جمع کردن مو از روی فرش + چگونه موی سگ را از روی فرش جمع کنیم ؟

جمع كردن مو از روي فرش

فرش و موکت از مهم‌ترین نقاط قوت هر خانه‌ای به خصوص خانه‌های ایرانی است. از مهم‌ترین چالش‌هایی که در مورد فرش‌ها وجود دارد جمع شدن موهاست که علاوه بر ظاهر نامناسبی که دارد به مرور زمان می‌تواند باعث ایجاد آلرژی، بیماری و… شود. از آنجایی که این موضوع می‌تواند باعث ایجاد حس ناخوشایند در زمان غذا خوردن شود، در این مقاله قصد داریم به شما آموزش دهیم که جمع کردن مو از روی فرش چگونه انجام می‌شود؛ با ما همراه باشید.

اگر به دنبا یک قالی شویی معتبر هستید تا این مشکل و به طور کلی، مسائل مربوط به فرش‌هایتان را برایتان حل کند، بانو می‌تواند انتخاب درستی باشد. ما برای اینکه بتوانیم بهترین خدمات را در اختیار شما گذاشته و رضایت شما را جلب کنیم همواره از بروزترین ابزارها و متدهای روز دنیا و دانش و تجربه افراد متخصص استفاده می‌کنیم. به همین دلیل شما با یکبار استفاده از خدمات بانو به یکی از دوستان همیشگی ما تبدیل می‌شوید.

آنچه در این مقاله می‌خوانیم:

جمع کردن مو از روی فرش

همانطور که گفتیم و مطمئنا مشکل شما هم هست، ریختن موی انسان، حیوان و… بر روی فرش و موکت، یکی از چالش‌ها و معضلاتی است که علاوه بر ایجاد آلودگی و زشت کردن فضای خانه، باعث ایجاد حساسیت و بیماری‌های مختلف در افراد خصوصاً کودکان و افراد کهن‌سال نیز می‌شود.

در ادامه برخی از مهم‌ترین و موثرترین روش‌های جمع کردن مو از روی موکت و فرش را با هم بررسی می‌کنیم:

۱. استفاده از جاروبرقی

جاروبرقی یکی از اصلی‌ترین وسیله‌ها برای تمیز کردن نقاط مختلف منازل و به خصوص فرش‌هاست. این وسیله با توجه به قدرت مکش بالایی که دارد، می‌تواند حتی آلودگی‌هایی که به سطح فرش و موکت چسبیده‌اند را به راحتی تمیز کند. البته جاروبرقی‌ها سری‌های مختلفی دارند که هر کدام از آن‌ها برای کابردهای مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

استفاده از سری مخصوص موگیری اگر با قدرت مکش بالای جاروبرقی همراه شود، می‌تواند تاثیر زیادی در جمع کردن مو از روی فرش و موکت داشته باشد.


پیشنهاد مطالعه: جاروبرقی کشیدن نیز درست مانند هر کار دیگری، اصولی دارد که با رعایت آن‌ها می‌توانید به بهترین نتیجه دست پیدا کنید. اگر کنجکاوید که با اصول انجام این کار آشنایی پیدا کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتما مقاله روش های صحیح جارو برقی کشیدن فرش را مطالعه کنید.


استفاده از جاروبرقی

۲. نحوه جمع کردن مو از روی فرش با استفاده از طی

چگونه مو را از روی فرش جمع کنیم ؟ طی یکی از دیگر روش‌های انجام این کار است. در این روش، شما ابتدا باید یک طی نخی تمیز را انتخاب کرده و سپس با استفاده از یک اسپری، آن را مرطوب کنید. مرطوب شدن طی کمک می‌کند که موهای ریخته شده بر روی فرش و موکت به آن چسبیده و به راحتی جمع شوند.

«مهم‌ترین مزیت استفاده از طی عدم نیاز به نیروی برق و تولید نکردن آلودگی صوتی است؛ در نتیجه در هر ساعتی از شبانه‌روز می‌توانید از آن استفاده کنید»

۳. با برس‌های پلاستیکی چگونه موهای روی فرش را جمع کنیم ؟

برس پلاستیکی نیز از جمله تجهیزاتی است که تاثیر قابل‌توجهی در جمع‌آوری موهای ریخته شده روی فرش و موکت دارد. البته در این زمان باید از برس‌‎هایی استفاده شود که ریشه‌های بلند دارند. همچنین به هیچ وجه نباید ریشه‌های طی مورد نظر، بسیار نرم باشد تا بتواند به خوبی موها را جمع‌آوری کند.


پیشنهاد: از دیگر خدماتی که توسط شرکت قالیشویی بانو با بالاترین کیفیت در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد، شستشوی مبلمان است. 


چگونه موهای روی موکت و فرش را جمع کنیم

۴. استفاده از شامپو فرش

شامپو فرش از جمله مواد و محصولاتی است که به صورت تخصصی برای تمیز کردن فرش‌ها و از بین بردن انواع آلودگی‌های آن‌ها تولید می‌شود. برای جمع کردن مو از روی موکت و فرش با استفاده از این روش، ابتدا باید سطح موکت و فرش به خوبی با جاروبرقی تمیز شده و سپس تمامی آلودگی‌های سطح آن از بین برود.

در مرحله بعدی با استفاده از شامپو فرش و یک اسفنج تمیز، موهای باقی‌مانده را تمیز کنید تا در نایت فرشتان مثل روز اول بشود.

۵. روش‌های جمع کردن مو از روی فرش با نرم‌کننده لباس

از دیگر روش‌های رایج و کاربردی در جمع کردن مو از روی فرش و موکت می‌توان به استفاده از نرم‌کننده‌ها اشاره کرد. در این روش نیز ابتدا باید سطح فرش و موکت به خوبی با جاروبرقی تمیز شده و سپس با استفاده از چند قطره نرم‌کننده و یک جارو یا برس پلاستیکی زبر، به تمیز کردن کامل آن اقدام کنید.

در این روش، ابتدا باید نرم‌کننده لباس را با مقداری آب مخلوط کرده و آن را بر روی سطح فرش و موکت اسپری کنید. در نهایت نیز با استفاده از جارو یا برس، آن‌ها را تمیز کنید.

استفاده از نرم کننده

۶. جمع کردن مو از فرش و موکت با بخارشوی

بخارشوی‌ها نیز از جمله تجهیزاتی هستند که می‌توانند در زمان جمع کردن مو از روی فرش و موکت کاربردی بوده و کمک زیادی به شما کنند. لازم به ذکر است که پیش از استفاده از بخارشوی ابتدا باید سطح فرش و موکت به خوبی با جاروبرقی تمیز کنید تا حجم آلودگی و موها به حداقل برسد. استفاده از بخارشوی علاوه بر پاک‌سازی موها می‌تواند در از بین بردن انواع گردوغبار و آلودگی‌های دیگر نیز مؤثر باشد و انواع مواد آلرژی‌زای موجود در بافت فرش و موکت را از بین ببرد.


پیشنهاد مطالعه: استفاده از بخارشوی علاوه بر پاک‌سازی موها می‌تواند در از بین بردن انواع گردوغبار و آلودگی‌های دیگر نیز مؤثر باشد و انواع مواد آلرژی‌زای موجود در بافت فرش و موکت را از بین ببرد؛ به همین دلیل یکی از روش‌های کابردی است. برای آشنایی با قلق‌های انجام این کار، از محتوای لینک مقابل استفاده کنید: استفاده از بخارشوی .


«علاوه بر روش‌های گفته شده می‌توان از روش‌ها و راهکارهای دیگری نیز برای از بین بردن موهای سطح فرش و موکت استفاده کرد؛ رایج‌ترین این رو‌ش‌ها استفاده از جوش‌شیرین، چسب پهن، غلتک موگیر، بادکنک‌ها، طی شیشه‌شوی و … است.»

چگونه موی گربه را از روی فرش جمع کنیم؟ (موی حیوانات خانگی)

امروزه در بسیاری از خانه‌ها حیوانات خانگی زندگی می‌کنند که می‌تواند حجم موی ریخته شده روی زمین را افزایش دهند. به همین دلیل لازم است که از روش‌های مختلفی برای جمع کردن مو از روی فرش استفاده کنید. البته تمامی روش‌هایی که در بخش‌های قبلی عنوان کردبم، می‌توانند برای تمیز کردن موی حیوانات خانگی از روی فرش نیز استفاده شوند.

چگونه موی سگ را از روی فرش جمع کنیم

چگونه موی سگ را از روی فرش جمع کنیم ؟

به جرئت می‌توان گفت سگ محبوب‌ترین حیوان خانگی در سراسر جهان است. درست است که برای تمیز کردن موی سگ از روی فرش و موکت می‌توانید طبق روش‌های ذکر شده عمل کنید؛ اما سگ‌ها عموما موهای ریز و نازکی دارند که ممکن است روش‌ها قبلی به درستی پاسخگو نباشند.

پس چگونه موی سگ را از روی فرش جمع کنیم ؟ برای این کار می‌توانید از روش‌های دیگری مانند استفاده از دستکش‌های لاتکسی و جذب مغناطیسی استفاده کنید.


پیشنهاد: اگر در مناطق جنوبی تهران ساکن هستید و به دنبال بهترین قالیشویی جنوب تهران هستید، می‌توانید با شماره ۱۴۴۳ تماس بگیرید یا با مراجعه به صفحه سفارش آنلاین، فرم موجود در آن صفحه را پر کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.


نکات مهم در نحوه جمع کردن مو از روی موکت و فرش

برای تمیز کردن فرش‌ها و موکت و همچنین حفظ زیبایی و جذابیت فرش‌ها و موکت‌ها لازم است که به نکات و فاکتورهای مختلفی توجه داشته باشید که مهم‌ترین آن‌ها را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • برای جلوگیری از جمع شدن مو به سطح فرش و موکت بهتر است که موی سر خود و حیوانات خانگی را در خانه شانه نکنید.
  • درصورتی‌که روش‌های عنوان شده برای شما مفید نبودند، پیشنهاد می‌کنیم از چند روش به صورت همزمان و چندین مرتبه پشت سر هم استفاده کنید.
  • فرش و موکت باید به صورت مستمر با استفاده از جاروبرقی تمیز شوند تا موها به داخل بافت آن‌ها نفوذ نکند؛ در غیر این صورت تمیز کردن فرش می‌تواند شما را با چالش‌های متعددی همراه کند.
  • و…

مهم‌ترین نکات

جمع‌بندی نهایی

ریختن مو بر روی سطح موکت و فرش‌ها می‌تواند مشکلاتی مانند ایجاد آلرژی و بیماری، انتقال احساسات ناخوشایند به افراد، وجود آلودگی و زشت کردن دکوراسیون خانه ایجاد کند. بنابراین لازم است که از روش‌های مختلفی مانند جاروبرقی، شامپو فرش، نرم‌کننده لباس، برس‌های پلاستیکی، طی، غلتک‌های موگیری  … استفاده کنید.

امیدواریم که مطالب گفته شده برای شما سودمند باشند. چنانچه در مورد موضوعی مشکلی مواجه شدید و یا مسئله‌ای وجود دارد که می‌خواهید در مورد آن اطلاعات بیشتری کسب کنید، با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *