رفع کیسی فرش + چگونه کیسی فرش را در خانه برطرف کنیم؟

رفع کیسی فرش

کیسی فرش چیست؟ رفع کیسی فرش چگونه انجام می‌شود؟ از آنجایی که فرش یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر خانه‌ای است، هرگونه ایراد در ظاهر آن می‌تواند تاثیر مستقیمی بر دکوراسیون منازل شما داشته باشد. یکی از این مشکلات که می‌تواند شما را با چالش‌های متعددی مواجه کند، چروک فرش بعد از شستن و کیست افتادن فرش است. این موضوع، علاوه بر تاثیری که بر ظاهر فرش می‌گذارد، عمر مفید فرش را نیز به شکل چشم‌گیری کاهش می‌دهد. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم تا شما را با بهترین روش‌های رفع جمع شدگی فرش آشنا کنیم؛ با ما همراه باشید.

اگر می‌خواهید از ایجاد این دست مشکلات جلوگیری کرده و ریسک آسیب به فرش‌هایتان را به حداقل برسانید، استفاده از خدمات شستشوی فرش قالیشویی بانو می‌تواند بهترین انتخاب شما باشد. ما ضمن برخورداری از بهترین ابزارها و متدهای روز دنیا از دانش و تجربه افراد متخصص در این زمینه نیز استفاده می‌کنیم تا در نهایت با ارائه خدمات باکیفیت، شما را به یکی از دوستان همیشگی خود تبدیل کنیم.

کیسی فرش چیست؟

کیسی فرش به معنای ایجاد شدن چین و شکن در سطح فرش می‌گویند. این مشکل باعث می‌شود تا فرش، ظاهری نامنظم، چروک و ناهموار داشته در نتیجه نظم خانه شما را برهم بزند. حتی در بسیاری از موارد، کیسی و چروک فرش بعد از شستن، به حدی می‌رسد که با نگاه اولیه تصور می‌شود که چیزی در زیر فرش قرار دارد.

اگر این کیسی در حاشیه‌های کناری فرش ایجاد شده باشد، این قسمت‌ها به سمت پشتی فرش تاب خورده و در هوا می‌ایستند.

نکته‌ای که باید در نظر بگیرید این است که کیسی فرش، مشکلی است که در بافت آن ایجاد می‌شود و نباید آن را با فرم گرفتن فرش اشتباه بگیرید!



پیشنهاد مطالعه: همانطور که گفتیم، شکستگی فرش، مشکل دیگری است که نباید آن را با کیسی اشتباه گرفت؛ در نتیجه روش‌های رفع این مشکل نیز متفاوت است. برای آشنایی با رفع شکستگی فرش، وارد وبلاگ ما شوید.



علت ایجاد کیسی فرش

نکته‌ای که نیاز است در نظر داشته باشید این است که کیسی یا چین‌خوردگی، قالی را بیشتر در معرض ساییدگی و فرسایش قرار داده و علاوه بر ظاهر نازیبا، باعث می‌شود که عمر مفید آن نیز کاهش یابد. حال در این قسمت بررسی می‌کنیم که کیس خوردگی فرش به چه دلایلی ایجاد می‌شود:

  • عدم تا کردن فرش؛ ممکن است بخواهید به طور موقت فرش را جمع کنید. حتما به خاطر داشته باشید فرش را تا نزنید و حتما رول کنید.
  • نامناسب بودن دار قالی؛ اگر زیر دار لبه‌های تیز یا برآمدگی داشته و یا کاملا مدور نباشد، فرش در زمان لوله شدن، فشار زیادی دریافت کرده و شکل طبیعی آن دچار تغییر می‌شود.
  • به هم خوردن تراکم چله؛ زمانی که ساده‌بافی فرش انجام می‌شود، اگر چله‌ها جمع شده و نظم تراکم آن‌ها به هم بخورد، کیسی در فرش به وجود می‌آید.
  • رل کردن نامناسب پس از شستشوی فرش؛ قالی پس از شستشو به دلیل جذب آب سنگین می‌شود. در این هنگام اگر فرش به درستی رول نشود، فشار زیادی به آن وارد شده و در قسمت‌هایی چین می‌خورد.
  • قرار نگرفتن صحیح مبلمان یا وسایل دیگر روی فرش؛ همچنین راه رفتن زیاد و گستردن فرش در فضایی محدود و کوچک‌تر از متراژ فرش باعث چین خوردن آن می‌شود.
  • استفاده از مواد نامرغوب یا مواد مصنوعی در بافت فرش؛ این موضوع باعث می‌شود در اثر تغییرات محیطی نظیر دما یا تابش خورشید، این مواد واکنش داده و جمع شوند.
  • قرار داشتن اشیای اضافه در هنگام چله‌کشی در بین تارهای فرش؛ همچنین اگر در زمان پایین‌کشی فرش از روی دار، وسیله‌ای در بین تارها وجود داشته باشد، فرش دچار چین‌خوردگی می‌شود.


پیشنهاد: اگر به دنبال بهترین قالیشویی تهران هستید تا بتوانید بدون نگرانی از سلامت امانتی‌هایتان، از خدمات آن‌ها استفاده کنید، بانو می‌تواند بهترین انتخاب شما باشد. برای دریافت خدمات می‌توانید وارد سایت ما شده و یا با شماره ۱۴۴۳ تماس بگیرید.



روش های رفع کیسی فرش

در ابتدایی‌ترین قدم باید در زمان خرید، توجه کافی داشته و فرش را از جهات مختلف بررسی کنید تا هیچ‌گونه چین خوردگی نداشته باشد. اما اگر پس از اینکه فرش را پهن کردید یا پس از شستشوی فرش، کیسی در آن مشاهده کردید، با این روش‌ها آن را برطرف کنید:

  • آسان‌ترین راه برای از بین بردن چروک فرش، راه رفتن روی آن است. فقط توجه داشته باشید که فرش باید به طور کامل و بدون هیچ مانعی در اطرافش، روی سطح پهن شود. پس از راه رفتن روی فرش به مرور زمان، کیسی آن از بین می‌رود.
  • راه موثر دیگر برای از بین بردن چروک فرش قرار دادن اجسام سنگین مانند مبل، گلدان، میز و… روی قسمت چین‌خورده فرش است.
  • همچنین با رول کردن معکوس فرش نیز می‌توان چین‌خوردگی آن را برطرف کرد.
  • اگر می‌خواهید به سرعت چروک فرش را برطرف کنید، پارچه نخی نمداری را روی قسمت مورد نظر قرار داده و سپس آن را اتو بکشید. به خاطر داشته باشید که درجه حرارت اتو زیاد نباشد که به بافت فرش آسیبی نرسد.
  • استفاده از بخارشوی نیز در برطرف کردن چروک فرش بسیار موثر است. برای این کار پس از آماده کردن بخارشوی با استفاده از سری مخصوص قسمت مورد نظر را صاف کنید.


پیشنهاد مطالعه: اگر قصد خرید فرش دارید، باید با نکات و ریزه‌کاری‌های آن آشنایی داشته باشید تا سرمایه خود را در جای درستی هزینه کنید. برای داشتن یک راهنمای خرید فرش ماشینی حتما به وبلاگ قالیشویی بانو سر زده و از مقالات ما استفاده کنید.



سخن پایانی

در این مقاله ما تلاش کردیم تا شما را با بهترین روش‌های رفع کیسی فرش آشنا کنیم. امیدواریم که مطالب گفته شده برای شما مفید بوده و به تمامی سوالات شما پاسخ داده باشد. چنانچه در مورد هر یک از مطالب گفته شده با سوالی مواجه شدید و یا موضوعی وجود داشت که تمایل داشتید در مورد آن بیشتر بدانید با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *