۴ نکته ساده اما طلایی برای برق انداختن فرش

برق انداختن فرش
از آنجایی که فرش نقش مهمی در دکوراسیون منازل به خصوص خانه‌های ایرانی دارد، توجه به تمیز بودن آن از اهمیت بالایی برخوردار است. به طوریکه وقتی فرش‌های خانه تمیزند، احساس می‌شود تمامی وسایل و اثاثیه منزل تمیز است و بوی خوبی می‌دهد. یکی از راه‌هایی که می‌تواند به ایجاد این حس در خانه شما کمک کند، برق انداختن فرش و محافظت از درخشش آن است. در ادامه این مقاله می‌خواهیم شما را با روش‌هایی آشنا کنیم که به شما کمک می‌کنند تا به خوبی از درخشش فرش‌هایتان محافظت کرده و حس نو بودن را به خانه خود اضافه کنید.
اگر به هر دلیل نمی‌خواهید یا نمی‌توانید فرش‌هایتان را در خانه بشویید، استفاده از خدمات بهترین قالی شویی ها به شما کمک می‌کند تا دیگر نگرانی بابت سلامت و تمیزی فرش‌هایتان نداشته باشید. برای رسیدن به این هدف می‌توانید با خیال راحت به قالیشویی بانو اعتماد کرده و تنها یک بار دریافت سرویس، به یکی از دوستان همیشگی ما تبدیل شوید.

برق انداختن فرش و محافظت از درخشش آن

فرش‌ها نیز درست مانند هر وسیله دیگری به محافظت نیاز دارند؛ به طوریکه هر چه بیشتر از فرش‌ها مراقبت کنید، نوتر مانده و درخشش‌شان به مدت طولانی‌تری حفظ می‌شود. بنابراین کلید موفقیت در این راه، محافظت از فرش است.

با ینجال بهترین توضیه این است که حداقل یک بار در سال از خدمات قالیشویی‌ها استفاده کنید و پس از آن در صورت نیاز خودتان آلودگی‌ها را به ذوش‌های مختلف از سطح فرش پاک کنید. دلیل این امر، استفاده این شرکت‌ها از مواد و دستگاه‌های مخصوص شستشوست که در نتیجه آلودگی‌ها را از بافت داخلی فرش خارج کرده و آن را به طور کامل تمیز می‌کنند.



پیشنهاد مطالعه: اگر می‌خواهید با روش‌های شستشوی فرش روشن در خانه آشنا شوید، با مراجعه به وبلاگ قالیشویی بانو، محتوای مقاله بهترین روش شستن فرش روشن را مطالعه کنید.



محافظت از درخشش فرش

  • استفاده از روکش

روفرشی یکی از کاربردی‌ترین وسایلی است که به حفظ سلامت فرش‌هایتان کمک می‌کند. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم روی قسمت‌های پرتردد فرش، روفرشی بیاندازید تا فرش زیاد پا نخورد.

همچنین اگر برای‌تان امکان‌پذیر است، درست در قسمت ورودی خانه، یک پادری نسبتا بزرگ پهن کنید تا آلودگی‌ها و رطوبت پا قبل از ورود به خانه گرفته شود.



پیشنهاد مطالعه: اگر قصد خرید روفرشی دارید، باید با انواع مختلف آن آشنایی داشته باشید و بدانید هر کدام از آن‌ها چگونه شسته می‌شوند. برای پاسخ به تمامی سوالات این چنینی می‌توانید از محتوای لینک مقابل استفاده کنید: شستشوی روفرشی .



  • استفاده مداوم از جاروبرقی برای برق انداختن فرش

شما با استفاده از جاروبرقی نه تنها زباله‌ها را از سطح فرش جمع می‌کنید، بلکه گردوغبار را نیز تمیز می‌کنید. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم حداقل هفته‌ای دو بار روی فرش‌ها را جاروبرقی بکشید. به یاد داشته باشید که ذرات گرد و غبار به حدی ریز هستند که با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شوند؛ بنابراین ممکن است بدون این که اطلاع داشته باشید، لابه‌لای الیاف فرش‌تان پر از گرد و خاک باشد. برای این که این ذرات نتوانند عمیقا به فرش نفوذ کنند، لازم است که حداقل هفته‌ای دو بار از جاروبرقی استفاده کنید.



پیشنهاد: در شرکت‌های قالیشویی برای شستشوی فرش، از دستگاه‌های مخصوص استفاده می‌شود؛ در نتیجه آن‌ها اطمینان حاصل می‌کنند که هیچ گردوغباری باقی نمانده است. اگر به دنبال بهترین شرکت قالیشویی شمال تهران هستید، می‌توانید از طریق سایت ما مراجعه کرده و یا با شماره ۲۲۴۰۴۸۷۹-۰۲۱ تماس بگیرید.



استفاده از جاروبرقی

تعویض کیسه و فیلتر جاروبرقی

پر شدن کیسه یا کثیف شدن فیلتر جاروبرقی موجب کاهش قدرت مکش دستگاه می‌شود. در ضمن اگر کیسه زیاد پر شود، حتی ممکن است گرد و خاک درون آن هنگام جارو کشیدن به فرش منتقل شود. بنابراین حواستان به کیسه و فیلترهای جاروبرقی باشد.

  • استفاده از جوش شیرین

یکی از ترفندهای خانگی اما ساده برای از بین بردن بوی بد فرش، استفاده از جوش شیرین است. جوش شیرین بوی خوبی به فرش می‌دهد و درخشش آن را زیاد می‌کند. بنابراین چند ساعت قبل از این که فرش‌ها را جاروبرقی بکشید، مقداری جوش شیرین روی سطح آن بپاشید. فقط دقت کنید که در این فاصله زمانی نباید روی فرش راه بروید؛ به خصوص اگر پاهایتان مرطوب است.



پیشنهاد مطالعه: اتحادیه قالیشویی هر شهر در ابتدای سال،‌ قیمت‌های جدیدی را تعیین می‌کند تا تمامی مشتریان با یک قیمت منصفانه، خدمات را دریافت کنند. برای اطلاع از این قیمت‌ها می‌توانید با وبلاگ قالیشویی بانو مراجعه کرده و مقاله هزینه قالیشویی را مطالعه کنید.



  • پاک کردن لکه‌ها برای برق انداختن فرش

درخشش فرش به شدت با میزان لکه‌های روی آن ارتباط دارد؛ بنابراین هرچه لکه‌های قدیمی روی آن بیشتر باشد، درخشش فرش نیز کمتر می‌شود. پس به محض ایجاد لکه یا با قالیشویی تماس بگیرید یا با استفاده از روش‌های خانگی آن را تمیز کنید.

سحن پایانی

در این مفاله تلاش کردیم تا شما را با بهترین روش‌های برق انداختن فرش آشنا کنیم تا در نهایت به شما کمک کنیم به بهترین شکل عملیات محافظت از درخشش فرش را انجام دهید. امدیواریم که مطالب گفته شده برای شما مفید بوده باشنذ. چمتمچه در مورد هر یک از مطالب گفته شده با سوالی مواجه شدید و یا موضوعی ووجود داشت که تمایل داشتید در مورد آن‌ها بیشتر بدانید با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *