بهترین برند فرش ماشینی + بهترین فرش ماشینی چه مارکی است

بهترین برند فرش ماشینی

 فرش‌ها به عنوان یکی از اساسی‌ترین کالاهای زندگی و مهم‌ترین ارکان دکوراسیون در منازل ایرانی شناخته می‌شوند. استفاده از فرش‌ها قدمتی چند هزار ساله داشته و امروزه با پیشرفت تکنولوژی‌های مختلف، از تنوع و تعدد بسیار زیادی برخوردارند. در بازار کنونی شما می‌توانید با توجه به فاکتورهای مختلفی همچون جنس، ابعاد و اندازه، نحوه بافت فرش، رنگ، طرح، سلیقه و… فرش مناسب خود را انتخاب کنید. یکی از مهم‌ترین نکات در خرید یک فرش خوب، توجه به برند و شرکت تولید کننده آن است؛ زیرا برندهای متعددی در سراسر دنیا در زمینه تولید انواع فرش‌های ماشینی فعالیت دارند و همین موضوع می‌تواند شما را  در زمان خرید سردرگم کند. به همین دلیل، در این مقاله قصد داریم تا شما را با بهترین برند فرش ماشینی ایرانی و خارجی آشنا کرده و نکاتی که در این زمینه باید به خاطر داشته باشید را بررسی کنیم؛ با ما همراه باشید.

اگر به دنبال خدمات قالیشویی در محل هستید، قالیشویی بانو یکی از بهترین انتخاب‌های شما خواهد بود. ما با استفاده از دانش افراد متخصص در کنار بهره‌گیری از ابزارهای متفاوت و به روز، در تلاشیم تا بهترین خدمات را در اختیار مشتریان خود قرار دهیم.

آنچه در این مقاله می‌خوانیم:

آموزش شناخت بهترین برند فرش ماشینی

همانطور که گفته شد امروزه تعداد شرکت‌های تولید کنند فرش بسیار زیاد هستند و هر کدام محصولات متعددی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. این موضوع می‌تواند شناخت درست بهترین برندهای فرش ماشینی را برای شما دشوار کند. به صورت کلی برای شناخت یک برند خوب، باید به نکات و فاکتورهای مختلفی توجه داشته باشید تا در نهایت سرمایه خود را در مکان درستی هزینه کنید. برخی از مهم‌ترین این موارد عبارتند از:

۱. عدم توجه به برندهای متفرقه

صنعت فرش در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته و از آنجایی که یک صنعت سودآور و پربازده است سرمایه‌گذاری‌های زیادی در آن صورت گرفته است به همین دلیل تعداد شرکت‌های تولید کننده فرش‌های ماشینی روزبه‌روز در حال افزایش است و امکان سو استفاده افراد سودجو زیاد است. اگرچه امروزه شرکت‌های فرش‌بافی از دستگاه‌ها و تجهیزات مدرن استفاده می‌کنند اما ممکن است کیفیت محصولات برندهای متفرقه و ناشناخته مناسب نباشد و از آنجایی که فرش‌ها از جمله لوازم گران‌قیمت به شمار می‌روند باید حتماً از برندهای معتبر و شناخته شده خریداری شوند.

بهترین فرش ماشینی چه مارکی است

۲. آگاهی از علت تخفیف‌ها برای خرید بهترین مارک فرش ماشینی ایرانی

همواره ثابت شده است که هیچ ارزانی بدون دلیل و علت نیست. امروزه تخفیف‌های عجیب و غریب در حوزه لوازم خانگی خصوصاً فرش دیده و شنیده می‌شود. اگرچه بسیاری از برندها امروزه تخفیف‌های ویژه ۴۰ درصدی، ۵۰ درصدی و… می‌دهند اما اولویت اصلی آنها کسب سود است، پس قطعاً این تخفیف‌ها دلایل ویژه‌ای خواهد داشت. تخفیف فرش‌ها ممکن است دلایل مختلفی همچون قدیمی شدن طرح و رنگ، جذب مشتری در شروع کسب و کار و… داشته باشد. لازم است که افراد قبل از اقدام به خرید از دلایل تخفیف برندهای مختلف مطلع شوند تا بتوانند مناسب‌ترین خرید را داشته باشند. هرچند که ارزانی فرش و تخفیف‌ها می تواند دلایل مختلفی داشته باشد اما مهم‎ترین و اصلی‎ترین دلیل آن کیفیت پایین محصول خواهد بود و باید به آن توجه داشت.

پیشنهاد مطالعه: یکی از پر استفاده‌ترین فرش‌ها در چند سال گذشته، فرش شگی بوده است. این فرش در کنار زیبایی بسیاری که دارد، مممکن است شما را در زمان شستشو با چالش‌هایی مواجه کند. اگر می‌خواهید با بهترین راه‌های تمیزکردن این فرش‌ها آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم حتما محتوای مقاله آموزش شستن فرش شگی را مطالعه کنید.

۳. توجه به سابقه و اعتبار برند و میزان رضایت مشتریان

در حقیقت با توجه به آنکه امروزه شرکت‌های متعددی در حوزه تولید فرش فعالیت دارند و رقابت سنگینی در این صنعت به وجود آمده است، برندهایی می‌توانند پویایی خود را حفظ کنند که بتوانند رضایت حداکثری مشتریان را جلب کنند. در سال‌های اخیر بسیاری از شرکت‌های نوپا ورشکست شده و یا تجهیزات خود را در اختیار برندهای بزرگ‌تر قرار داده‌اند. در حقیقت توجه به سابقه و اعتبار برند و همچنین میزان رضایت مشتریان از خدمات و محصولات آن‌ها می‌تواند فاکتور بسیار مهمی در انتخاب بهترین برند فرش ماشینی باشد.

۴. توجه به گارانتی محصولات در زمان انتخاب بهترین مارک فرش ماشینی

یکی دیگر از مهم‌ترین فاکتورها در شناخت بهترین مارک فرش ماشینی توجه به مدت زمان گارانتی محصولات آن‌هاست. هیچ برند و شرکتی محصولات بی‌کیفیت را تضمین نمی‌کند، به همین دلیل برندهایی که محصولات خودشان را برای مدت‌های مشخص تضمین و گارانتی می‌کنند، نشان دهنده اطمینان از کیفیت محصولات است. برندهای متعددی وجود دارند که انواع فرش‌های ماشینی را در طرح و رنگ‌های مختلف تولید و عرضه می‌کنند، اما هیچ‌گونه تضمین و گارانتی در مورد کیفیت آن به مشتریان ارائه نمی‌کنند.

پیشنهاد: یکی از مشکلات همیشگی کاربران این است که قالیشویی موردنظرشان به محل سکونت آن‌ها سرویسی ارائه نمی‌دهد. قالیشویی بانو با راه‌اندازی شعبه‌های مختلف در نقاط متفاوت،‌ تلاش کرده است تا این موضوع را برطرف کند. اگر به دنبال یک قالیشویی شرق تهران هستید که بهترین خدمات را با بالاترین کیفیت در اختیار شما قرار دهد، پیشنهاد می‌کنیم به سایت ما مراجعه کنید.

ویژگی‌های بهترین برند فرش ماشینی

تنوع و تعدد برندهای تولید کننده فرش‌های ماشینی در داخل و خارج از کشور می‌تواند سردرگمی و چالش‌های متعددی برای افراد و خریداران فرش ایجاد کند. در حقیقت امروزه فرش‌ها به‌گونه‌ای تولید می‌شوند که حتی افراد متخصص نیز دچار اشتباه در تشخیص کیفیت فرش خواهند شد. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌هایی که بهترین برند فرش ماشینی باید داشته باشد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یک برند مطمئن و معتبر باید تنوع محصول بالایی داشته باشد تا بتواند رضایت حداکثری مشتریان خود را جلب کند.
  • قیمت محصولات برندهای معتبر باید مناسب بوده به‌گونه‌ای که محصولات توسط تمامی اقشار جامعه قابل خرید باشد.
  • یک برند معتبر باید امکان ارتباط اینترنتی، تلفنی و حضوری را برای مشتریان خود فراهم کند و در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی آنها باشد.
  • فرش‌ها باید دارای شناسنامه باشند و تمام اطلاعات فرش در مورد نوع الیاف و جنس، تعداد تراکم، تعداد شانه در دسترس مشتریان قرار بگیرد.
  • یک برند معتبر باید دارای وبسایت انحصاری باشد و امکان سفارش و خرید آنلاین و همچنین دریافت مشاوره را برای مشتریان خود فراهم کرده باشد.
  • برند و شرکت تولید کننده باید از سابقه و اعتبار مشخص و معینی برخوردار باشد و همه افراد بتوانند به اطلاعات هویتی آنها دسترسی داشته باشند.
  • محصولات یک برند معتبر باید دارای گارانتی معتبر بلندمدت باشد. همچنین محصولات یک برند باید دارای نشان استاندارد بوده و تمامی تائیدیه های استاندارد را دریافت کرده باشد.

ویژگی‌های مهم

مهم‌ترین فاکتورهای بهترین برندهای فرش ماشینی

قبل از آنکه به این سوال پاسخ دهیم که بهترین فرش ماشینی چه مارکی است ، باید با مهم‌ترین و اصلی‌ترین ویژگی‌های یک فرش ماشینی خوب آشنا شوید. فرش‌های ماشینی برخلاف فرش‌های دستبافت، از مواد و الیاف‌های صنعتی تولید می‌شوند و از تنوع طرح و رنگ بیشتری برخوردارند. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین برندهای فرش ماشینی که باید مورد توجه قرار بگیرند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فرش ماشینی باید بافت ریزی داشته باشد و نقش و نگار آن به وضوح مشاهده گردد.
  • فرش باید دارای پاخور مناسبی بوده و هیچ‌گونه آلرژی و حساسیتی برای افراد ایجاد نکند.
  • فرش باید از ثبات رنگ بالایی برخوردار باشد و تمامی تائیدیه های استاندارد را دریافت کرده باشد.
  • با توجه به نوع الیافی که در تولید فرش استفاده می‌شود باید کمترین میزان پرزدهی را داشته باشد.
  • فرش ماشینی باید دارای نرمی و لطافت بالایی باشد و استفاده از آن برای افراد راحت و مطلوب باشد.
  • فرش ماشینی باید در برابر سوراخ شدگی، پوسیدگی، پارگی، سوختگی و… مقاومت بالایی داشته باشد.
  • فرش ماشینی باید دارای طرح و نقش زیبا و جذابی باشد و همه افراد با هر سلیقه‌ای بتوانند از آن لذت ببرند.

پیشنهاد مطالعه: عموما در ابتدای هرسال،‌ قیمتی برای قالیشویی شهرهای مختلف توسط اتحادیه منتشر می‌شود تا در نهایت تمامی مشتریان با قیمت منصفانه و درستی از خدمات آن‌ها استفاده کنند. برای اطلاع از این قیمت‌ها از لینک مقابل استفاده کنید: هزینه قالیشویی .

بهترین برند فرش ماشینی ایرانی

در حقیقت کشور ایران به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های برندهای فرش ماشینی و دستبافت در سراسر جهان شناخته شده و همواره فرش‌های ایرانی در بازارهای جهانی جایگاهی ویژه و خاص داشته‌اند. در حال حاضر می‌توان گفت ده‌ها برند مختلف در سراسر کشور در زمینه تولید انواع فرش‌های ماشینی فعالیت داشته و محصولات مختلفی به مشتریان عرضه می‌کنند؛ اما تعدادی از این برندها از اعتبار و شهرت بیشتری برخوردارند.

از جمله بهترین مارک فرش ماشینی ایرانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فرش فرهی
  • فرش نیاوران
  • فرش ساوین
  • فرش قیطران
  • فرش پاتریس
  • فرش شاهرخ
  • فرش محتشم
  • فرش کویر کاشان
  • فرش نگین مشهد
  • فرش خاطره کاشان
  • فرش ستاره کویر یزد
  • و…

«برای انتخاب بهترین برند فرش ماشینی ایرانی در میان این برندها و حتی برندهای دیگر لازم است که نکات مختلفی که در بخش‌های پیشین توضیح داده شدند را مورد توجه قرار دهید.»

انتخاب درست برند فرش ماشینی

بهترین فرش ماشینی چه مارکی است ؟ ایرانی یا خارجی

امروزه در بازارهای داخلی می‌توان شاهد حضور محصولات شرکت‌های مختلفی همچون سیزال، استفانی، ایکیا، مادام کوکو، انگلیش هوم، کاراجا هوم، پیرکاردین و… بود. این تولیدکننده‌ها رقابت زیادی با فرش‌های ایرانی دارند. به صورت کلی فرش‌های سه کشور ایران، ترکیه و بلژیک در سراسر دنیا حرف اول را می‌زنند اما در رقابت بین این سه کشور نیز می‌توان فرش‌های ایرانی را برتر دانست؛ زیرا از نظر کیفیت، تولید آن‌ها دقیقاً مشابه فرش‌های بلژیکی و ترک است؛ در حالی که از نظر قیمتی به صرفه هستند. از جمله مهم‌ترین مزایای فرش‌های ایرانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قیمت مناسب‌تر و به صرفه‌تر آن‌ها
  • دسترسی مشتریان به خدمات پس از فروش
  • برخورداری از طراحی‌های جذاب و رنگ‌بندی‌های متعدد
  • کیفیت بالای جنس الیاف این فرش‌ها
  • وزن سبک‌تر آن‌ها در مقایسه با نمونه‌های خارجی
  • دسته بندی این فرش‌ها از نظر کیفیت در ۵ درجه مختلف مانند درجه ۱، درجه ۱.۵، درجه ۲، درجه ۳ و درجه ۴

پیشنهاد: از دیگر خدماتی که توسط قالیشویی بانو به مشتریان ارائه می‌شود، شستشوی پرده است. اگر شما هم قصد دارید تا بدون کوچک‌ترین ریسکی پرده‌های خود را بشویید، می‌توانید به ما اعتماد کنید.

جمع‌بندی نهایی

امروزه فرش‌های ماشینی از تنوع و کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند به‌گونه‌ای که حتی بسیاری از افراد این فرش‌ها را به فرش‌های دستباف ترجیح می‌دهند. به طورکلی، شرکت‌ها و برندهای متعددی در سراسر جهان در زمینه تولید انواع فرش‌های ماشینی فعالیت دارند اما ایران، ترکیه و بلژیک سه قطب اصلی تولید فرش در جهان هستند و فرش‌های ایرانی نیز به واسطه کیفیت بالا و قیمت مناسب توانسته‌اند گوی رقابت را از ترکیه و بلژیک بربایند. برای انتخاب بهترین برند فرش ماشینی موجود در بازار لازم است که فاکتورهای مختلفی مورد توجه قرار بگیرد، اما در بین برندهای ایرانی به جرات می‌توان برندهای ستاره کویر یزد، فرهی، قیطران، محتشم، نگین، کویر، ساوین و… را به عنوان بهترین مارک فرش ماشینی ایرانی معرفی کرد.

امیدواریم که مطالب گفته شده برای شما مفید بوده باشند، اما اگر در خصوص هر یک از مطالب گفته شده با سوالی مواجه شدید و یا موضوعی وجود داشت که تمایل داشتید در مورد آن‌ها بیشتر بدانید، با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن به آن‌ها پاسخ دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *