رفع جای سوختگی سیگار روی پارچه مبل

سوختگی سیگار روی پارچه مبل

ایجاد سوختگی روی پارچه مبل، اتفاق ناخوشایندی بوده که در اثر سهل انگاری به وجود می‌آید. این مساله به خصوص روی مبلمان که یکی از لوازم گران قیمت خانه بوده، می‌تواند ناراحتی‌های زیادی را به وجود بیاورد. برای رفع این مشکل راهکارهای مختلفی وجود دارد که می‌توانید آن را در خانه رفع کنید.

  • رفع جای سوختگی سیگار با مایع لباسشویی

از اولین راهکارهایی که با کمک آن می‌توانید جای سوختگی سیگار را از روی پارچه مبل پاک کنید، مایع لباسشویی است. مایع لباسشویی به اندازه مایع ظرفشویی قوی نیست اما به خوبی می‌تواند هم کثیفی‌ ها و هم جای سوختگی را از بین ببرد. در این روش باید ابتدا مقداری از مایع لباسشویی را مستقیم روی لکه سوختگی بمالید. سپس اجازه دهید تا کمی زمان بگذرد که فرمولاسیون شیمیایی آن، رد سوختگی را در خود حل کند. بعد از آن یک دستمال نخی را کمی مرطوب کنید و روی محل سوختگی بکشید.

بعد از پاکسازی با دستمال مرطوب، باید محل مورد نظر را خشک کنید. اگر جای سوختگی چندان عمیق نباشد، به راحتی این لکه پاک خواهد شد. در صورتی که همچنان کمی رنگ آن ناحیه کدر بود، یک بار دیگر هم این کار را انجام دهید. اگر باز هم اثر نکرد لازم است تا آن بخش از مبل را رفو کنید.

سوختگی سیگار روی پارچه مبل

  • رفع جای سوختگی سیگار با آب و جوش شیرین

یکی دیگر از راهکارهای مناسب برای رفع جای سوختگی، استفاده از ترکیب آب و جوش شیرین است. برای این کار لازم است ابتدا به یک مقدار مناسب آب و جوش شیرین را مخلوط کنید. اگر مخلوط به دست آمده رقیق بود، انقدر به آن جوش شیرین اضافه کنید که حالت خمیری پیدا کند. سپس این خمیر را روی نقطه‌ای از پارچه که دچار سوختگی با سیگار شده بزنید.

بعد از آن اجازه دهید تا خمیر کاملا خشک شود. حالا خمیر را با دست یا با یک دستمال مرطوب از محل سوختگی جدا کنید. محل سوختگی را کامل تمیز کرده تا از نبود رنگ و لکه مطمئن شوید. اگر همچنان مشکل برطرف نشد، شاید لازم باشد تا درباره قیمت قالیشویی پرس‌وجو کنید.

  • رفع جای سوختگی سیگار با آب و گلیسیرین

برای رفع جای سوختگی از روی پارچه مبل یک راهکار دیگر هم وجود دارد و آن ترکیب آب و گلیسیرین است. برای رفع لکه سوختگی باید آب و گلیسیرین را به مقدار برابر با هم ترکیب کنید. سپس این مخلوط را روی جای مورد نظر کشیده و اجازه دهید تا چند دقیقه‌ای بماند. مقداری از مخلوط را استفاده کنید که به طور کامل محل سوختگی را پوشش دهد. زمان احتمالی برای مشاهده نتیجه یک تا دو ساعت است. بعد از آن باید محل را با دستمال مرطوب تمیز کرده و اجازه دهید تا مبلمان خشک شود.

  • رفع جای سوختگی سیگار با الکل و پنبه

گاهی وقت‌ها ممکن است هنگام سیگار کشیدن مقداری از خاکستر داغ آن روی پارچه مبل ریخته و باعث ایجاد سوراخ و لکه‌های ریزی روی آن شود. در این شرایط شاید لازم نباشد که از مواد خیلی عجیبی برای برطرف کردن مشکل استفاده کنید و بتوان به راحتی رد سیگار را از روی پارچه برطرف کرد. در ابتدا بهتر است پنبه را با مقداری الکل خیس کرده و سپس روی محل آسیب دیده بکشید.

دقت داشته باشید که اگر همچنان دوده سیگار در محل وجود دارد، اول به کمک جاروبرقی آن را تمیز کرده تا به واسطه کشیدن الکل، سیاهی آن روی پارچه پخش نشود. با استفاده از الکل به احتمال زیاد تمام مشکل برطرف شده و دیگر اثری از سوختگی باقی نمی‌ماند. در انتها می‌ توانید مقداری پنبه را به آب آغشته کرده و روی محل سوختگی بکشید تا کاملا اثرات خرابی از بین برود.

رفوی خانگی جای سوختگی روی مبل

در تمامی روش‌های گفته شده در بالا، هدف برطرف کردن اثر سوختگی سیگار از روی پارچه مبل است. اما در شرایطی میزان سوختگی به حدی است که دیگر امکان برطرف کردن این موضوع وجود نداشته و عملا پارچه سوراخ شده است. در چنین شرایطی باید مراحل مشخصی را طی کرده تا بله بتوانید تا حدودی این مشکل را برطرف کنید.

  • محل سوختگی را تمیز کرده و جارو بکشید تا به خوبی تمیز شود.
  • لبه‌های سوخته را برش زده تا هرگونه آثاری که از سوختگی باقی مانده از بین برود.
  • میزان خسارت را تخمین زده و اندازه سوراخ ایجاد شده را به دست آورید.
  • از قسمت زیرین یا پشتی مبل که در معرض دید قرار ندارد،‌ مقداری پارچه بریده و سعی کنید این مقدار کمی بیشتر از مقدار سوختگی باشد.
  • حال با کمک مقداری چسب، تکه پارچه بریده شده را به زیر لایه اصلی برده و در جای خود می‌چسبانیم.
  • در نهایت با کمک وصله دوزی، می‌توان این سوراخ را تا حدی رفو کرد که مشخص نباشد.

هرچه مهارت شما در این زمینه بیشتر باشد، اثر کمتری از سوراخ باقی خواهد ماند. البته با توجه به مناسب بودن قیمت قالیشویی و همینطور کیفیت فوق العاده خروجی کار، پیشنهاد می‌شود کار رفوگری مبل را به قالیشویی‌های معتبر سپرده تا از نتیجه کار رضایت حداکثری داشته باشید.

تعمیر تخصصی جای سوختگی سیگار روی مبل

یکی از بدترین اتفاقاتی که می‌تواند برای شما رخ دهد، ایجاد جای سوختگی روی مبل است. ممکن است لازم باشد سریعا آن را پاک کرده و یا اینکه ترجیح می‌دهید به شکلی اصولی این مشکل را برطرف کنید. تمام روش‌ها و راهکارهایی که در این مقاله به آن‌ها پرداختیم، در خصوص آموزش سریع پاک کردن جای سوختگی سیگار روی مبل بود.

بهترین روش برای رفوی کامل این سوختگی، کمک گرفتن از قالیشویی‌هایی است که خدمات شستشو و تعمیر مبل را نیز ارائه می‌دهند. با استعلام قیمت قالیشویی به صورت آنلاین می‌توانید ببینید که انجام این کار از نظر مالی به‌صرفه بوده و ارزش نجات دادن مبل شما را خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *