ویژگی مبل خوب + مبل خوب چه ویژگی هایی دارد

ویژگی مبل خوب

موارد بسیاری وجود دارد که می‌توان از آن‌ها با عنوان ویژگی مبل خوب یاد کرد. به طور کلی، برای اینکه هر سلیقه‌ای با هر بودجه‌ای بتواند گزینه مناسبی را در بازار انتخاب کند، انواع مبلمان با مشخصات و ویژگی‌های متفاوت وجود دارد که در این مقاله قصد داریم تا شما را مشخصات مبل خوب آشنا کنیم تا در نهایت بتوانید بودجه خود را به بهترین شکل هزینه کنید؛ با ما همراه باشید.

اگر هم مبلمان شما سالم مانده و تنها پارچه و یا رویه‌ی آن‌ها کثیف شده است، می‌توانید با دریافت خدمات شستن مبل در کارخانه‌های مربوطه، آن‌ها درست مانند روز اول تحویل بگیرید. در نتیجه دیگر نیازی به صرف هزینه‌های سنگین‌تر برای خرید وسایل جدید نخواهید داشت. در این زمینه بانو می‌تواند یک انتخاب ایده‌آل باشد.

مبل خوب چه ویژگی هایی دارد

آشنایی با ویژگی مبل خوب

در ادامه ضمن بررسی قسمت‌های اصلی مبلمان، بهترین خصوصیات و ویژگی آن‌ها را با هم بررسی می‌کنیم تا در نهایت بتوانید با لبخند، فروشگاه را ترک کنید.

بدنه یا فریم مبلمان

بدنه و چهارچوب مبل یکی از مولفه‌های اصلی دوام و ماندگاری آن است. مبلمانی که بدنه مستحکمی دارند، قطعا دوام بهتری نیز خواهند داشت. وجود یک بدنه خوب و مقاوم باعث می‌شود که مبلمان به صورت متعادل روی سطح قرار گرفته و در هنگام نشستن روی آن یا جابه‌جایی، صدایی نداشته باشد.

چوب، فلز، فایبرگلاس و لمینت پلاستیکی موادی هستند که به طور معمول برای بدنه مبلمان مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین مبلمان کلاسیک به دلیل وجود چوب راش و گردو، از قیمت بالاتری برخوردار هستند؛ با این وجود، زیبایی و دوام مناسب آن‌ها باعث می‌شود تا در نهایتاز هزینه‌ای که پرداخت کرده‌اید، پشیمان نشوید.



پیشنهاد مطالعه: کلاف مبل نیز از قسمت‌های بیسیار مهم مبلمان است که کیفیت آن تاثیر بالایی در قیمت نهایی دارد. بسیاری از افراد آن را در خانه می‌سازند. اگر شما هم با قصد ساخت کلاف دارید، حتما از محتوای مقاله ساخت کلاف مبل راحتی استفاده کنید.



بدنه یا فریم

مبل چوبی یا لمینت؟

یکی از مزایای اصلی مبلمانی که بدنه‌ای از جنس لمینت دارد، در مقایسه با مبلمان چوبی، عدم پوسیدگی آن است. لمینت ضمن برخورداری از ظاهری زیبا، استحکام قابل قبولی نیز دارد؛ به همین دلیل مورد استقبال خریداران قرار گرفته است. همچنین اتصالات بدنه مبلمان نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

«لازم به ذکر است که اگر قصد خرید مبلمان فلزی دارید، حتما به گوشه‌های آن توجه داشته باشید که تیزی یا بیرون‌زدگی نداشته باشد.»

خصوصیات مبل خوب؛ فوم یا اسفنج

مبل خوب چه ویژگی هایی دارد؟ کیفیت فوم و اسفنج مبلمان، یکی از مولفه‌های مهم در کیفیت نهایی آن به شمار می‌رود. به طور کلی، فوم‌ها انواع مختلفی دارند که هر کدام بنا بر کاربرد و درجه راحتی مبلمان، مورد استفاده قرار می‌گیرند. برخی از پرکاربردترین آن‌ها عبارتند از:

  • فنری
  • نمدی
  • لایه‌ای
  • پنبه‌ای
  • چسبی
  • و…


پیشنهاد: اگر به دنبال یک قالیشویی ارزان هستید که ضمن ارائه بهترین خدمات، قیمت منصفانه‌ای نیز داشته باشد، بانو می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. ما ضمن برخورداری از بهترین و بروزترین ابزارها و متدهای روز دنیا از دانش و تجربه افراد متخصص در این زمینه نیز استفاده می‌کنیم تا در نهایت با ارائه خدمات باکیفیت، شما را به یکی از دوستان همیشگی خود تبدیل کنیم.



فوم یا اسفنج

فوم نمدی

بیشتر برای کوسن مبل و بالشتک کاربرد دارد؛ ضخامت این فوم حدود ۳ سانتی‌متر است و ظاهری صاف ایجاد می‌کند.

فوم پلی یورتان

در حال حاضر به طور گسترده‌ای در صنایع کالای خواب، مبلمان و دکوراسیون مورد استفاده قرار می‌گیرد. فوم‌های پلی یورتان از دو نوع فوم سرد و فوم گرم تشکیل می‌شوند.



پیشنهاد مطالعه: اگر فوم مبلمان‌تان آسیب دیده است و به دنبال راهی برای تعمیر آن‌ها هستید، محتوای مقاله مقابل می‌تواند برای شما مفید باشد: تعمیر فوم مبل .



تفاوت فوم سرد و گرم

هنگام خریداری مبلمان این نکته را در نظر داشته باشید که فوم سرد در ساخت آن به کار رفته باشد. فوم گرم دوام کمتری دارد و خیلی زود حالت اولیه خود را از دست می‌دهد برای شناخت فوم سرد از فوم گرم انگشت خود را روی سطح مبلمان فشار دهید، اگر خیلی زود به حالت اول بازگشت، فوم سرد است اما اگر روی فوم فرورفتگی ایجاد شد، در ساخت مبلمان از فوم گرم استفاده شده است.هرچه تراکم فوم به‌کاررفته در مبل بالاتر باشد؛ باید هزینه بیشتری برای خرید آن بپردازید. مبلمانی که در ساخت آن از فوم باکیفیت استفاده شده؛ دوام زیادی دارد و جلوه خود را در طولانی ‌مدت حفظ می‌کند.



پیشنهاد: بانو با راه‌اندازی شعبه‌های مختلف در ناط مختلف تهران به دنبال آن است که بتواند خدمات خود را با کیفیت ایده‌آلی در اختیار تمامی مشتریان در نقاط مختلف بگذارد. اگر به دنبال بهترین قالیشویی غرب تهران هستید، می‌توانید وارد سایت ما شده و یا با شماره ۴۴۴۴۰۱۷۵-۰۲۱ تماس بگیرید.



فوم مناسب از خصوصیات مبل خوب

ویژگی مبل خوب؛ جنس پارچه

در بررسی مشخصات یک مبلمان خوب، پارچه بسیار اهمیت دارد. پارچه یکی از قسمت‌های اصلی مبلمان است که هنگام خرید باید از نظر کیفیت، طرح و رنگ مورد توجه قرار بگیرد. اگر پارچه مقاومت و ماندگاری مناسبی نداشته باشد؛ باعث هدر رفت هزینه شما شده و ناچار خواهید شد که پارچه مبلمان را تعویض کنید.

در بازار پارچه‌هایی نظیر مخمل نانو میکرو، شانل، لینن، مازراتی، چرم مصنوعی، سلطنتی، کتان و… ارائه می‌شود. پارچه‌ای برای روکش مبلمان مناسب است که حالت کشی نداشته باشد و پرزهای آن به راحتی از بافت پارچه جدا نشود. معمولا پارچه‌های با کیفیت به دلیل بافت متراکم‌تر، وزن بیشتری دارند. برای پی بردن به تراکم پارچه، آن را در در مقابل نور بگیرید باید علاوه بر جنس پارچه به این نکته توجه کنید که اگر لکه بگیرند و شستشوی مبلمان پارچه ای و شستشوی مبل مخمل به سادگی امکان پذیر است.

معمولا برای مبلمان استیل پارچه سلطنتی، برای مبلمان راحتی پارچه‌های مخمل و برای مبلمان ال و اداری پارچه‌های چرم انتخاب می‌شود. مقاومت پارچه در برابر لکه شدن، ساییدگی، خراشیدگی و جذب گرد و غبار مولفه‌های مهمی هستند که در هنگام انتخاب پارچه برای مبلمان خود باید به آنها توجه کنید.



پیشنهاد مطالعه: در ابتدای هر سال، اتحادیه شهرهای مختلف، قیمت خدمات مختلف قالیشویی‌ها را تعیین می‌کنند. به همین دلیل، آشنایی با آن‌ها به شما کمک می‌کند با قیمتی مناسب خدمات مختلف را دریافت کنید. برای آشنایی با این قیمت‌ها، پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به وبلاگ قانو، مقاله نرخ قالیشویی را مطالعه کنید.



سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با ویژگی مبل خوب آشنا کنیم. امیدواریم که مطالب گفته شده برای شما مفید بوده و به تمامی سوالات شما پاسخ داده باشیم. چنانچه در مورد هر یک از مطالب گفته شده با سوالی مواجه شدید و یا موضوعی وجود داشت که تمایل داشتید در مورد آن‌ها بیشتر بدانید، با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *