آموزش نحوه شستشوی تابلو فرش

شستشوی تابلو فرش

شستشوی تابلو فرش معمولا یکی از دغدغه‌هایی است که بسیاری از خانواده‌ها به مرور زمان و بخصوص در ایام خانه تکانی با آن مواجه می‌شوند. این وسایل تزئینی با طرح‌های مختلف خود به منازل ایرانیان جلوه زیبایی می‌دهند،؛ اما به مرور با جذب گرد و غبار، کثیف می‌شوند. طریقه شستشوی تابلو فرش در منزل متناسب با جنس آن متفاوت است. با توجه به ارزش فراوان این کالا، شستشوی آن فعالیتی تخصصی بوده و سپردن آن به بهترین قالیشویی موجب آسایش خاطر شما خواهد شد.

مراحل شستشوی تابلو فرش در منزل

تابلو فرش‌ها با طرح‌های طبیعت، منظره، پرتره و بناهای تاریخی یکی از محبوب‌ترین کالاهای تزئینی هستند که طی سالیان دراز، زینت‌بخش منازل ایرانیان بودند. با توجه به ارزش و زیبایی چشمگیر این کالا، نظافت تابلو فرش اهمیت زیادی دارد و مهم است که هنگام شستشوی آن در منزل، دقت کافی به عمل آید. روش شستشوی تابلو فرش به این صورت است که ابتدا باید آن را از قابش جدا کنید و سپس با جاروبرقی با دهانه تمیز روی تابلو فرش را جارو بزنید تا ذرات گرد و غبار از بین برود.

در مرحله بعد باید مطمئن شوید که رنگ‌های بافته شده در فرش پس ندهند و سپس مقداری شامپو فرش را در آب سرد حل کنید و با یک اسفنج نرم و بزرگ به آرامی و با دقت فراوان روی سطح آن بکشید. برای خشک کردن تابلو، آن را روی زمین نسبتا گرم و دور از نور خورشید بگذارید تا رطوبتش تبخیر شود. این کار مانع ادغام رنگ‌های تابلو فرش در همدیگر می‌شود. حواستان باشد که تابلو فرش را به هیچ عنوان روی طناب پهن نکنید؛ زیرا در این صورت کش می‌آید و از ریخت می‌افتد.

نحوه نگهداری تابلو فرش

با توجه به ارزش این کالا، بهتر است با شیوه‌های نگهداری تابلو فرش آشنا شوید تا بتوانید تا حد امکان شستشوی تابلو فرش را به تعویق بیندازید. همواره دقت کنید که به چه صورتی تابلو فرش را در دیوار نصب می‌کنید.

نصب صحیح تابلو فرش در مکان مناسب اهمیت ویژه‌ای در حفظ آن دارد. هنگام نصب آن دقت کنید که تابلو فرش دچار هیچ‌گونه پارگی نشود. همچنین در نظر داشته باشید که نصب صحیح تابلو فرش آن را از خطرات مصون نمی‌کند؛ لازم است که پس از نصب نیز مراقبت‌های لازم صورت گیرند.

دقت کنید که برای نگهداری تابلو فرش، لازم است که در معرض نور مستقیم و مداوم خورشید نباشد؛ در عین حال عدم وجود نور کافی نیز در خرابی تابلو فرش به مرور اثرگذار است. بیدها در تاریکی با خوردن تابلو فرش دستباف در مدت زمان کوتاهی به آن آسیب جدی زده و از زیبایی آن‌ها می‌کاهند. همچنین رطوبت، احتمال پوسیدگی را در تابلو فرش افزایش می‌دهد. در صورتی که تمایلی به نصب تابلو فرش خود ندارید، حتما آن را به صورت لول شده نگه داشته تا بافت آن آسیب نبیند.

شستشوی انواع تابلو فرش چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند؟

به خاطر داشته باشید که شستن انواع تابلو فرش دارای تفاوت‌هایی است. برای مثال هنگام شستشوی تابلو فرش دستباف، باید بدانیم که آن‌ها نسبت به سایر جنس‌ها کیفیت متفاوتی دارند و ممکن است که هنگام شستشو، رنگ پس دهند. برای اینکه متوجه شوید که آیا فرش شما رنگ پس می‌دهد یا خیر؟ با یک دستمال خیس ولرم روی قسمت کوچکی از فرش بکشید؛ اگر دستمال رنگی شد، یعنی تابلو فرش رنگ پس می‌دهد. در این صورت بهتر است که خودتان این کار را در منزل انجام ندهید.

شستشوی تابلو فرش ابریشم و آثار ظریف مانند آن نیازمند صرف دقت و زمان زیاد است. بهتر است برای شستشوی تابلو فرش نفیس حتما از شوینده‌هایی استفاده شود که پایین‌ترین خاصیت اسیدی را داشته باشند؛ چرا که مواد شوینده با خاصیت اسیدی بالا، بافت تابلو فرش را خراب می‌کنند. بهتر است این کار به قالیشویی‌های معتبر سپرده شود؛ زیرا هر اشتباه کوچک شما از انتخاب مواد شوینده نامناسب تا میزان گرمی و سردی آب می‌تواند اثر نفیس شما را خراب کند.

شستشوی تابلو فرش در قالیشویی

شستشوی انواع تابلو فرش همواره در معرض خطراتی همچون پارگی، آسیب و قاطی شدن رنگ‎‌ها است. برای همین بهتر است که این کار توسط متخصصین این حوزه انجام شود. در پشت تابلو فرش‌های نفیس معمولا شناسنامه اثر جای گرفته که اطلاعاتش روی آن درج شده است. در قالیشویی‌های معتبر متخصصین با نگاه کردن به پشت تابلو فرش‌های دستباف و ابریشمی نوع گره‌های آن را از نظر درشت یا ریز بودن، بررسی کرده و میزان دقیق شانه‌ها را تعیین می‌کنند.

قیمت شستشوی تابلو فرش در قالیشویی‌های معتبر مطابق با نرخ تعرفه اتحادیه می‌باشد و مشتریان در هر کجای تهران که باشند می‌توانند از خدمات قالیشویی بانو بهره‌مند شوند. اهمیتی که این وسایل زینتی در منازل ایرانیان دارد؛ متخصصان بانو را متعهد ساخته تا همواره بهترین خدمات را به مشتریان ارجمند ارائه دهند. قالیشویی بانو با برخورداری از تکنولوژی روز، متخصصان باتجربه و انواع شوینده‌های معتبر هرگونه خدمات شستشوی تابلو فرش را به بهترین نحو انجام می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *