راهکار تمیز‌کردن میز و صندلی ناهارخوری

تمیز‌ کردن میز و صندلی ناهارخوری

معمولاً برای انواع لوازم خانه از جمله قالی یا مبل مراکزی به‌صورت تخصصی اقدام به تمیزکاری و از‌بین‌بردن تمام لکه‌ها و کثیفی‌های آنها می‌کنند؛ مثلاً اگر قالی شما لک شده و آلوده باشد، به‌راحتی می‌توانید با قالیشویی تهران یا شهر خودتان تماس بگیرید و درخواست خدمات کنید. اما متأسفانه برای میز و صندلی ناهارخوری مراکز خدماتی وجود ندارند و شما باید با استفاده از برخی راهکار‌ها خود اقدام به تمیزکاری آنها کنید.

میز و صندلی‌ها این روز‌ها جزء ثابت دکوراسیون منازل بسیاری از ایرانی‌ها شده‌اند و از‌آنجا‌که ما ایرانی‌ها به نظافت و تمیزی محیط منزل توجه بسیار زیادی داریم، باید به‌دنبال راهکاری مناسب برای تمیزکاری آنها باشیم.

راهکار تمیز‌کردن میز و صندلی ناهارخوری راحت و ساده است و شما با چند ترفند ساده به‌راحتی می‌توانید تمام لکه‌های چربی و آلودگی‌های دیگر را از بین ببرید. اما آیا می‌دانید که این راهکار‌ها چه هستند و چطور می‌توانید در خانه و بدون کمک مراکز خدماتی میز و صندلی‌های خود را تمیزکاری کنید؟

نحوه تمیزکردن لکه های صندلی ناهارخوری

در اولین مرحله برای تمیزکردن لکه‌ها از روی صندلی‌ها باید به‌دنبال شوینده‌ای متناسب با جنس آنها باشید. اگر شوینده مناسب نباشد، به بافت و ظاهر صندلی آسیب می‌رساند. بسیاری از تولیدکنندگان برای راهنمایی بهتر مشتری‌ها بر روی آنها برچسب‌هایی می‌زنند و مشخصات میز و صندلی‌ها را می‌دهند تا مشتری بر اساس این مشخصات برای خرید مواد شوینده به بازار برود.

اگر تمام قسمت‌های میز و صندلی‌تان را بررسی کردید، اما این برچسب را ندیدید، پیشنهاد می‌دهیم که مقدار کمی از مایع شوینده خریداری‌شده را برروی قسمت پنهانی از صندلی‌ها بزنید و مدتی منتظر بمانید؛ اگر هیچ آسیبی به آن بخش وارد نشده بود، امکان استفاده از آنها برای تمام بخش‌های صندلی‌ها را دارید.

نحوه تمیزکردن لکه های میز ناهارخوری

تمیز‌کردن میز و صندلی ناهارخوری

قیمت قالیشویی به‌قدری مناسب است که افراد تمیزکاری فرش و قالی را در خانه انجام نمی‌دهند؛ اما تمیزکاری میز ناهارخوری ساده‌تر بوده و برای همین بیشتر افراد ترجیح می‌دهند به‌جای پرداخت هزینه به مراکز خدماتی، میز‌ها را داخل خانه تمیز کاری کنند.

برای تمیز‌کردن میز ابتدا با استفاده از جاروبرقی تمام گردوخاک و زباله‌های روی میز را جمع‌آوری کنید. با جاروبرقی کشیدن بهتر می‌توانید لکه‌ها را ببینید و با تمیزکاری‌شان ظاهری تمیز و آراسته به میز ناهارخوری‌تان دهید. پیشنهاد می‌دهیم که هر هفته حداقل یک‌بار روی میز را جاروبرقی بکشید، چون بسیاری از زباله‌ها و گردوخاک‌ها جمع‌آوری می‌شوند و دیگر لکه زیادی روی میز باقی نمی‌ماند.

برخی مواقع لکه‌هایی از چربی روی میز‌ها به‌وجود می‌آیند که بسیار سخت پاک می‌شوند. این لکه‌ها معمولاً در زمان سرو غذا روی میز به‌جا می‌مانند. ساده‌ترین راهکار برای پاک‌کردن چربی‌ها استفاده از محلول آب و مواد شوینده و همچنین یک اسفنج است. اگر با این راهکار میز تمیز نشد، از محلول نمک و الکل سفید استفاده کنید. شما باید این محلول را با استفاده از یک اسفنج بر روی لکه بمالید تا جایی که به‌طور کامل تمیز شود. برای پاک‌کردن جای الکل نیز کافیست تا پارچه تمیز مرطوبی را روی میز بکشید.

استفاده از پودر ماشین لباسشویی و نوشابه نیز می‌تواند سرسختترین لکه‌ها را از بین ببرد! برای تمیزکاری با این روش ابتدا یک پارچه را به نوشابه آغشته کرده و روی لکه چند ضربه کوچک بزنید. حالا یک اسفنج را بردارید و در ترکیب پودر ماشین لباسشویی و آب فرو ببرید و سپس آن را روی لکه بکشید. بعد از انجام این کار با کشیدن یک دستمال مرطوب تمیز بر روی آثار لکه تمیزی کاملی حاصل می‌شود.

نحوه تمیزکردن لکه های پارچه میز ناهارخوری

بسیاری از قالیشویی‌ها خدمات شستشوی پتو را قبول می‌کنند؛ بنابراین به‌راحتی می‌توانید انواع پتو‌ها و پارچه‌های بزرگ خود را به قالیشویی شمال تهران یا بخش‌های دیگر این شهر بسپارید تا خیلی زود برایتان تمیزکاری‌شان را انجام دهند. اما از‌آنجا‌که امکان شستشوی پارچه‌های کوچکتر در خانه نیز وجود دارد، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که پارچه میز ناهارخوری خود را نیز داخل منزل تمیزکاری کنند.

برای از بین‌بردن لکه‌های روی پارچه کافیست مقداری مواد شوینده را با آب ترکیب کرده و با استفاده از اسفنج یا دستمال پارچه میز را تمیزکاری کنید. در اینجا با کشیدن اسفنج بر روی لکه‌ها اثر آلودگی‌ها به‌مرور محو می‌شود.

برخی لکه‌ها از قهوه یا چای به‌وجود می‌آیند و به‌راحتی از بین نمی‌روند که برای حل این مشکل می‌توانید از ترکیب سرکه سفید و آب استفاده کنید. استفاده از ماست نیز راهکار خوبی است، به‌این‌شکل‌که مقداری ماست روی لکه بریزید و کمی منتظر بمانید؛ سپس ماست‌ها را با قاشق و دستمال تمیزکاری کرده و پارچه را بشویید.

اگر پارچه‌ای که بر روی میز یا صندلی بود، طرح‌دار است، می‌توانید از یک مسواک نیز برای از‌بین‌بردن آلودگی‌های سطح آن استفاده کنید؛ البته مراقب باشید که مسواک را خیلی محکم نکشید تا مبادا آسیبی به بافت پارچه وارد شود و زیبایی ظاهری صندلی از بین برود.

نکته مهم در تمیزکردن میز و صندلی ناهارخوری

شما باید حتماً در بازه‌های زمانی کوتاه اقدام به تمیزکاری میز و صندلی کنید، چون اگر اجازه دهید که لکه‌ها ماندگار شوند و برای مدت زیادی روی این وسایل باقی بمانند، بافی سفت و محکمی پیدا می‌کنند و پاک‌کردنشان برایتان سختتر خواهد بود.

تمیز‌کردن میز و صندلی، کاری ساده اما مهم

میز و صندلی بخشی از دکوراسیون اصلی خانه بسیاری از ما هستند و اگر اندکی آلودگی روی آنها باقی بماند، تأثیر منفی برروی نمای داخلی خانه می‌گذارند؛ به‌همین‌دلیل باید به‌دنبال راهکار‌هایی کاربردی برای از‌بین‌بردن آلودگی‌ها و لکه‌های سطحی آنها باشیم. با استفاده از ترفند‌هایی که در این مطلب بیان کردیم، بسیاری از لکه‌ها و آلودگی‌ها از بین ‌می‌روند و دیگر اثری از آنها باقی نخواهد ماند.

اگر به‌هر‌دلیلی در تمیز‌کردن میز و صندلی ناهارخوری دچار مشکل شدید یا پاک‌کردن آلودگی‌ها برایتان امکان‌پذیر بود، امکان دریافت خدمات از برخی قالیشویی‌های حرفه‌ای را دارید. تعداد کمی از قالیشویی‌ها با فراهم‌آوردن تجهیزات مدرن، امکان اعزام نیروی کار به محل و تمیز کاری مبلمان و حتی میز و صندلی‌ها را دارند. در صورت دریافت خدمات از این مراکز آلودگی‌ها در مدت زمانی کوتاه از وسایلتان خداحافظی می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *