوان‌بندی را دارد. در این مقاله قصد داریم تا شما را با بهترین روش ساخت کلاف مبل راحتی آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

شستشوی مبلمان اصول خاصی دارد که در صورت عدم رعایت آن‌ها می‌توانید به وسایل‌تان آسیب بزنید. پس اگر نمی‌خواهید به آن‌ها آسیب زده و به خودتان خسارت وارد کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتما از خدمات قالیشویی بانو استفاده کنید. برای ارتباط با ما می‌توانید وارد سایت شده و یا با شماره ۱۴۴۳ تماس بگیرید.

کلاف مبل چیست؟

صنعت مبل‌سازی درست مانند دیگر صنایع، اصطلاحات تخصصی متعددی دارد؛ بنابراین شاید شما کلاف مبل را با نام اسکلت چوبی نیز بشناسید. در اصل کلاف، همان اسکلت و استخوان‌بندی مبل است که قطعات و اجزای دیگری مانند اسفنج، فوم، فنر، رویه و… بر روی آن نصب می‌شوند.

کلاف مهم‌ترین و اصلی‌ترین رکن مبل به شمار رفته و تعیین‌کننده میزان ماندگاری و طول عمر آن نیز است. یک کلاف خوب و با کیفیت، باید ویژگی‌هایی داشته باشد که مهم‌ترین آن‌ها را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • عدم لق زدن پایه‌ها
  • عدم داشتن ناهمواری
  • عدم داشتن زدگی و شکستگی و ترک
  • همخوانی طرح‌های دسته مبل و پایه‌ها
  • عدم ایجاد صدا در زمان نشستن بر روی آن
  • و…


پیشنهاد مطالعه: چوب مبل نیز از دیگر بخش‌های مبل ست که آسیب آن می‌تواند تاثیر بالایی در ظاهر مبل داشته باشد. پس اگر به دنبال بهترین راه رفع این مشکل هستید، پیشنهاد می‌کنیم وارد وبلاگ قالیشویی بانو شده و مقاله تعمیر چوب مبل را مطالعه کنید.



روش ساخت کلاف مبل راحتی

روش ساخت کلاف مبل راحتی

به صورت کلی، برای تولید مبل‌های راحتی، از کلاف‌های چوبی استفاده می‌شود؛ هرچند که در بعضی از مواقع و برای تولید مبل‌هایی که قابلیت تخت خواب شدن دارند، از فلزات نیز استفاده می‌شد. برای ساخت کلاف مبلمان راحتی لازم است که مراحل مختلفی را با دقت بالایی به ترتیب انجام داد. در ادامه شما را با تمامی این مراحل آشنا خواهیم کرد؛ با ما همراه باشید.

۱. طراحی و انتخاب چوب کلاف

اولین و مهم‌ترین مرحله در ساخت کلاف مبل راحتی، انتخاب چوب و طراحی مدل آن است. به طور کلی، امروزه از شیوه‌های سنتی برای طراحی استفاده نشده و تولیدکننده‌ها از نرم‌افزارهای کامپیوتری مختلفی مانند solidworks یا fusion 360 یا cad pro استفاده می‌کنند که ابعاد و اندازه‌ها را به صورت دقیق محاسبه می‌کنند. در نهایت این امر، امکان ایجاد اشتباهات و مشکلات مختلف به حداقل می‌رسد.

بعد از طراحی مدل کلاف، می‌توانید از چوب‌های مختلفی مانند چوب‌های سفید، نئوپان، راش، توسکا، سنجد و… برای ساخت کلاف استفاده کنید. هر کدام از انواع چوب‌های معرفی شده، ویژگی و قابلیت‌های منحصربه‌فردی داشته و همچنین کیفیت هرکدام از آن‌ها نیز متفاوت است. به این ترتیب، هر شخصی با هر سلیقه و بودجه‌ای می‌تواند انتخاب مناسبی برای محیط موردنظر خود داشته باشد.



پیشنهاد: بانو به عنوان ارزان ترین قالیشویی تهران که می‌تواند بهترین خدمات را با مناسب‌ترین قیمت در اختیار مشتریان بگذارد، شناخته می‌شود. به همین دلیل، شما دیگر نگرانی بابت سلامت امانتی‌های خود نداشته و می‌توانید آن‌ها را با آرامش به ما سپرده و سالم و تمیز تحویل بگیرید.



طراحی چوب

۲. آماده‌سازی

بعد از انتخاب چوب کلاف، طراحی مدل و مشخص شدن ابعاد و اندازه‌ها باید عملیاتی همچون برشکاری چوب‌ها، رنده‌کاری، سنباده‌زنی و… انجام داد تا بتوان چوب‌ها را در کنار هم قرار داده و اسکلت اصلی را تولید کرد.

البته باید این تکته را به خاطر داشته باشید که بعضی از قسمت‌های کلاف مانند دسته‌ها، پایه‌ها و… ممکن است که به خراطی، منبت‌کاری و دیگر موارد اینچنینی، نیاز داشته باشند. در نهایت، پس از آنکه تمامی بخش‌های کلاف آماده و جزئیات آن بررسی شد، مرحله چسب کاری آغاز شده و باید با استفاده از تفنگ‌های میخکوب به همدیگر متصل شوند.



پیشنهاد مطالعه: هزینه قالیشویی در هر سال و هر شهر متفاوت است. اتحادیه‌های هر شهر تلاش می‌کنند با ارائه قیمت‌های منصفانه، به مشتریان کمک کنند، خدمات موردنظرشان را با بهترین کیفیت دریافت کنند. پس اگر می‌خواهید با این قیمت‌ها آشنا شوید، از محتوای وبلاگ ما استفاده کنید.



آماده سازی

۳. رنگ‌کاری

مرحله نهایی روش ساخت کلاف مبل راحتی، رنگ‌کاری و آماده‌سازی است. در این مرحله زمانی که شکل و طرح اصلی کلاف مبل مشخص شد، باید آن‌ها را رنگ‌کاری کرد. به یاد داشته باشید که رنگ‌کاری کلاف مبل اهمیت بالایی دارد؛ زیرا قسمت‌هایی از کلاف مبل همچون پایه‌ها و دسته‌ها همواره در معرض دید قرار داشته و باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند.

برای رنگ‌کاری کلاف مبل، لازم است که حتماً قسمت‌هایی از کلاف مانند پایه‌ها و دسته‌ها به خوبی سمباده کشی شوند تا سطحی صاف و صیقلی داشته باشند. بخش‌هایی از کلاف مبل که زیر اسفنج، رویه و… قرار می‌گیرد نیازی به رنگ‌کاری ندارد اما می‌توان این قسمت‌ها را نیز برای محافظت در برابر رطوبت، حشرات و… رنگ‌آمیزی کرده و کیفیت مبل تولید شده را افزایش داد.

در حقیقت سمباده کشی، آسترکشی و رنگ‌کاری باید به بهترین شکل ممکن انجام شود تا کلاف مبل کیفیت و زیبایی بالایی داشته باشد. بعد از انجام این سه مرحله کار ساخت کلاف مبل راحتی به اتمام رسیده و نوبت اجرای مراحل بعدی همچون کارگزاری فوم نشیمنگاه و رویه‌کوبی و دیگر موارد خواهد بود.



پیشنهاد: بانو با راه‌اندازی شعبه‌های مختلف در نقاط مختلف تهران همواه به دنبال آن است که خدمات خود را با کیفیتی ایده‌آل در اختیار تمامی مشتریان خود قرار دهد. پس اگر به دنبال بهترین قالیشویی شمال تهران هستید، می‌توانید وارد سایت ما شده و یا با شماره ۲۲۴۰۴۸۷۹-۰۲۱ تماس بگیرید.



رنگ کاری

جمع‌بندی نهایی

کلاف مبل به عنوان اسکلت‌بندی و ساختار اصلی مبل راحتی شناخته شده و برای ساخت آن باید مراحل مختلفی را پشت سر گذاشت. در حقیقت ساخت کلاف مبل راحتی در ۳ مرحله اصلی شامل طراحی و انتخاب چوب کلاف، آماده‌سازی کلاف و رنگ‌کاری نهایی کلاف انجام می‌شود و چوب‌های سنجد، راش، توسکا و … از بهترین چوب‌هایی هستند که برای ساخت کلاف استفاده می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *