راهنمای خرید مبل+ ۱۰ تا از مهم‌ترین نکات خرید مبل

راهنمای خرید مبل

امروزه کمتر خانه‌ای را می‌توان پیدا کرد که در آن مبل وجود نداشته باشد. در دنیای دکوراسیون امروزی، مبلمان به یکی از اصلی‌ترین بخش‌های هر خانه‌ای تبدیل شده‌اند. در نتیجه استفاده از یک راهنمای خرید مبل مفید به شما کمک می‌کند تا نیاز خود را بهتر شناخته و در نهایت فروشگاه را با لبخند ترک کنید.

در این مقاله ما قصد داریم تا شما را با مهم‌ترین و طلایی‌ترین نکات خرید مبل آشنا کنیم تا بتوانید سرمایه خود را برای مناسب‌ترین محصولی که در نظر دارید، هزینه کنید.

اگر هم خرید خود را انجام داده‌اید و به دنبال محلی برای انجام کارهای مربوط به نظافت با بالاترین کیفیت هستید، خدمات شستن مبل قالیشویی بانو می‌تواند بهترین انتخاب شما باشد. ماا ضمن برخورداری از بهترین ابزارها و متدهای روز دنیا از دانش و تجربه افراد متخصص در این زمینه نیز استفاده می‌کنیم تا در نهایت با ارائه خدمات باکیفیت، شما را به یکی از دوستان همیشگی خود تبدیل کنیم.

راهنمای خرید مبل

همان‌طور که گفته شد مبل‌ها امروزه از تنوع و تعدد بالایی از نظر رنگ، جنس، کیفیت، سبک و … برخوردار هستند و همین امر موجب می‌شود که افراد در زمان خرید مبلمان چالش‌های متعددی را تجربه کنند. از جمله مهم‌ترین و بارزترین ویژگی‌های یک مبل خوب می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • مبلمان باید از استحکام و ارگونومی خوبی برخوردار باشد و در تولید آن از مواد و متریال های باکیفیتی استفاده شده باشد.
  • رنگ مبلمان باید تناسب و سازگاری بالایی با بدنه، پارچه رویه و دکوراسیون داخلی خانه داشته باشد.
  • پارچه‌ای که به عنوان رویه مبل استفاده می‌شود باید از ماندگاری و مقاومت مناسبی برخوردار باشد.
  • مبلمان باید از راحتی مناسبی برخوردار باشد و افراد در زمان استفاده از آن احساس راحتی داشته باشند.
  • فوم یا اسفنج به کار رفته در تولید مبلمان باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد.
  • نگهداری و نظافت مبلمان و شستشوی آن‌ها باید راحت باشد.
  • حمل و نقل و جابجایی مبل باید راحت باشد.

مهم‌ترین نکات خرید مبل

برای خرید مبلمان همانند لوازم خانگی دیگری همچون یخچال، تلویزیون و … لازم است که هزینه‌های زیادی پرداخت شود و از آنجایی که امکان تعویض آن‌ها برای همه افراد میسر نخواهد بود لازم است که در زمان خرید آن توجه و دقت زیادی به فاکتورهای مختلف داشت. ازجمله مهم‌ترین فاکتورهایی که در خرید مبلمان باید به آن‌ها توجه داشت می‌توان موارد زیر را عنوان کرد:

۱. توجه به نوع مبلمان

مبلمان همانند انواع لوازم دیگر می‌تواند بر اساس فاکتورها و پارامترهای مختلفی دسته‌بندی شود اما می‌توان گفت مهم‌ترین فاکتور دسته‌بندی آن‌ها شکل ظاهری و سبک آن‌ها است. بر اساس شکل ظاهری مبلمان به سه دسته اصلی تقسیم می‌شوند:

  • مبل‌های استیل (style) که بیشتر با نام مبل‌های سلطنتی شناخته می‌شوند و از زیبایی منحصربه‌فردی برخوردارند و معمولاً در تولید آن‌ها از هیچ فلزی استفاده نمی‌شود. این مبل‌ها معمولاً جنبه تشریفاتی و رسمی داشته و بیشتر در محیط‌هایی که میزبان مهمانان رسمی هستند به کار می‌روند.
  • مبل‌های راحتی که شناخته شده‌ترین نوع مبلمان در جهان هستند و از تنوع بالایی از نظر طرح، رنگ، مدل و … برخوردارند و به دلیل راحتی و صمیمیت بالا از محبوبیت زیادی برخوردار هستند. این مبل‌ها از مواد و متریال های مختلفی تولید می‌شوند و در محیط‌های مختلفی استفاده می‌شوند.
  • مبل‌های کلاسیک که می‌توانند مابین دو نوع مبل راحتی و سلطنتی باشند چرا که همزمان از ویژگی‌های مبل راحتی و استیل برخوردارند و امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. هر کدام از این مبل‌ها نیز خود می‌توانند زیرمجموعه‌های متعددی داشته باشند. به عنوان مثال مبل ال، مبل شانو، مبل ال یو، مبل چستر، مبل تخت شو و … از رایج‌ترین مدل‌های مبل راحتی و کلاسیک هستند.

۲. توجه میزان بودجه

یکی از اصلی‌ترین فاکتورهایی که در راهنمای خرید مبل باید مورد توجه قرار بگیرد میزان بودجه تعیین‌شده برای خرید است. مبل‌ها با توجه به عواملی همچون برند سازنده، کیفیت ساخت مبل، جنس مواد و متریال به کار رفته در تولید مبل، مدت زمان گارانتی و … می‌توانند قیمت‌های متفاوتی داشته باشند. در حقیقت مبلمان از قیمت زیر ۱۰ میلیون تومان تا قیمت‌های چندصدمیلیون تومانی وجود دارند و مشخص کردن میزان بودجه قبل از خرید از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

۳. توجه به میزان مساحت و فضای محیط و همچنین ابعاد مبلمان

هر کدام از انواع مبل‌ها با توجه به سبک و نحوه طراحی، جنس مواد به کار رفته در آن‌ها، چند نفره بودن مبل و … می‌توانند فضای مشخصی از محیط را اشغال کنند. طبیعتاً خرید یک مبل ۱۰ نفره برای یک فضای ۲۰ متری نمی‌تواند جذابیت بالایی داشته باشد و حتی اگر مبل از بالاترین کیفیت و زیبایی ممکن برخوردار باشد تناسبی با دکوراسیون فضا نخواهد داشت. همچنین مبل‌ها می‌توانند در ابعاد مختلفی تولید شوند و ارتفاع، طول و عرض آن‌ها باید بر اساس میزان راحتی افراد و همچنین فضای مورد استفاده انتخاب شوند

۴. شرایط محیطی و جنس مبلمان

یکی دیگر از مهم‌ترین نکاتی که باید به عنوان راهنمای خرید مبل در نظر گرفت شرایط محیطی و جنس مبلمان است. همان‌طور که گفته شد معمولاً در تولید پایه‌ها و دسته‌ها و چهارچوب اصلی مبل از موادی همچون چوب و فلزات استفاده می‌شود. هر کدام از این مواد می‌توانند در شرایط مختلف طول عمر متفاوتی داشته باشند. به عنوان مثال در محیط‌هایی که میزان رطوبت بالا باشد بهتر است که مبلمانی خریداری شود که مقاومت بیشتری داشته باشد و دچار مشکلاتی همچون پوسیدگی و خوردگی نشود.

۵. توجه به نوع رویه مبل

امروزه از مواد و متریال های مختلفی برای پوشش و رویه اصلی مبل استفاده می‌شود که رایج‌ترین آن‌ها شامل موادی همچون چرم، پارچه‌های مخمل، پارچه‌های برزنتی، پارچه‌های ساتن، پارچه‌های آکریلیک، پارچه‌های اولفین، پارچه‌های کتان، پارچه‌های ابریشمی و … هستند. هر کدام از این رویه‌ها می‌توانند شرایط متفاوتی در برابر آلودگی‌ها، رطوبت، نور خورشید و … داشته باشند و افراد در زمان خرید مبل باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

۶. توجه به رنگ مبل و دکوراسیون محیط

مبل‌ها امروزه از تنوع رنگی بسیار زیادی برخوردار هستند و هر کدام می‌توانند زیبایی‌های خاص خود را داشته باشند. در زمان خرید مبل باید به نوع رنگ آن و میزان تناسب با دکوراسیون محیط توجه ویژه‌ای شود. در حقیقت در انتخاب مبل باید به نوع دکوراسیون منزل، طرح و رنگ فرش‌ها، نوع نورپردازی محیط و … توجه شود. در اصل رنگ مبلمان می‌تواند نقش ویژه‌ای در زیبایی محیط و بزرگ یا کوچک‌تر نشان دادن آن داشته باشد.

۷. وزن و حمل‌ونقل مبلمان

بسیاری از افراد تمایل دارند بعد از مدت مشخصی در دکوراسیون منزل خود تغییراتی ایجاد کنند به همین دلیل وزن و ابعاد مبلمان و حمل‌ونقل ساده آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. مبلمان باید از وزن مناسبی برخوردار باشد تا افراد بتوانند به راحتی آن‌ها را جابجا کرده و تغییر دکوراسیون بدهند.

۸. توجه به کیفیت فوم، بدنه و کلاف مبلمان

بدنه مبلمان از موادی همچون چوب و فلز تولید می‌شود که هر کدام می‌توانند زیبایی خاصی داشته باشند و شرایط نظافتی ویژه‌ای نیز داشته باشند. در زمان خرید مبل باید به کیفیت چوب به کار رفته در تولید مبل توجه ویژه‌ای شود چرا که از چوب‌های مختلفی همچون چنار، راش، گردو و … استفاده می‌شوند. همچنین جنس فوم به کار رفته در تولید مبل از مهم‌ترین نکاتی است که باید مد نظر داشت. امروزه فوم‌های مختلفی در تولید مبل به کار می‌روند و این فوم‌ها باید به‌گونه‌ای انتخاب شوند که بعد از مدتی استفاده دفرمه نشده و تغییر شکل ندهند. همچنین کلاف مبل و جنس یراق و اتصالات به کار رفته در آن از اهمیت بالایی برخوردار است و حتماً باید به صورت دقیق بررسی شوند.

۹. برند و شرکت تولید کننده مبل

 از مهم‌ترین نکاتی که به عنوان راهنمای خرید مبلمان باید در نظر گرفت برند و شرکت تولید کننده آن است. در حقیقت صنعت مبلمان به عنوان یک صنعت بسیار سود ده و پول‌ساز شناخته می‌شود به همین دلیل امروزه شرکت‌ها، برندها و کارگاه‌های متعددی در این حوزه فعالیت می‌کنند. ممکن است تعداد از تولید کننده‌ها برای کسب سود بیشتری از متریال و موادی با کیفیت پایین در تولید محصولات خود استفاده کنند به همین دلیل حتماً باید قبل از خرید از میزان اعتبار و سابقه تولید کننده اطمینان حاصل کرد. شرکت‌ها و برندهای معتبر معمولاً برای اطمینان خاطر مشتریان محصولاتی با ضمانت‌نامه‌های چندساله عرضه می‌کنند و در تولید محصولات خود از بهترین مواد ممکن استفاده می‌کنند.

۱۰. مدت زمان و نحوه استفاده

همان‌طور که گفته شد تعدادی از مبل‌ها مخصوص مهمانی‌های ویژه و برای مراسم‌های رسمی مورد استفاده قرار می‌گیرند و تعدادی نیز به عنوان مبل راحتی برای استفاده روزمره تولید می‌شوند. از مهم‌ترین نکاتی که به عنوان راهنمای خرید مبل باید مد نظر داشت نحوه و مدت زمان استفاده از آن است. به عنوان مثال خرید مبلمان سلطنتی برای افرادی که دارای کودکان خردسال متعدد بوده و در یک خانواده پر جمعیت زندگی می‌کنند نمی‌تواند کاری منطقی باشد چرا که این مبل‌ها در این شرایط و با توجه به استفاده زیاد می‌توانند طول عمر کمتری داشته باشند.

جمع‌بندی نهایی

مبلمان به عنوان یکی از اصلی‌ترین ارکان دکوراسیون داخلی منازل شناخته می‌شوند که می‌توانند نقش زیادی در زیبایی و جذابیت محیط داشته باشند و امروزه از تنوع بالایی از نظر رنگ، طرح، ساختار، ابعاد و اندازه و … برخوردارند. توجه به راهنمای خرید مبل اهمیت بسیار زیادی دارد و مهم‌ترین فاکتورهایی که در زمان خرید باید مورد توجه قرار داد شامل مواردی همچون شکل ظاهری و طراحی مبل، میزان بودجه، میزان فضا و مساحت محیط، نحوه و مدت زمان استفاده از مبل، رنگ مبل و دکوراسیون داخلی، برند و شرکت تولید کننده مبل، کیفیت تولید و مواد به کار رفته در ساخت مبل و … هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *