مبل راحتی بهتر است یا مبل استیل و سلطنتی؟

مبل راحتی یا سلطنتی؟

انتخاب مبلمان مناسب می‌توانید دکوراسیونی شیک و زیبا را برایتان به‌ارمغان بیاورد و موجب جذابتر‌ شدن فضای خانه‌تان شود. مبل‌ها انواع مختلفی دارند و در مدل‌های متوعی نیز در بازار به‌فروش می‌رسند که همین کار را در انتخاب سخت می‌کند. انواع مبل راحتی یا سلطنتی و استیل در بازار فروش زیادی دارند و بیشتر مردم به ۲ دسته تقسیم‌شده‌اند؛ طرفداران مبل‌های استیل و سلطنتی و طرفدار‌های مدل‌های راحتی! اما کدام یک بهتر است؟ برای پاسخ به این سؤال شما باید به فاکتور‌ها و مؤلفه‌های مهمی توجه داشته باشید.

خوشبختانه روش‌های نگهداری از تمام مبل‌ها تقریباً یکسان است، به‌همین‌دلیل بابت روش‌های نگهداری متفاوت این وسایل نگرانی نخواهید داشت. در واقع حتی در صورت لک و کثیفی شما می‌توانید به یک قالیشویی حرفه‌ای مراجعه کنید تا با استفاده از خدماتشان تمام لکه‌ها را بگیرید. نکته مهم میزان راحتی و تأثیر این لوازم بر دکوراسیون است که همین موضوع انتخاب را کمی سخت می‌کند.

اکنون ما به‌عنوان راهنما در کنارتان هستیم تا در انتخاب مبلمان استیل و سلطنتی یا راحتی کمکتان کنیم.

بررسی تفاوت مبل راحتی و استیل یا سلطنتی

مبل‌های راحتی و استیل تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم:

مبل راحتی یا سلطنتی؟

  • نحوه تمیزکاری

نحوه شستشوی مبل استیل و سلطنتی با مدل‌های راحتی کمی متفاوت است. ازآنجاکه در قسمت‌های بیرونی و ظاهری مدل‌های سلطنتی معمولاً از چوب استفاده می‌شود، شما باید به‌دنبال ترفند‌هایی برای تمیزکاری چوبشان نیز باشید تا مبادا پوسته‌پوسته شده و ظاهر اصلی‌شان را از دست دهند.

در تمیزکاری مبل‌های راحتی نیاز به وسواس زیادی نیست و شما حتی با یک محلول آب و مایع ظرفشویی نیز می‌توانید بسیاری از لکه‌ها را از بین ببرید. ازآنجاکه تقریباً تمام قسمت‌های این مبلمان نیز با پارچه پوشیده شده است، نگرانی‌تان بابت پوسته‌پوسته‌شدن چوب‌ها از بین می‌رود.

البته تمیزکاری نادرست می‌تواند آسیب‌های جدی به مبل‌های سلطنتی یا راحتی بزنید، به‌همین‌منظور توصیه می‌کنیم حتماً برای شستشوی آنها به مراکز قالیشویی بروید. هم‌اکنون برخی مراکز قالیشویی آنلاین هستند که با چند کلیک ساده با تجهیزات مناسب در خانه آماده می‌شوند و مبل‌ها را برایتان تمیزکاری می‌کنند.

  • میزان آسایش و راحتی

مهمترین تفاوت بین مبل‌های راحتی و استیل در میزان راحتی و آسایشی است که برایتان به‌ارمغان می‌آورند. همانطور که از نام مبل‌های راحتی پیداست، این وسایل زمینه‌ای مناسب برای استراحت و آسایشتان را در خانه به‌وجود می‌آورند، درصورتی‌ه مبلمان استیل این زمینه را برای استفاده طولانی‌مدت ایجاد نمی‌کنند و بیشتر روی دکوراسیون و طراحی فضای خانه تأثیر می‌گذارند؛ بنابراین اگر بیشتر برایتان آسایش و استراحت اهمیت دارد، ما مبل‌های راحتی را پیشنهاد می‌دهیم.

  • ویژگی های ظاهری

یکی دیگر از مهمترین تفاوت‌های مبل‌های راحتی و استیل تفاوت‌های ظاهری بین این وسایل است. در واقع مدل‌های راحتی فضایی مدرن و خودمانی را در خانه به‌وجود می‌آورند و بیشتر برای افرادی پیشنهاد می‌شوند که هیچ تمایلی به بودن در محیط تجملاتی و اشرافی ندارند.

در نقطه مقابل مبل‌های استیل و سلطنتی همانطور که از نامشان پیداست، فضایی اشرافی و تجملاتی را در خانه به‌وجود می‌آورند و برای کسانی پیشنهاد می‌شوند که می‌خواهند خانه خود را کاملاً مجلل و باشکوه تزیین کنند.

  • تغییرات در دکوراسیون

اگر اقدام به خرید مبلمان استیل و سلطنتی کردید، تقریباً تمام اجزا و لوازم دکوراسیون خانه‌تان باید کاملاً با آنها ست و هماهنگ باشند تا دکوری شیک و زیبا داشته باشید. در واقع حتی در صورت تکمیل دکوراسیون و تمایل به ایجاد تغییر، شما نمی‌توانید با عوض‌کردن چندمورد از اکسسوری‌های کوچک تغییر شگرفی در این سبک به‌وجود بیاورید.

در نقطه مقابل در صورت استفاده از مبل‌های راحتی، دست شما در انتخاب دکوراسیون و اکسسوری‌ها باز است و شما حتی با تغییردادن کوچکترین اکسسوری‌ها می‌توانید جذابیت خاصی در محیط خانه به‌وجود بیاورید.

  • قیمت

یکی از عمده تفاوت‌های مبل‌های راحتی با استیل و سلطنتی در قیمت آنهاست. معمولاً ازآنجاکه در ظاهر مدل‌های سلطنتی از چوب‌های گران‌قیمت، الیاف پرزرق‌وبرق و … استفاده می‌شود، قیمت بسیار بیشتری نسبت به مدل‌های راحتی دارند؛ بنابراین اگر قیمت نیز برایتان مهم است، به‌سراغ مبل‌های راحتی بروید.

  • متراژ خانه

مدل‌های سلطنتی و استیل معمولاً حجم بسیار بزرگی دارند و باید خانه‌هایی با متراژ بزرگ استفاده شوند، درغیراین‌صورت دست‌وپا گیر بوده و بعد‌از‌مدتی از خرید پشیمانتان خواهند کرد. در نقطه مقابل مدل‌های راحتی اغلب حجم کوچکتری نسبت به مبل‌های سلطنتی داشته و به‌همین‌دلیل می‌توانید از آنها حتی در خانه‌هایی با ابعاد کوچک نیز استفاده کنید.

اگر از مبل‌های استیل و سلطنتی در متراژ‌های کوچک استفاده کنید، علاوه‌بر دست‌وپاگیربودن باعث شلوغی و بی‌نظم به‌نظررسیدن فضا می‌شوند؛ بنابراین هر اندازه که خانه تمیز و مرتب شود، تمیزکاری به‌چشم نمی‌آید و همچنان شلوغ به‌نظر می‌رسد.

مبل راحتی بخرم یا استیل و سلطنتی

با توجه به تفاوت‌های بارزی که بین مبل‌های سلطنتی و راحتی مطرح کردیم، اکنون به‌راحتی می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام یک از این مبلمان برایتان مناسبتر است. البته پیشنهاد می‌دهیم که حتماً در خرید سلیقه شخصی‌تان را نیز دخالت دهید، چون اگر علاقه‌ای به محصول خریداری‌شده نداشته باشید، حتی در صورت زیباکردن دکوراسیون خانه بعد‌از‌مدتی از آنها خسته می‌شوید و تمایل زیادی برای تعویضشان خواهید داشت؛ بنابراین اگر می‌پرسید مبل راحتی بخرم یا سلطنتی، پیشنهاد ما در مرحله اول توجه به سلیقه شخصی و در مرحله دوم توجه به دکوراسیون خانه‌تان است.

مبلمان راحتی و سلطنتی، انتخاب همیشگی ایرانی ها

مبل‌ها انواع مختلفی دارند و در مدل‌های متنوعی تولید و روانه بازار می‌شوند، اما اغلب ما ایرانی‌ها به مدل‌های راحتی و سلطنتی علاقه داریم. از‌آنجا‌که بین مدل‌های راحتی و سلطنتی تفاوت‌های زیادی نیز وجود دارد، گاهی انتخاب برایمان است و نمی‌توانیم بهترین گزینه را انتخاب کنیم. اما با توجه به مطالبی که در این مقاله خواندید، دیگر انتخاب برایتان سخت نیست و شما به‌راحتی با درنظرگرفتن چند نکته ساده امکان خرید بهترین مبلمان را خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *