پرده مناسب برای خانه کوچک

پرده مناسب برای خانه کوچک

افرادی که برای اولین بار به یک خانه کوچک نقل مکان می‌کنند، با چالش‌های فراوانی روبرو بوده و یکی از مهم‌ترین آن‌ها نحوه چینش و خرید وسایل خانه است. در کنار این موضوع باید به فکر پیدا کردن فروشگاه‌های نزدیک، درمانگاه‌ها یا حتی بهترین قالیشویی باشید. از همان روز اولی که می‌خواهید در خانه کار کنید و آن را برای زندگی آماده سازید، باید پرده مناسب برای خانه کوچک را خریداری کرده و در هنگام خرید، به شیوه شستشوی پرده نیز فکر کنید.

می‌توانید این کار را به یک مرکز مجهز سپرده یا خودتان دست به شستشو در منزل بزنید. در این مقاله در خصوص نحوه انتخاب و خرید پرده برای خانه‌های کوچک می‌پردازیم و می‌توانید با توجه به این نکات،‌ دکوراسیون داخلی خانه را به شکل مناسبی بچینید.

چه پرده‌هایی برای فضاهای کوچک مناسب هستند؟

افرادی که خانه‌های کوچکی دارند، باید هنگام دکور کردن آن دقت بیشتری به خرج دهند تا در عین حال که خانه زیبایی دارند؛ فضای داخلی هم کوچک نشود. یکی از آیتم‌های بسیار مهم که هم روی زیبایی فضای داخلی خانه موثر بوده و هم هزینه زیادی دارد؛ پرده‌ها هستند. مدل‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم، بهترین ایده‌ها برای خانه و فضاهای داخلی کوچک هستند.

پرده مناسب برای خانه کوچک

  • پرده مدل کرکره‌ای

پرده‌های کرکره‌ای می‌تواند پارچه‌ای یا از جنس پلاستیک باشد. احتمالا در خانه‌های قدیمی، مدل پلاستیکی آن را دیده باشید. در حال حاضر در دکوراسیون داخلی از این مدل پرده‌ها به شکل‌های مختلفی استفاده می‌شود که بیشترین کاربرد آن در فضاهای داخلی کوچک است.

  • پرده مدل حریر

یکی از قدیمی‌ترین و بهترین پرده‌هایی که در خانه‌های ثروتمندان هم همیشه استفاده می‌شد، پرده مدل حریر است. این جنس پارچه هم ظرافت بسیار زیادی دارد و هم به دلیل یکدست بودن الیاف آن، خانه‌های کوچک را دلباز و روشن‌تر می‌کند. اگر روی حریم خصوصی حساس هستید، می‌توانید از یک آستر برای زیر پرده حریر در زمان‌های تاریکی استفاده کنید. حریر ترکیب رنگ‌های مختلفی دارد که سفید و مشکی آن از همه کلاسیک‌تر و زیباتر است.

  • پرده مدل شید

پرده‌های شید در طرح‌ها و ضخامت‌های مختلف تهیه می‌شوند که براساس ضخامت، میزان نور ورودی مشخص می‌شود. پرده‌های شید از آن جایی برای خانه‌های کوچک مناسب هستند که هیچ فضای اضافه‌ای را اشغال نمی‌کنند و اگر مدل ساده آن را انتخاب کرده باشید، اتفاقا به بزرگ‌تر شدن خانه هم کمک می‌کنند. از طرفی شستشوی پرده مدل شید نسبتا راحت بوده و نصب آن را خودتان هم می‌توانید انجام دهید.

اگر پرده خود را مدل دبل شید خریداری کنید، دو لایه روی هم کار می‌شود که در زمان‌های تاریکی، هیچ نوری از فضای داخلی خانه به بیرون نمی‌رود. می‌توان گفت تنها تفاوت شید و دبل شید در میزان نور ورودی است.

  • پرده مدل زبرا

پرده‌های زبرا یکی از مدل پرده‌های کرکره‌ای بوده که نوارهای تیره و روشن دارد. کنتراست این مدل پرده‌ها باعث می‌شود مناسب خانه‌های کوچک باشد. از طرفی شستشو و جمع کردن پرده هم بسیار راحت بوده و هر زمان که مایل باشید می‌توانید پرده‌ها را جمع کنید تا خانه غرق نور شود. پرده‌های زبرا در ترکیب رنگی‌های مختلفی هستند که همین مساله، کار را برای انتخاب رنگ و ترکیب دکور راحت‌تر می‌کند.

  • پرده مدل پانچ

یکی از مدل پرده‌های مناسب برای خانه‌های کوچک، مدل پانچ است. این پرده‌ها دوخت بسیار ساده‌ای دارند که می‌تواند از پارچه طرحدار یا ساده استفاده شده باشد. این مدل پرده‌ها را اگر در سایز مناسب انتخاب کنید، می‌تواند فضای داخلی شما را بزرگ‌تر و ارتفاع سقف را بلندتر نشان دهد. اگر طرح مبل‌ها و فرش شلوغ بوده، پرده مدل پانچ را با پارچه ساده رنگی سفارش دهید.

  • پرده مدل رومن

یکی از مدل پرده‌های مناسب برای خانه‌ها و فضاهای داخلی کوچک، رومن است. این مدل پرده هم تقریبا ساختاری کرکره‌ای دارد و شما می‌توانید با باز و بسته کردن آن، میزان نور ورودی را کنترل کنید. هنگام شستشوی پرده رومن هم می‌توانید آن را داخل ماشین لباسشویی خانه بیندازید. البته بهتر است برای اینکه بافت پارچه خراب نشود به یک قالیشویی معتبر مراجعه کنید. پرده‌های رومن را هم می‌توان به صورت دستی و هم کنترلی خریداری کرد تا فرآیند جمع و باز کردن ساده‌تر انجام شود.

هنگام خرید پرده برای خانه‌های کوچک به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

یکی از اصلی‌ترین دلایل استفاده از پرده، حفظ حریم خصوصی خانه است. در صورتی که در منزلی کوچک زندگی می‌کنید، باید تا جای ممکن از لوازم کمتری استفاده کنید تا فضا بزرگ‌تر به نظر بیاید. در صورت انتخاب پارچه‌ای مانند حریر به عنوان پرده، باید از یک پشت پرده‌ای نیز استفاده کنید. در صورت انتخاب محصولاتی مانند پرده پانچی یا زبرا، دیگر نیازی به پشت پرده‌ای نخواهد بود.

از طرفی هنگام خرید باید به جنس پارچه نیز توجه کنید که شستشوی آن ساده و راحت باشد. شستشوی پرده شاید در اوایل خرید مسئله مهمی نباشد اما پس از چند ماه استفاده به نکته‌ای مهم تبدیل خواهد شد. در صورتی که خانه کوچک شما نور زیادی ندارد، می‌توانید از پارچه‌های نازک‌تری استفاده کنید اما متاسفانه مجبور هستید یک زیر پرده‌ای نیز در کنار آن بخرید.

در صورتی که پرده خود را از فروشگاه مناسبی خریداری کرده باشید، به شما یک قالیشویی معتبر و مورد تایید را معرفی می‌کنند تا در آینده بتوانید به آنجا مراجعه نمایید. سعی کنید ابعاد پارچه یا دقیقا به سایز پنجره باشد یا کاملا روی زمین بیاید. در صورتی که رنگ پارچه را با دیوارها و دیگر وسایل همرنگ انتخاب کنید، فضای داخلی بزرگ‌تر به نظر خواهد رسید.

مناسب‌ترین پرده برای خانه کوچک

در این مرحله و با به دست آوردن تمام اطلاعات مورد نیاز در خصوص خرید پرده، می‌توانید مناسب‌ترین انتخاب را برای خانه کوچک خود انجام دهید. توجه به رنگ، اندازه، نحوه شستشوی پرده و یا ضخامت آن عوامل مهمی در پروسه تصمیم‌گیری شما هستند، اما نباید فراموش کنید که این شما هستید که می‌خواهید در آن خانه زندگی کرده و مهم‌ترین موضوع، سلیقه شخصی شما است. در صورتی که بخواهید عمر پرده‌های خود را افزایش دهید نیز می‌توانید با مراجعه به یک قالیشویی معتبر، در کنار شستشو پرده از کیفیت نهایی کار نیز راضی باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *