آشنایی با چند روش خشکشویی قالیشویی

خشکشویی قالیشویی

با تغییر سبک زندگی افراد و توسعه شهرنشینی و همچنین محدودیت‌های مختلفی که برای افراد ایجاد شده است صرفه‌جویی در هزینه‌ها، زمان و انرژی اهمیت بسیار زیادی دارد و به همین دلیل مردم انجام بسیاری از امور خود را به ارگان‌ها و شرکت‌های متخصص می‌سپارند که شرکت‌های قالیشویی یکی از مهم‌ترین آن‌هاست. قالیشویی های مدرن می‌توانند خدمات مختلفی همچون شستشوی فرش، تعمیر و ترمیم فرش، شستشوی مبلمان، شستشوی موکت و … به مشتریان خود ارائه کنند. خدمات خشک‌شویی از مهم‌ترین و رایج‌ترین خدماتی است که این شرکت‌ها به مشتریان خود ارائه می‌کنند و خشک‌شویی می‌تواند انواع و روش‌های مختلفی داشته باشد. در ادامه مطلب به بررسی انواع روش‌های خشک‌شویی قالیشویی پرداخته خواهد شد.

خشکشویی چیست و چه مزایایی دارد؟

برای تمیز کردن هر کدام از انواع لکه‌ها و آلودگی‌هایی که بر روی سطوحی همچون فرش، موکت، مبلمان، پارچه و … ایجاد می‌شوند باید از روش‌های مختلفی همچون خشک‌شویی یا آبشویی استفاده کرد. فرآیند تمیز کردن لکه‌ها و آلودگی‌ها بدون استفاده از آب را خشک‌شویی می‌گویند و در این فرآیند از حلال‌های شیمیایی استفاده شده و آب هیچ‌گونه استفاده‌ای نخواهد داشت. از مهم‌ترین تفاوت‌های خشک‌شویی آبشویی می‌توان به عدم نیاز به اتوکشی و صاف کردن بعد از شستن، امکان بازیافت حلال‌های خشک‌شویی بعد از استفاده، عدم خیس بودن سطوح بعد از تمیز کردن لکه‌ها و عدم استفاده از مواد شوینده و …اشاره کرد. خشک‌شویی می‌تواند مزیت‌های متعددی داشته باشد که مهم‌ترین آن‌ها شامل حفاظت از بافت و الیاف فرش، حذف لکه‌های سخت، حداقل رساندن میزان تغییر رنگ، کاهش کشیدگی و شل شدن بافت فرش و … هستند هرچند که معایبی همچون ضرر برای محیط‌زیست، قیمت بالا و ایجاد حساسیت‌های پوستی نیز دارد.

انواع روش‌های خشکشویی قالیشویی

خشک‌شویی از مهم‌ترین خدمات شرکت‌های قالیشویی است که با استفاده از تجهیزات مدرن و تخصصی انجام می‌شود. خشک‌شویی قالی‌ شویی می‌تواند روش‌های مختلفی داشته باشد که مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر هستند:

خشکشویی قالیشویی

خشکشویی انواع مبلمان

مبل‌ها از مهم‌ترین ارکان دکوری منازل و ساختمان‌های اداری و تجاری هستند و همواره مورد استفاده قرار می‌گیرند به همین دلیل امکان وجود آلودگی‌ها و لکه‌های مختلف در سطوح آن‌ها زیاد است. خشک‌شویی مبلمان خوب زمانی اتفاق می‌افتد که از یک دستگاه وکیوم قدرتمند و کامل استفاده شود. انجام وکیوم به تجربه، تخصص و مهارت بالایی نیاز دارد و افراد عادی قادر به انجام صحیح آن نخواهند بود و لازم است که به جنس الیاف رویه مبلمان، میزان آلودگی‌ها و سختی آن‌ها، قدرت مکش وکیوم و … توجه ویژه‌ای داشت و آسیبی به مبل وارد نشود. در خشک‌شویی مبلمان سرعت عمل نیز اهمیت بسیار زیادی دارد و بسیاری از مشتریان فقط مدت کوتاهی می‌توانند از مبلمان خود استفاده نکنند و به سرعت به آن نیاز پیدا می‌کنند.

خشکشویی خوشخواب

امروزه همه افراد از تخت خواب و تشک‌های خوشخواب استفاده می‌کنند و این تشک‌ها نیز بعد از مدتی آلودگی‌ها و لکه‌های مختلفی به خود جذب می‌کنند. شستشوی این تشک‌ها با آب و روش‌های سنتی می‌تواند باعث دفرمه شدن تشک، زنگ‌زدگی فنرها و آسیب دیدن آن شود به همین دلیل بهترین روش برای تمیز کردن آن‌ها استفاده از خشک‌شویی است. در حقیقت یک سوم عمر افراد بر روی خوشخواب سپری می‌شود و لازم است که نظافت و تمیزی آن در اولویت قرار بگیرد. شرکت‌های قالیشویی با برخورداری از تجهیزات مدرن و تخصصی و نیروهای متخصص می‌توانند خوشخواب را به صورت عمیق و کامل تمیز کنند. همچنین شستشو و تمیز کردن خوشخواب توسط خشک‌شویی قالیشویی ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شده و افراد می‌توانند در کمتر از یک ساعت خوشخواب خود را به صورت تمیز تحویل بگیرند.

خشکشویی موکت

موکت‌ها نیز از جمله رایج‌ترین زیراندازهایی هستند که در بخش‌های مختلف ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند و پتانسیل بالایی برای جذب آلودگی‌های مختلف دارند. اگرچه می‌توان با روش‌های آبشویی و شستشوی معمولی نیز موکت‌ها را تمیز کرد اما استفاده از خدمات خشک‌شویی می‌تواند مزیت‌هایی همچون سرعت عمل بالاتر، تمیز شدن بهتر، عدم آسیب دیدن و تغییر رنگ موکت و … داشته باشد. گاهی ممکن است موکت‌ها به کف منازل چسبیده شوند و دیگر جابجایی و شستشوی معمولی آن‌ها امکان‌پذیر نباشد به همین دلیل تنها راه مناسب برای تمیز کردن لکه‌های آن استفاده از خدمات خشک‌شویی است. خشک‌شویی موکت‌ها در محل و در قالیشویی توسط نیروهای متخصص و با استفاده از مواد و تجهیزات مخصوص انجام می‌شود و در سریع‌ترین زمان ممکن به اتمام میرسد.

خشکشویی پرده

یکی دیگر از انواع روش‌های خشک‌شویی قالیشویی خشک‌شویی پرده‌ها است. پرده‌ها از انواع مختلفی از پارچه‌ها تولید می‌شوند و هر کدام می‌توانند حساسیت‌های ویژه‌ای داشته باشند. اگرچه تعدادی از پرده‌ها را می‌توان به روش‌های معمولی و با استفاده از آب و مواد شوینده شستشو داد اما تعدادی از آن‌ها حتماً باید با روش‌های خشک‌شویی تمیز شوند. زمانی که پرده‌ها با استفاده از روش خشک‌شویی تمیز می‌شوند دیگر نیازی به اتو کشیدن نداشته و در اثر مواد شیمیایی شوینده دچار آسیب نمی‌شوند و در نهایت لکه‌ها و آلودگی‌های آن‌ها به بهترین شکل ممکن از بین رفته و زیبایی و جذابیت اولیه خود را دوباره به دست می‌آورند.

خشکشویی فرش

خشک‌شویی فرش در حقیقت یکی از روش‌های شستشوی فرش‌ها است که در آن محلول یا پودرهای مخصوص استفاده می‌شود و امکان تمیزکاری فرش بدون استفاده از آب یا آب بسیار ناچیز را فراهم می‌کند. خشک‌شویی فرش می‌تواند مزیت‌های زیادی داشته باشد و می‌تواند یک روش عالی برای انواع فرش‌های دستباف، تابلو فرش‌ها، قالیچه‌ها و … باشد. این روش مانع از تغییر رنگ فرش، آسیب‌دیدگی و شل شدگی تاروپود و ریشه‌های فرش می‌شود. البته باید توجه داشت که خشک‌شویی فرش می‌تواند معایبی داشته باشد که مهم‌ترین آن‌ها رشد قارچ و باکتری در صورت خشک نشدن کامل، عدم سازگاری با برخی از الیاف‌های فرش و … هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *