چسباندن موکت به زمین با اتوی مخصوص یا چسب {نحوه چسباندن موکت}

چسباندن موکت به زمین

چسباندن موکت به زمین یکی از راهکار‌های نظم‌بخشیدن به محیط است. در واقع با راه‌رفتن، قراردادن اشیاء مختلف روی موکت‌ها و … این کفپوش‌ها حرکت کرده و جلوه نامناسبی به محیط می‌بخشند، به‌همین دلیل از چسب‌ها یا اتو‌های مخصوص استفاده می‌کنند تا جلوی این کار را بگیرند.

چسب‌ها و اتو‌ها به‌واسطه مواد مخصوص باعث ثابت‌ماندن موکت سر جای خود می‌شوند. البته شما در زمان نیاز می‌توانید این کفپوش‌ها را به راحتی از کف زمین جدا کرده و اقدام به شستشوی موکت، تعویض یا کار‌های دیگر کنید.

موکت‌ها به‌دلیل محبوبیت بالا توانسته‌اند در صدر بهترین کفپوش‌ها بدرخشند، به‌همین دلیل حتی با روی کارآمدن کفپوش‌های جدیدتر بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند که همچنان از آنها استفاده کنند. برای استفاده از این کفپوش‌ها باید به فکر راه چاره‌ای جهت رفع نقص‌هایشان باشید که یکی از بهتری راهکار‌ها استفاده از اتو موی مخصوص یا چسب است.

آنچه در این مقاله می خوانیم:

چرا باید موکت ها را به کف زمین بچسبانیم؟

صاف و منظم‌کردن کف محیط باعث نظم‌بخشیدن به آنجا می‌شود. قطعاً اگر کف‌سازی را به‌شیوه مناسبی انجام ندهید، مشکلات زیادی در آینده گریبان‌گیرتان می‌شوند. موکت‌ها متأسفانه با وجود مزیت‌های زیاد بر اثر فشار و نیرو حرکت کرده و در جایگاه‌شان ثابت نمی‌مانند، به‌همین دلیل باید آنها را به کف زمین بچسبانید تا از تکان‌خوردنشان جلوگیری شود.

برخی چسب‌ها به‌دلیل فرمولاسیون دقیق خود کاملاً مناسب استفاده برای کفپوش‌ها هستند که بدون نیاز به کمک‌گرفتن از نیروی متخصص امکان استفاده از آنها را دارید. ابزار‌هایی مانند اتو نیز تخصصی بوده و در اغلب موارد فقط مراکز قالیشویی آنها را دارند. شما می‌توانید با مراکز قالیشویی در محل تماس بگیرید تا علاوه‌بر تمیزکاری موکت‌هایتان در خانه به چسباندن آنها در کف زمین نیز کمکتان کنند.

چسباندن موکت به زمین با اتوی مخصوص یا چسب

نحوه چسباندن موکت به زمین

مراحل چسب زدن به موکت عبارت هستند از:

  • تمیزکاری سطوح

در مرحله اول باید تمام سطوح را از هرگونه گردوغبار و آلودگی پاکسازی کنید. زباله‌ها باعث ایجاد سطوحی ناهموار در کف می‌شوند که همین موضوع روی کیفیت کار تأثیر منفی می‌گذارد. شما می‌توانید با استفاده از جارو، کاردک و … تمام زباله‌های چسبیده به زمین را از بین ببرید.

  • ریختن چسب و نصب موکت

نوبت به ریختن چسب در کف زمین با استفاده از قلمو یا کاردک است. شما می‌توانید مقداری از مواد را برروی این قلمو ریخته و سپس روی زمین بکشید. اکنون اجازه دهید که چسب‌ها کمی خشک شوند، سپس موکت‌ها را بچسبانید. بلافاصله قراردادن موکت‌ها برروی مواد تأثیر نامطلوبی دارد و کیفیت کار را پایین می‌آورد.

در برخی موارد نیاز است که روی دیوار را با موکت‌ها بپوشانید. برای انجام این کار ابتدا باید کمی مواد را روی دیواره‌ها بزنید و با استفاده از اتو داغ کنید. حالا موکت را به روی چسب‌ها فشار دهید و مدتی منتظر بمانید تا به دیوار متصل شوند. برای اینکه هیچ نقصی در کار وجود نداشته باشد، کمی پایینتر از نقطه برش را روی دیواره‌ها قرار دهید و سپس قسمت‌های اضافه را ببرید.

انواع چسب ها برای نصب موکت روی زمین

چسب‌های مخصوص نصب موکت انواع مختلفی دارند که باید حتماً آنها را بشناسید:

چسباندن موکت به زمین با اتوی مخصوص یا چسب

  • چسب فوری

در این محصولات از آنتی‌اکسیدان‌های مخصوص استفاده می‌شود که جلوی آسیب‌رسانی به موکت را می‌گیرند. این مواد با ترکیبی از پلیمر در برابر ساییدگی از مقاومت بالایی برخوردارند و حتی در برابر محیط‌های مرطوب نیز دوام خود را حفظ می‌کنند.

این محصول را می‌توان جزئی از خانواده تینر‌ها و بنزین‌ها دانست، به‌همین دلیل مستعد به آتشسوزی است. شما باید در هنگام نصب حتماً به این نکته توجه داشته و نکته‌های امنیتی را رعایت کنید تا مبادا منجر به آتش‌سوزی شود.

  • چسب صنعتی

چسب‌های صنعتی نیز گزینه‌ای عالی برای نصب‌کردن موکت برروی زمین هستند که برای استفاده از آنها باید دقت و وقت بیشتری صرف کنید. این مواد در برابر شعله و گرما حساسیت بالایی نشان می‌دهند، برای همین در هنگام نصبشان توصیه می‌کنیم اجازه ورود هوای آزاد به محل را دهید. باز‌کردن درب‌ها و پنجره‌ها حین نصب موجب جریان هوای آزاد می‌شود.

چسب‌های صنعتی به‌صورت ۲ طرفه به فروش می‌رسند، یعنی یک طرفشان را برروی زمین قرار می‌دهند، اکنون روکش آن را برداشته و موکت را برروی سطح زمین می‌چسابنند. برای نصب کامل موکت‌ها آنها را چند لحظه برروی سطح فشار می‌دهند تا کاملاً به چسب‌ها متصل شوند.

نکته های مهم در چسباندن موکت به زمین

چندین نکته مهم در چسباندن موکت به کف زمین وجود دارد که حتماً باید به آنها توجه داشته باشید:

  1. جهت خواب موکت‌های برش‌خورده را به یک سمت تغییر دهید. در صورتی که تکه‌های برش‌خورده خواب متفاوتی داشته باشند، در هنگام جاروزدن مشکلات زیادی برایتان به وجود می‌آید.
  2. تا جای ممکن از برش‌دادن کفپوش‌ها صرف‌نظر کنید، چون ظاهر یک‌دست آنها را از بین می‌برند.
  3. برای گرفتن نتیجه بهتر از مراکز قالیشویی بخواهید که موکت‌ها را برایتان به کف زمین بچسبانند.

چسباندن موکت به زمین، راهکاری برای جلوگیری از بی نظمی در محیط

چسباندن موکت برروی زمین راهکاری عالی برای جلوگیری از بی‌نظمی در محیط به‌خصوص در محوطه‌های پررفت‌وآمد است. چسب‌ها جلوی حرکت‌کردن کفپوش ها را می گیرند و همواره آنها در جای خود ثابت نگه می‌دارند، به‌همین دلیل حتی با رفت‌وآمد زیاد هیچ مشکلی برای کفپوش‌ها به وجود نمی‌آید. شما می‌توانید با خرید چسب‌های مخصوص از فروشگاه‌ها یا تماس با مراکز قالیشویی از این خدمات بهره‌مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *