رنگ مبل‌ هایی که هرگز از مد نمی‌افتند

رنگ مبلمان

برخلاف گذشته امروزه مردم در دکوراسیون منازل خود بیشتر از مبلمان استفاده می‌کنند و مبل از مهم‌ترین و اصلی‌ترین ارکان دکوراسیون به شمار می‌روند. مبل‌ها می‌توانند بر اساس فاکتورهای مختلفی همچون جنس، نحوه طراحی، چند نفره بودن، رنگ‌بندی و… دسته‌بندی شوند و هر کدام می‌توانند در دکوراسیون‌های مختلفی مورد استفاده قرار بگیرند. اگرچه انتخاب رنگ، طرح و نوع مبل امری کاملاً سلیقه‌ای است و می‌تواند تحت تأثیر فاکتورهای مختلفی همچون نوع دکوراسیون منزل، نورپردازی محیط، میزان بودجه فرد و… باشد اما گاهی رنگ‌ها و مدل‌های خاصی از مبلمان مورد توجه افراد قرار گرفته و به عنوان مد و ترند شناخته می‌شوند. هر چیزی که به عنوان مد شناخته شود می‌تواند بعد از مدتی دمده شده و محبوبیت خود را از دست بدهد اما تعدادی از رنگ‌ها وجود دارند که همواره از محبوبیت بالایی برخوردارند. در ادامه مطلب به بررسی رنگ مبلمان که هرگز از مد نمی‌افتند پرداخته می‌شود.

رنگ‌ های مبلی که همیشه محبوبیت دارند

رنگ مبلمان

یکی از مهم‌ترین عوامل در دکوراسیون است که می‌تواند تأثیر زیادی در زیبایی، جذابیت و احساس آرامش محیط داشته باشند. در دنیای امروزه هر روزه رنگ‌های مختلفی به عنوان رنگ مد و ترند سال انتخاب می‌شوند اما تعدادی از رنگ‌ها وجود دارند که همواره محبوبیت بالایی داشته و هیچ‌گاه از مد نمی‌افتند و رایج‌ترین آن‌ها شامل رنگ‌های زیر هستند:

  • رنگ آبی

رنگ آبی همواره از محبوب‌ترین رنگ مبلمان بوده است و می‌تواند آرامش ویژه‌ای به افراد انتقال بدهد. این رنگ می‌تواند تنوع بالایی داشته باشد و به راحتی نیز با انواع رنگ‌ های دیگر از جمله رنگ سفید، رنگ کرمی و… ست می‌شود و هماهنگی بالایی دارد. استفاده از رنگ آبی در تولید مبلمان می‌تواند باعث ایجاد ظاهری مجلل و شیک در آن‌ها شود. در حقیقت استفاده از مبلمان آبی رنگ می‌تواند به ساختن محیطی تیره‌تر و گرم‌تر کمک کند و در به راحتی می‌توان دکوراسیون منزل را تغییر داد. به صورت کلی استفاده از رنگ آبی در رویه مبلمان و ساختن کوسن‌ها بسیار رایج است و کمتر کسی پیدا می‌شود که با رنگ آبی ارتباط خوبی برقرار نکند. رنگ آبی مبلمان می‌تواند باعث ایجاد تمرکز و آرامش شده و در تمامی فصول سال قابل استفاده خواهد بود.

  • رنگ کرمی

رنگ کرمی نیز از جمله رنگ‌هایی است که همواره در دکوراسیون جایگاه ویژه‌ای داشته و از محبوبیت بالایی برخوردار است. در حقیقت رنگ کرمی می‌تواند سازگاری زیادی با انواع رنگ‌های دیگر دارد و تقریبا همه افراد با هر سلیقه‌ای این رنگ را به عنوان یک رنگ پرطرفدار می‌شناسند. رنگ کرمی می‌تواند با انواع دکوراسیون‌های خانگی هماهنگی داشته باشد و با رنگ‌هایی همچون قهوه‌ای تیره و روشن، رنگ زرد و رنگ زرشکی، آبی، سبز و… ست می‌شود. رنگ کرمی می‌تواند برای تولید انواع مبل‌های سلطنتی، راحتی، تخت شو و … به کار برود.

  • رنگ مشکی

رنگ سیاه از جمله رنگ‌هایی است که هیچ‌وقت از مد نیفتاده و نخواهد افتاد و علاوه بر رنگ مبلمان می‌توان در فرش‌ها، دیوارپوش، کمد و کابینت و… نیز به کار برود. در حقیقت رنگ مشکی می‌تواند هم به عنوان یک رنگ کلاسیک و هم به عنوان یک رنگ مدرن شناخته شود و همواره از زیبایی و جذابیت بالایی برخوردار است. این رنگ علاوه بر مبلمان خانگی می‌تواند برای انواع مبلمان های اداری نیز مناسب باشد. رنگ سیاه به راحتی با تمامی رنگ‌ها ست می‌شود. البته باید توجه داشت که رنگ سیاه می‌تواند فضای محیط را کوچک‌تر نشان دهد اما در نهایت انتخاب و استفاده از آن به سلیقه افراد بستگی خواهد داشت.

  • رنگ سفید

می‌توان گفت رنگ سفید نقطه مقابل رنگ سیاه است و می‌تواند از زیبایی و جذابیت بسیار زیادی برخوردار باشد. در حقیقت رنگ سفید به دلیل سادگی و هماهنگی بالا با انواع رنگ‌ها و محیط‌ها همواره از محبوب‌ترین و رایج‌ترین رنگ‌ها به شمار می‌رود. رنگ سفید برای مبلمان های راحتی و… می‌تواند یک انتخاب بی‌نظیر باشد. رنگ سفید علاوه بر زیبایی قابل‌توجهی که دارد می‌تواند باعث بزرگ‌تر نشان دادن محیط شود و نورپردازی محیط را جذاب‌تر می‌کند. هرچند که می‌توان این رنگ را با انواع رنگ‌های دیگر ست و ترکیب کرد اما ست کردن آن با رنگ‌های تیره‌ای همچون رنگ‌های مشکی و سرمه‌ای می‌تواند زیبایی و جذابیت قابل‌توجهی داشته باشد.

  • رنگ خاکستری

خاکستری همواره از محبوب‌ترین و جذاب‌ترین رنگ‌هایی است که برای دکوراسیون داخلی منازل استفاده شده است و تقریبا مد و دمده بودن رنگ‌ها هیچ تأثیری بر میزان محبوبیت آن نداشته است. رنگ خاکستری می‌تواند طیف وسیعی داشته باشد اما به سادگی می‌تواند با انواع رنگ‌های دیگر همچون رنگ‌های آبی و زرد ست شود و زیبایی و جذابیت بی‌نظیری به محیط ببخشد. مبلمان خاکستری همواره از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین مبلمان ها به شمار می‌روند چرا که علاوه بر زیبایی در مقایسه با رنگ‌های دیگر نظافت و نگهداری راحت‌تری خواهند داشت. شستشوی مبلمان خاکستری بسیار راحت‌تر از انواع رنگ‌های دیگر است. ترکیب رنگ خاکستری با رنگ‌هایی همچون آبی و زرد می‌تواند جذابیت و زیبایی قابل‌توجهی به محیط بدهد و باعث شیک‌تر شدن دکوراسیون منازل شود. در اصل خاکستری از جمله رنگ‌هایی است که اکثر افراد به آن حس خوشایندی داشته و می‌توانند از آن لذت ببرند.

  • رنگ سبز

سبز همیشه نماد و نشان دهنده طبیعت است و می‌تواند حس زیبایی، آرامش و سرزندگی را به افراد منتقل کند. رنگ سبز همانند بسیاری از رنگ‌های دیگر از طیف وسیعی برخوردار است و می‌تواند تنوع بالایی داشته باشد به همین دلیل هیچ‌وقت از مد نمی‌افتد. در حقیقت رنگ سبز می‌تواند با انواع رنگ‌های تیره و روشن دیگر ست شود و خالق زیبایی‌های متعددی شود. از رنگ سبز می‌توان در انواع مبلمان های سنتی، سلطنتی، راحتی و… استفاده کرد و برای انواع مبل‌های چوبی، فلزی و… گزینه مناسبی است. در مقاله‌های دیگری از سایت قالیشویی بانو به خدمات شرکت‌های قالیشویی و مزایای استفاده از این خدمات پرداخته شده که مطالعه آن‌ها خالی از لطف نیست.

  • رنگ قهوه‌ ای

از دیگر رنگ‌هایی که هیچ‌وقت تحت تأثیر مد نبوده و نیست می‌توان به رنگ قهوه‌ای اشاره کرد که همانند سایر رنگ‌ها می‌تواند طیف گسترده‌ای داشته باشد و از تنوع بالایی از تیره تا روشن داشته باشد. این رنگ همواره محبوبیت بالایی داشته و اکثر افراد با هر سلیقه‌ای می‌توانند از آن در دکوراسیون داخلی منازل و مبلمان خود استفاده کنند. در حقیقت رنگ قهوه‌ای از پرطرفدارترین رنگ‌هایی است که در تولید مبلمان به کار می‌رود و می‌تواند نقش پررنگی در زیبایی، نورپردازی و جذابیت محیط داشته باشند.

علاوه بر رنگ مبلمان گفته شده، رنگ‌های دیگری هستند که می‌توانند همواره از محبوبیت بالایی برخوردار باشند و درگیر مد نشوند. رنگ‌های خنثی، رنگ صورتی، رنگ‌های خاکی، رنگ طوسی، رنگ سرمه‌ای و… از دیگر رنگ‌هایی هستند که می‌توانند همواره محبوبیت زیادی داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *