پاک کردن آدامس از روی پتو

پاک کردن آدامس از روی پتو

چسبیدن آدامس برروی پتو یکی از متداولترین مشکلاتی است که بسیاری از افراد و خانم‌های خانه‌دار با آن مواجه می‌شوند. شما می‌توانید لکه به‌وجود‌آمده توسط آدامس را با استفاده از ترفند‌هایی خاص یا با درخواست کمک از مجموعه‌ های قالیشویی آنلاین در محل از بین ببرید.

از‌آنجا‌که در ترکیبات آدامس از نشاسته ذرت و نرم‌کننده‌ها استفاده می‌شود، این خوراکی بافت بسیار چسبنده‌ای پیدا می‌کند. چسبندگی بالای آدامس باعث می‌شود تا تبدیل به دشمن بسیاری از خانم‌های خانه‌دار در تمیزکاری منزل و لوازم یا اثاثیه شود. اما آیا می‌دانید که چطور در خانه به جنگ این دشمن بزرگ بروید و آن را تمیز کنید؟

آدامس معمولاً لکه‌هایی قوی از خود به‌جای می‌گذارد و پاک‌کردن آن با شیوه‌های معمولی سخت و غیرممکن است. به‌همین‌منظور شما ابتدا باید از شیوه‌های خانگی و مرسوم برای پاک‌کردن این نوع لکه‌ها استفاده کنید و سپس در صورت عدم نتیجه‌گیری مناسب از متخصص‌های فعال در این زمینه کمک بخواهید.

انواع روش های پاک کردن آدامس از روی پتو

در ادامه متداول‌ترین روش‌های خانگی برای پاک کردن آدامس از روی پتو را معرفی می‌کنیم که در بسیاری از مواقع لکه‌ها را از بین می‌برند:

پاک کردن آدامس از روی پتو

  • استفاده از یخ

یکی از بهترین راهکار‌ها برای اینکه دیگر اثری از آدامس برروی پتو یا سایر وسایل خانه نباشد، استفاده از یخ است. شما باید یک تکه یخ مناسب را بردارید و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی لکه بگذارید. با انجام این کار آدامس سفت و محکم می‌شود، از‌این‌رو به‌راحتی از روی سطح موردنظر جدا خواهد شد. در جدا‌کردن این ماده چسبنده پیشنهاد می‌دهیم که از چاقو‌های کند استفاده کنید، چون چاقوی تیز احتمال آسیب دیدگی پتو را بالا می‌برند.

  • استفاده از شوینده های آماده

برخی مواد شوینده حلال آماده در بازار به‌فروش می‌رسند که قدرت تمیزکاری خوبی دارند و به‌راحتی لکه‌های به‌وجود‌آمده از هر نوع مواد چسبنده را از بین می‌برند؛ بنابراین یکی از این مواد شوینده را بخرید و روی سطح موردنظر اسپری کنید. اکنون اجازه دهید که مواد به‌مدت ۵ دقیقه برروی لکه‌ها باقی بمانند تا اثر خود را بگذارند. حالا یک مسواک قدیمی را بردارید و روی آدامس‌ها بکشید؛ با انجام همین راهکار ساده متوجه خواهید شد که دیگر اثری از مواد چسبنده برروی پتو‌ها نیست.

در استفاده از برس یا مسواک برای از‌بین‌بردن لکه‌های آدامس مراقب باشید که لکه را گسترش ندهید، در‌غیر‌این‌صورت نه‌تنها تمیز نمی‌شود، بلکه بخش بیشتری از پتو را در بر خواهد گرفت. کشیدن مسواک به‌صورت دایره‌ای باعث می‌شود تا لکه گسترش پیدا نکند و زودتر برداشته شود.

  • استفاده از صابون مرطوب

یکی دیگر از روش‌های عالی که می‌تواند جایگزینی مناسب برای شوینده‌های آماده بازار باشد، صابون مرطوب است. برای استفاده از‌این‌روش کافیست یک صابون مناسب را خیس کرده و روی لکه موردنظر چندین‌بار بکشید. بعد از انجام این کار یک مسواک قدیمی بردارید و لکه را از بین ببرید.

برای پاک کردن آدامس در این روش حتماً از آب سرد استفاده کنید تا بهترین نتیجه حاصل شود.

  • استفاده از آب لیموی تازه

شما می‌توانید برای از‌بین‌بردن تمام آثار آدامس از روی پتو از آبلیموی تازه استفاده کنید که جزء بهترین حلال‌ها به‌شمار می‌آید و تمام لکه‌ها و کثیفی‌ها را در مدت زمان کوتاهی از بین می‌برد. شما می‌توانید در این روش مقداری از آبلیمو را برروی لکه موردنظر بریزید. همچنین امکان قراردادن قسمت لک‌شده پتو داخل ظرف آبلیمو نیز وجود دارد. بعد از انجام این کار کافیست یک مسواک قدیمی برداشته و لکه‌های آدامس را از بین ببرید.

  • استفاده از سرکه سفید

سرکه سفید نیز اثری مشابه آبلیموی تازه دارد و بسیاری از افراد برای از‌بین‌بردن لکه‌های سخت مثل آدامس از آن استفاده می‌کنند. شما می‌توانید با استفاده از سرکه سفید درست مثل روش آبلیمو لکه‌ها را از بین ببرید. در این روش تمیزکاری مقداری سرکه را روی لکه بریزید و سپس از یک مسواک قدیمی استفاده کنید.

  • استفاده از اسپری مو

یکی دیگر از روش‌های پاک کردن آدامس از روی پتو استفاده از اسپری مو است. شما می‌توانید به‌راحتی با استفاده از مواد اسپری مو لکه‌های آدامس را بردارید، البته به این شرط که الیاف استفاده‌شده در پتو حساسیتی نسبت به مواد اسپری نداشته باشند و دچار تغییر رنگ، بافت و … نشوند.

  • شسشتو پتو

بعد‌از‌اینکه لکه‌های آدامس تمیز شدند، برای اطمینان بیشتر و از‌بین‌بردن آثار به‌جامانده کافیست با استفاده از یک مایع رختشویی مناسب لکه‌ها را نیز از بین ببرید. شما باید بعد از مایع رختشویی، از مواد نرم‌کننده استفاده کنید تا شستشوی پتو به‌شیوه‌ای اصولی و مناسب انجام شود.

  • مراجعه به قالیشویی ها

بسیاری از قالی شویی‌ ها با استفاده از تجهیزات و ابزار‌های مدرن امکان پاک کردن آدامس از روی پتو را بدون هیچ مشکلی دارند؛ بنابراین اگر به‌تنهایی و با استفاده از ابزار و مواد در دسترس نتوانستید لکه‌های این ماده چسبنده را از روی پتو و سطح موردنظرتان پاک کنید، پیشنهاد می‌دهیم که به‌سراغ یک قالیشویی حرفه‌ای بروید و از کارشناس‌های این مجموعه بخواهید که لکه‌ها را به‌طور کامل برایتان از بین ببرند.

خوشبختانه بعضی از قالیشویی‌ ها خدمات در محل نیز دارند، بنابراین حتی لازم نیست پتو یا قالی را به مراکز مربوطه بفرستید، چون کارشناس‌ها در محل اعزام می‌شوند و با استفاده از تجهیزات سیار خود تمام آلودگی‌ها و کثیفی‌ها را برایتان از بین می‌برند. شما می‌توانید برای دریافت مشاوره و راهنمایی‌های بیشتر در این زمینه با قالیشویی‌های معتبر تماس بگیرید و از کارشناس‌های آنها خدمات مشاوره رایگان دریافت کنید. بسیاری از این مراکز حتی روش‌هایی حرفه‌ای به مشتریان را می‌گویند تا آنها خود اقدام به تمیزکاری قالی یا پتوی خود کنند.

آدامس، لکه‌ای چسبنده و سخت برروی پتو

پاک کردن آدامس از روی پتو کاری سخت و مشکل است، چون این ماده بسیار چسبنده بوده و به‌طور کامل به سطح پتو می‌چسبد. البته درصورتی‌که از روش‌های مطرح‌شده استفاده کنید، دیگر اثری از لکه‌ها برروی سطوح باقی نمی‌ماند و به‌راحتی آنها را از بین می‌برید. آدامس هرچند جزء لکه‌های سخت و چسبنده به‌شمار می‌آید، اما در صورت آگاهی از ترفند‌های مناسب به‌راحتی از بین می‌رود و در این زمینه مشکلی نیز برایتان به‌وجود نمی‌آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *