بهترین روغن برای براق کردن مبل چرمی | براق نگه داشتن مبلمان چرمی

بهترین روغن برای مبل چرمی

براق کردن مبل چرمی باعث افزایش زیبایی این وسیله در خانه‌تان می‌شود. در واقع شما می‌توانید مبلمان خود را براق کنید تا جلوه‌ای شیکتر به خانه‌تان ببخشند و دکوراسیونی زیباتر برایتان به وجود بیاورند. اما آیا می‌دانید که چطور باید این کار را انجام دهید؟

برای براق کردن مبل چرمی می‌توانید از روغن‌ها یا محصولات مخصوص این کار استفاده کنید. روغن‌ها باعث افزایش درخنشدگی الیاف به کار رفته در مبلمانتان می‌شوند و نور بیشتری را در آنها انعکاس می‌دهند. شما می‌توانید این کار را در زمان مهمانی‌هایتان انجام دهید تا فضایی زیباتر برای مهمانانتان به وجود بیاورد. اما ، آیا می‌دانید که کدام روغن‌ها برای برق‌کردن مبل چرمی بهترین گزینه هستند؟

در استفاده از روغن‌ های مخصوص برای براق‌کردن مبل‌ها باید دقت داشته باشید، چون در صورت زیاده‌روی الیاف به کاررفته در آنها کثیف شده و باید از مراکز قالیشویی کمک بگیرید تا آلودگی‌های به وجودآمده را از بین ببرد.

آنچه در این مقاله می‌خوانیم:

معرفی بهترین روغن برای مبل چرمی

بهترین روغن‌ها برای براق کردن مبل چرمی عبارت هستند از:

براق نگه داشتن مبلمان چرمی

  • روغن نارگیل

روغن نارگیل یکی از بهترین مواد برای براق‌کردن چرم و جلوگیری از بروز مشکلاتی مانند پوسته‌پوسته‌شدن، ترک‌خوردن و … است. این ماده کثیفی زیادی نیز به وجود نمی‌آورد، بنابراین در صورت استفاده به اندازه از آن تا طولانی‌مدت نیازی به مراجعه به قالیشویی جنوب تهران یا سایر مراکز شستشوی مبل نخواهید داشت.

در استفاده از روغن نارگیل باید دقت داشته باشید، چون عصاره آن در دمای زیر ۷۶ درجه سانتی‌گراد سفت می‌شود. شما می‌توانید ابتدا این روغن را روی حرارت بگذارید تا آب شود، سپس آن را به دمای مناسبی برسانید و روی مبل‌هایتان استفاده کنید. استفاده از این ماده در زمان داغی بیش از اندازه شاید به مبل‌هایتان آسیب‌های زیادی برساند، پس مطمئن شوید که دمای آن مناسب است.

برای استفاده از روغن نارگیل در براق‌کردن مبلمان از یک دستمال خشک استفاده کنید. شما باید مقداری روغن را روی این دستمال بریزید، سپس به آرامی برروی بخش‌های موردنظر روی مبلمانتان بکشید. کشیدن دستمال روی تاج، دسته‌ها، پایه‌ها و … الزامی است، چون نسبت به سایر بخش‌ها بیشتر در معرض دید هستند.

بهترین مبل‌ها برای استفاده از روغن نارگیل در آنها مبل‌های چرمی تیره هستند. عصاره نارگیل می‌تواند جلوه‌ای بسیار شیک به این وسایل ببخشد.

  • ترکیب روغن زیتون و سرکه

اگر می‌خواهید مبل‌هایتان حتی از روز اول نوتر و زیباتر به‌نظر برسند، پیشنهاد می‌دهیم که حتماً از ترکیب روغن زیتون و سرکه استفاده کنید. این ترکیب فوق‌العاده نه‌تنها جلای این وسایل را افزایش می‌دهد، بلکه دوام آنها را نیز بالا می‌برد. در واقع عصاره زیتون جلوی ترک‌خوردگی‌ها را می‌گیرد و مانع از خشک‌شدن چرم مبل‌ها می‌شود.

شما می‌توانید مقداری روغن زیتون را با کمی سرکه ترکیب کرده و با استفاده از یک دستمال خشک مناسب مواد را برروی مناطق موردنظرتان در مبلمان بکشید.

برخی افراد به جای استفاده از روغن ترجیح می‌دهند که از آب استفاده کنند. در واقع ترکیب آب و سرکه نیز می‌تواند معجزه کند و جلوه‌ای خاص به مبلمانتان ببخشد.

معرفی روش های متداول براق نگه داشتن مبل

علاوه بر روغن‌ها، برخی محصولات کاربردی در بازار هستند که به شما در براق نگه‌داشتن مبلمانتان کمک می‌کنند. اما آیا می‌دانید که این محصولات چه هستند؟

معرفی بهترین روغن برای مبل چرمی

  • اسپری مخصوص چرم

برخی اسپری‌ها در بازار به فروش می‌رسند که به خوبی لکه‌های به وجودآمده برروی الیاف چرم را از بین می‌برند. شما می‌توانید از این اسپری‌ها در انواع چرم‌ها با رنگ‌های مختلف استفاده کنید، چون برای انواع رنگ‌بندی‌ها تولید شده‌اند. این اسپری‌ها علاوه بر قدرت بالا در تمیزکنندگی، یک لایه محافظ برروی وسایلتان به وجود می‌آورند؛ این لایه درخشندگی مبل را نسبت به قبل افزایش می‌دهد.

  • واکس براق کننده

واکس‌های برق‌کننده بر خلاف سایر موادی که در این مطلب معرفی کردیم، بافت جامدی دارد، یعنی شما باید آن را در دست بگیرید و به خوبی برروی سطح موردنظرتان در مبل پخش کنید. در استفاده از این ماده دقت داشته باشید، چون مواد باید به تمام سطوح برسند.

بعد از پخش‌کردن کامل واکس براق‌کننده نوبت به استفاده از یک دستمال تمیز و خشک می‌رسد. دستمال را برروی سطوح مبلمانتان بکشید تا متوجه افزایش زیبایی آنها شوید.

شما می‌توانید در بازه‌های زمانی مختلف از واکس‌های براق‌کننده استفاده کنید تا ظاهر مبل‌هایتان درست مثل روز اول حفظ شود.

  • لوسیون براق کننده و محافظ چرم

در ترکیبات لوسیون‌های براق‌کننده و محافظ از موادی استفاده شده است که باعث افزایش درخشندگی مبلمانتان می‌شوند. این لوسیون‌ها به‌دلیل ترکیبات منحصر‌به‌فرد خود از آسیب‌دیدگی این وسایل نیز جلوگیری می‌کنند، بنابراین با استفاده از آنها دیگر نگران بروز مشکلاتی از جمله ترک‌خوردگی، پوسته‌پوسته‌شدن و … نباشید.

از چه ماده ای برای براق کردن مبل چرمی استفاده نکنیم؟

برخی افراد به اشتباه برای تمیزکاری و براق‌کنندگی مبل‌های چرم خود از موادی استفاده می‌کنند که به هیچ عنوان مناسب نیستند. آمونیاک یکی از مواد ذکرشده است که می‌تواند آثار مخربی برروی مبلتان داشته باشد. این ماده حتی برای تمیزکاری وسایل دیگر باید با دقت استفاده شود.

برخی مواد داخل بازار نیز خاصیت چسبندگی دارند و برروی سطوح چرمی مبلتان می‌چسبند. قطعاً با چسبندگی بالای این مواد نمی‌توان انتظار افزایش زیبایی مبلمان را داشت.

براق کردن مبل چرمی با راهکارهای مناسب

امکان براق کردن مبل چرمی با راهکار‌های مناسب مانند استفاده از روغن‌های گیاهی یا مواد شیمیایی داخل بازار وجود دارد. اگر روش استفاده از این مواد را بدانید و به اندازه مناسب از آنها استفاده کنید، قطعاً دیگر نیازی به نگرانی بابت کدرشدن و از دست‌دادن زیبایی مبلمانتان نیست. پیشنهاد می‌دهیم که در زمینه تمیز‌کردن مبلمانتان و افزایش درخشندگی آنها از کارشناس‌های حرفه‌ای قالیشویی‌های معتبر کمک بگیرید، این افراد با تجربه و مهارتشان به خوبی در این زمینه کمکتان می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *