پاک کردن لکه رنگ روغنی، لاتکس و اکریلیک از روی فرش

پاک کردن لکه رنگ روغنی، لاتکس و اکریلیک از روی فرش

پاک کردن لکه اکریلیک، لاتکس یا رنگ‌های روغنی از روی فرش کاری دشوار است که البته با استفاده از برخی ترفند‌های خانگی می‌توانید آنها را از بین ببرید. شما امکان تمیزکاری این لکه‌ها را با مراجعه به مراکز قالیشویی معتبر نیز دارید.

مراکز قالیشویی به‌ منظور پاک‌ کردن لکه‌های رنگ ابتدا اقدام به شستشوی فرش می‌کنند و سپس با استفاده از تجهیزات و مواد شوینده حرفه‌ای تمام لکه‌ها را از بین می‌برند. شما می‌تولنید قالی‌های خود را به این مجموعه‌ها بسپارید و مطمئن باشید که هیچ اثری از لکه‌ها باقی نمی‌ماند.

خوشبختانه این روز‌ها مراکز قالیشویی آنلاین نیز روی کار آمده‌اند که شما فقط با چند کلیک ساده امکان دریافت خدمات از آنها را دارید؛ بنابراین اگر به‌هر دلیلی امکان مراجعه حضوری یا تماس تلفنی با این مراکز را ندارید، از خدمات قالیشویی‌های آنلاین کمک بگیرید.

چنانچه تمایل به استفاده از روش‌های خانگی پاک کردن لکه اکریلیک و سایر رنگ‌ها دارید، ابتدا باید این روش‌ها را بشناسید.

مراحل تمیز کردن رنگ از روی قالی

چنانچه رنگ اکریلیک روی قالی‌تان ریخت، طبق مراحلی که در ادامه می‌گوییم، پیش بروید:

پاک کردن لکه اکریلیک، اقدامی مهم برای تمیزی فرش

  • برداشتن رنگ های اضافه

شما در مرحله اول باید با یک قاشق یا چاقو رنگ‌های اضافه از روی قالی‌تان را بردارید. در حین کشیدن چاقو برروی فرشتان دقت کنید که مبادا به بافت آن آسیبی برسد. در صورتی که مقدار رنگ‌ها زیاد بود، بعد از هر بار برداشتن چاقو را بشویید و دوباره استفاده کنید.

  • مرطوب کردن رنگ

نوبت به مرطوب‌کردن رنگ می‌رسد که باید با استفاده از یک دستمال مرطوب مناسب و مالش آن برروی لکه به آرامی این کار را انجام دهید. شما می‌توانید این کار را با ضربه‌های آرام از قسمت بیرونی به قسمت داخلی لکه‌ها انجام دهید. در این حین دقتتان را بالا ببرید تا مبادا قسمت‌های رنگ خورده پارچه برروی نواحی دیگر فرش قرار بگیرد، در غیر این صورت آثار رنگ‌ها در سایر نواحی به جا خواهد ماند.

  • تمیزکردن رنگ

با استفاده از یک مسواک ناکارآمد قسمت‌های خشک‌شده رنگ‌ها را خراش دهید. شما باید به‌صورت افقی با استفاده از مسواک لکه‌ها را خراش دهید تا مبادا رنگ به بافت‌های عمیقتر قالی نفوذ کند. بعد از انجام این کار با استفاده از جاروبرقی قسمت‌های خراش‌خورده را جمع کنید.

  • استفاده از آب و مایع ظرفشویی

داخل ظرفی یک فنجان آب و یک قاشق مایع ظرفشویی اضافه کنید. در صورتی که نیاز به محلول بیشتری دارید، طبق همین فرمول محلولتان را افزایش دهید. حالا مواد را داخل یک بطری اسپری بریزید. محلول را روی لکه‌ها اسپری کرده و با استفاده از اسفنج روی لکه‌ها بکشید. این کار را تا جایی ادامه دهید که دیگر اثری از آثار آلودگی به جا نمانده است.

  • سرکه

داخل ظرفی ۱۰ قسمت آب را با ۱ قسمت سرکه سفید ترکیب کنید. اکنون اسفنجی را به این محلول آغشته کرده و آن را برروی لکه‌ها بکشید. البته پیشنهاد می‌کنیم که قبل از استفاده حتماً مقداری از این محلول را در قسمت ناپیدایی از فرشتان بزنید. حالا مدتی منتظر بمانید، چنانچه هیچ لکه‌ای به وجود نیامد، به کارتان ادامه دهید.

  • الکل مالشی

با آغشته‌کردن یک دستمال خشک به الکل مالشی و کشیدن آن برروی لکه‌ها می‌توانید به از بین‌رفتنشان کمک کنید؛ بنابراین اگر از سرکه نتیجه نگرفتید، حتماً از این راه‌حل استفاده کنید.

  • گلیسیرین

مقداری گلیسیرین آماده کرده و روی دستمال کاغذی بمالید. اکنون شروع به کشیدن دستمال برروی لکه‌ها کنید و تا زمان از بین‌رفتن رنگشان به کارتان ادامه دهید. اکنون بگذارید که گلیرسین‌ها برای مدتی روی لکه‌ها باقی بمانند تا بیشترین اثر را بگذارند.

  • استون

به‌سراغ یکی از پاک‌کننده‌های عالی لکه‌های رنگ به نام استون می‌رویم. لاک‌ها ساختاری شبیه به رنگ‌های اکریلیک دارند و استون به خوبی آنها را تمیز کنید؛ بنابراین این انتظار وجود دارد که استون رنگ‌های اکریلیک را نیز به خوبی پاک کند. شما می‌توانید مقداری استون را در قسمت ناپیدایی از قالی‌تان استفاده کرده و چنانچه قالی رنگ گرفت، از استفاده آن بپرهیزید.

شما باید مقداری استون را روی یک دستمال بریزید و سپس دستمال را روی لکه‌ها بکشید. این کار شاید در ابتدا حتی باعث پررنگتر‌شدن رنگ‌ها شود، اما به این نکته توجه‌ای نداشته باشید و همچنان به کشیدن ادامه دهید تا لکه‌ها کاملاً پاک شوند.

  • آبکشی کردن

یک دستمال مرطوب آماده کرده و برروی لکه‌های موردنظرتان بکشید. برای آبکشی‌کردن حتی می‌توانید یک سطل زیر فرش بگذارید و روی قالی آب بریزید تا تمیز شود.

  • خشک کردن

یک دستمال تمیز برروی ناحیه رطوبت‌خورده بگذارید و اجازه دهید که رطوبت قالی کاملاً گرفته شود. حالا نوبت به خشک‌کردن فرش است که باید با بازگذاشتن درب و پنجر‌ها اجازه دهید که هوای آزاد رطوبت موجود در قالی‌ها را بگیرد و آنها را خشک کند.

آشنایی با نحوه پاک کردن رنگ از روی قالی

برای پاک‌کردن انواع رنگ‌ها نیاز به استفاده از آموزش‌هایی خاص دارید:

  • پاک کردن رنگ اکریلیک

از اکریلیک‌ها معمولاً برای رنگ‌آمیزی درب، پنجره‌ها، رادیاتور، راه‌ پله‌ها و … استفاده می‌کنند. در صورتی که رنگ اکریلیک به تازگی روی قالی‌تان ریخته است، با استفاده از یک دستمال معمولی به راحتی پاک می‌شود. در این مرحله مراقب باشید که دستمال را روی قالی نکشید، چون این کار باعث پخش‌شدن رنگ خواهد شد. شما می‌توانید از لاک پاک‌کن و گلیسیرین نیز برای پاک‌کردن این رنگ‌ها استفاده کنید.

در صورت خشک‌شدن رنگ‌های اکریلیک پیشنهاد می‌دهیم که از سمباده‌های نرم استفاده کنید تا تمام لکه‌ها را به مرور از بین ببرید.

  • پاک کردن رنگ روغنی

در صورتی که رنگ‌های روغنی تازه باشند، به راحتی امکان تمیزکاری آنها را دارید. چنانچه این رنگ‌ها خشک شوند، با راه‌حل‌های معرفی‌شده ردشان از بین می‌رود. در صورتی که احساس کردید لکه‌ها دائمی هستند، بلافاصله با کارشناس‌های حرفه ارتباط بگیرید تا در این زمینه راهنمایی‌تان کنند.

استفاده از آب و صابون و اسفنج نیز برای از بین‌بردن رنگ روغنی بسیار کاربردی است.

بهترین راه حل برای از بین‌بردن لکه اکریلیک چیست؟

برای پاک کردن لکه اکریلیک توصیه می‌کنیم که به‌سراغ مراکز شسشتوی قالی حرفه‌ای بروید. این مراکز به‌صورت کاملاً تخصصی در این زمینه فعالیت دارند و به شما در تمیزی هر چه بهتر قالی‌ها کمک می‌کنند. شما می‌توانید با مراجعه به این فروشگاه‌ها از جدیدترین تجهیزات و مواد شوینده برای قالی‌هایتان بهره ببرید و هرگونه لکه روغن، رنگ، مواد غذایی و … را پاک کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر توصیه می‌کنیم که با کارشناس‌های مجموعه قالیشویی بانو تماس بگیرید. کارشناس‌های ما مطابق با علم روز دنیا فعالیت می‌کنند و به شما نیز مطابق با اصولی خاص مشاوره می‌دهند. شما می‌توانید به راحتی با این مراکز تماس بگیرید، راهکار‌های حرفه‌ای را بیاموزید و در خانه تمام لکه‌هایتان را از بین ببرید.

پاک کردن لکه اکریلیک، اقدامی مهم برای تمیزی فرش

پاک کردن لکه اکریلیک کاری سخت و حرفه‌ای، اما شما می‌توانید با یادگیری این کار به راحتی انواع لکه‌ها را از بین ببرید. با از بین‌بردن لکه‌ها فرش‌ها ظاهری درست مثل روز اولشان پیدا می‌کنند و جذابتر می‌شوند. توصیه می‌کنیم که در صورت سخت‌شدن لکه‌ها به هیچ عنوان از روش‌های غیراستاندارد استفاده نکنید، در غیر این صورت نه‌تنها لکه‌ها پاک نمی‌شوند، بلکه مشکلات زیادی نیز برایتان به بار می‌آورند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *