ویژگی های بهترین قالیشویی چیست؟

انتخاب بهترین قالیشویی

بهترین قالیشویی برای شستشوی انواع فرش‌ها کجاست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ پاسخ به این سوال که در ادامه به آن می‌پردازیم؛ قطعا به انتخاب درست و شایسته شما کمک خواهد کرد. 

با نزدیک شدن به فصل پایانی سال شاید یکی از دغدغه‌های همشهریان عزیز ما پیدا کردن بهترین قالیشویی در سطح شهر است که بتوانند با خیال راحت و با اطمینان از سطح کیفیت و میزان اعتبار این مراکز، فرش و قالی‌های خود را برای شستشو به آن بسپارند. 

در کلان شهری مانند تهران که سطح تبلیغات با توجه به بستر گسترده آن بسیار زیاد است؛ انتخاب یک قالیشویی با فاکتورهایی که بتوان با تکیه بر آن نیازهای خدمات قالیشویی خود را به آن سپرد؛ بسیار سخت شده است. اما با استناد به مواردی مانند بررسی مجوزهای قالیشویی، نظرات مشتریان سابق و میزان تجربه و سابقه‌کاری تا حدودی می‌توانید از انتخاب شایسته و درست خود مطمئن شوید. 

بهترین قالیشویی در تهران

برای انتخاب بهترین قالیشویی چند فاکتور مهم وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید. یکی از این فاکتورها برای همشهریان پایتخت نشین ما، کیفیت بالای خدمات به نسبت قیمت مناسب است.

یکی دیگر از فاکتورها مهم، تضمین کیفیت سرویس‌ها و خدمات ارائه شده است. در واقع ارائه ضمانت‌نامه از سوی قالیشویی به منزله اعتماد به کیفیت خدمات ارائه شده برای شستشوی موکت، پرده، فرش و انواع قالی است. با تکیه بر این قبیل موارد است که می‌توان بهترین قالیشویی تهران از نظر مردم را انتخاب کرد.

مشخصه های قالیشویی خوب

در کل ویژگی های یک قالیشویی خوب متعدد هستند، اما فاکتوری که آن‌ها را از یکدیگر متمایز ‌می‌کند؛ اعتبار این مراکز و کیفیت خدمات است. لحاظ کردن این فاکتورهای مهم سبب ‌می‌شود تا یک مجموعه به برترین قالیشویی از دیدگاه مشتریان تبدیل شود. 

روش‌های متنوع و جدید بازاریابی و تبلیغات، هرگز به اندازه مشتری مداری و سطح بالای خدمات ارائه شده نمی‌تواند در جذب مشتری موثر باشد. این روزها مردم پایتخت برای اعتماد کردن به قالیشویی‌ها و سپردن ارزشمندترین و بهترین قالی منزل خود به این مراکز، نیازمند اطلاعات کافی در مورد نحوه شستشوی فرش‌ها هستند. 

از این رو انتخاب بهترین قالیشویی در تهران از نظر مشتریان، قالیشویی است که قیمت گذاری خدمات آن‌ها منصفانه و بر اساس نرخ‌های اعلام شده از سوی اتحادیه قالیشویی است. آن‌ها انتظار ندارند در پایان کار، بنا به دلایل نامشخص و یک‌بارهزینه‌های اضافی پرداخت کنند.

همچنین مردم انتظار دارند تا مواردی مانند شرایط و نحوه حمل و نقل فرش و قالی، کیفیت شستشو و سلامت فرش‌های آن‌ها نیز تضمین شود. 

بنابراین اگر مرکزی ادعایی مبنی بر قرار داشتن در لیست بهترین قالیشویی در تهران را دارد؛ باید علاوه بر جلب رضایت مشتریان بابت خدمات ارائه شده خود، هزینه و قیمت گذاری خدماتش نیز شفاف و روشن باشد. 

ویژگی های یک قالیشویی مجاز

با توجه به افزایش قیمت کالاهای خانگی مانند فرش، علی الخصوص نوع دستباف آن، این روزها میزان تخلفات در این حوزه نیز افزایش پیدا کرده است. پس به همشهریان عزیز توصیه ‌می‌کنیم که برای واگذاری فرش های خود به قالیشویی ها دقت بیشتری کنند. پس به این منظور قبل از تماس با قالیشویی و سپردن قالی‌ها موارد زیر را بررسی نمایید. 

  • قالیشویی‌های مجاز دارای یک شماره جواز از اتحادیه قالیشویان هستند که به راحتی ‌می‌توانید با تماس با اتحادیه، کد مرکز مورد نظر را استعلام کرده و یا ‌می‌توانید از طریق وبسایت رسمی ‌آن قالیشویی، این کار را انجام دهید. 
  • معمولا پرسنل حمل و نقل قالیشویی با لباس‌های فرم مخصوص، کارت پرسنلی و ماشین مخصوص کارخانه که دارای مشخصه‌های لازم روی بدنه مثل شماره تلفن، نام و نماد قالیشویی هستند مراجعه ‌می‌کنند.
  • در هنگام تحویل گرفتن فرش‌ها از شما، رسید سربرگ داری که حاوی مشخصات کارخانه مانند شماره ثبت و شماره مجوز است؛ به مشتری ارائه ‌می‌شود. بهتر است قبل از امضا، تمام مفاد مندرج در برگه رسید را به دقت مطالعه کرده و در صورت داشتن هرگونه سوال و ابهام با کارشناسان و یا تیم پشتیبانی تماس بگیرید. بنابراین تمام اطلاعات مندرج در رسید را کاملا چک کنید و با کارت یا مشخصات قالیشویی مطابقت دهید و سپس آن را امضاء کنید.
  • در رسید برخی از قالیشویی‌ها، بندی برای بیمه‌ نامه در نظر گرفته شده است که این بند ضمانت بیشتری به مشتری بابت تعهد پرداخت خسارات احتمالی ‌می‌دهد. این موضوع در مورد فرش‌های دستباف که ارزش بالاتری دارند، اهمیت بیشتری پیدا ‌می‌کند.
  • قالیشویی خوب در تهران معمولا مرکزی است که خدمات حمل و نقل خود را به صورت رایگان و با بهترین کیفیت ممکن ارائه ‌می‌دهد. در این قالیشویی‌ها، فرش‌های شسته شده به‌ شکل لول و کاور شده تحویل مشتری خواهند شد.
  • پروسه شستشوی فرش در ایام عادی سال، زمان تقریبی ۴۸ ساعته دارند؛ اما در روزهای پایانی سال به دلیل تعدد سفارشات ممکن است، زمان آن افزایش پیدا کند. این موضوع در هنگام قبول سفارش از طریق مامورین حمل و نقل به شما ابلاغ می‌شود.

 

نکته پایانی

شاید برخی از افراد تجربیات ناخوشایندی از سپردن فرش به قالیشویی مانند کج شدن شیرازه، پوسیده شدن ریشه، درهم آمیختگی رنگ قالی و… را داشته باشند. این اتفاقات ناخوشایند به ما اهمیت این انتخاب درست و لزوم استفاده از خدمات بهترین قالیشویی را پررنگ‌تر می‌سازد. 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *