معرفی انواع پارچه مبل و انتخاب بهترین پارچه

معرفی انواع پارچه مبل

اینکه چه مبلی و با چه پارچه‌ای را می‌خواهید برای خانه خود خریداری کنید، کاملا به شرایط و سلیقه شما مربوط می‌شود. در صورتی که دارای چند بچه کوچک هستید، بهتر است که پارچه‌ای را انتخاب کنید که لکه‌هایی کثیفی یا جوهر به راحتی از روی آن پاک می‌شوند. از طرفی اگر سرپرستی گربه‌ای را بر عهده دارید، انتخاب جنس پارچه‌ای که مقاومت بالایی در برابر خراشیدگی دارد، اهمیت پیدا می‌کند. با در نظر گرفتن همین چند پارامتر و همینطور نحوه شستشوی مبل، می‌توانید بهترین پارچه را برای مبلمان خود انتخاب کنید.

انتخاب بهترین پارچه برای انواع مبلمان

انتخاب پارچه مبل یکی از تصمیمات مهم برای دکوراسیون داخلی خانه محسوب می‌شود. در هنگام انتخاب پارچه باید به شستشوی آن هم فکر کنید. برخی از پارچه‌ها به راحتی در منزل شسته می‌شوند اما برای شستشوی برخی دیگر نیاز دارید تا به یک قالیشویی آنلاین مراجعه کنید. بنابراین انتخاب اینکه کدام پارچه مناسب بوده به این عوامل و البته سلیقه شما بستگی دارد.

معرفی انواع پارچه مبل

  • پارچه مبل پلی استر

یکی از پارچه‌های مناسب برای مبل که مقاومت بالایی هم دارد، پلی استر است. این مدل پارچه به دلیل عدم تغییر رنگ، برای استفاده از بالکن، حیاط و باغ مناسب است زیرا اگر در معرض نور خورشید هم باشد؛ مشکلی برای آن پیش نمی‌آید. علاوه بر این به راحتی هم چروک نمی‌شود، پس می‌توان بدون نگرانی از آن استفاده کرد. پلی استر نسبت به جنس نایلون، پلاستیک کمتری داشته بنابراین هنگام نشستن روی آن کمتر اذیت می‌شویم. نکته مهمی که در مورد پارچه مبلی پلی استر وجود دارد این است که به سراغ کیفیت بالای این پارچه بروید.

  • پوشش چرم برای مبل

مبل چرمی از آن دست جنس‌ها و الیاف‌هایی بوده که از قدیم همیشه محبوب بوده است. دلیل محبوبیت چرم هم این است که ظاهری شیک به فضای داخلی خانه می‌بخشد. چرم‌ها می‌توانند مصنوعی یا طبیعی باشند که در ظاهر تفاوت چندانی باهم ندارند. پارچه مبل چرمی بسیار لوکس و گران‌ قیمت محسوب می‌شود.

با این حال آب و مواد غذایی به آن نفوذ نمی‌کند که برای خانه‌هایی با کودک خردسال مناسب است. البته در مقابل اجسام تیز و پنجه‌های حیوانات خانگی مقاومت چندانی نداشته و به راحتی آسیب می‌بیند. اگر از چرم برای پوشش مبلمان خود استفاده می‌کنید، حتما یک پتو یا لایه محافظ برای نشیمن آن هم در نظر بگیرید.

  • پارچه مازراتی برای مبل

پارچه مازراتی به شکل ضخیم برای مبلمان و پرده‌ها و نازک آن برای کت دامن یا کت شلوار مناسب است. پارچه مبلی مازرانی ظاهری شبیه به ترکیبی از کرپ و مخمل است. این پارچه سطح ناهموار بسیار کمی داشته و الیاف آن به شکلی بوده که به راحتی کثیف نمی‌شود. بنابراین برای خانه‌هایی با کودک خردسال گزینه خوبی به شمار می‌رود. این مدل پارچه رطوبت را به خود جذب می‌کند و در مدت استفاده دچار سایش نمی‌شود.

  • پارچه مبل مخمل

مخمل یکی از زیباترین و ظریف‌ترین پارچه‌هایی بوده که برای مبلمان و صندلی استفاده می‌شود. سطح آن حالت براقی داشته که ظاهری شیک به دکوراسیون داخلی شما می‌دهد. از طرفی الیاف محکمی داشته و به راحتی آسیب نمی‌بیند. علاوه بر روکش مبل، برای کوسن‌ها هم مخمل پارچه مناسبی بوده و مقاومت زیادی دارد. برای شستشوی مبل با پارچه مخمل هم می‌توانید در خانه انجام دهید و هم یک قالیشویی معتبر پیدا کنید. تنوع رنگی مخمل هم بسیار زیاد بوده و به راحتی می‌تواند با هر دکوراسیون داخلی ست شود.

  • مبل با پارچه جیر

پارچه جیر یکی دیگر از گزینه‌های مناسب به عنوان پارچه مبلی است که حالتی شبیه به مخمل اما بدون حالت براق دارد. این پارچه هم به صورت طبیعی و هم به صورت مصنوعی تولید می‌شود که به طور مستقیم روی قیمت آن تاثیر می‌گذارد. اگر به دنبال یک پارچه شیک برای مبلمان منزل خود هستید، جیر گزینه مناسبی بوده که تمیز کردن آن هم راحت است. در بسیاری از مواقع نیازی به شستشوی جیر با ماشین لباسشویی ندارید، تنها کافی است تا آن را با اسپری و یک دستمال پارچه‌ای تمیز کنید.

  • کتان پوشش مناسب برای مبل

کتان از قدیم پارچه مناسبی هم برای لباس و هم برای لوازم منزل و خواب به شمار می‌رفته است. دلیل محبوبیت پارچه کتان در دسترس بودن آن، نرمی و مقاومت پارچه بوده که در برابر نخ‌کش شدن و پارگی از خود نشان می‌دهد. کتان از مخلوط پنبه تشکیل شده بنابراین خصوصیت‌های پنبه را هم دارد.

اگر پارچه کتانی که برای مبلمان استفاده می‌شود کیفیت بالایی داشته باشد، باید در حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد آن پنبه باشد. پارچه کتان هم تنوع رنگی بسیار زیادی دارد و ظاهری شیک و ساده به مبل می‌دهد. تنها نکته مهم این است که شستشوی مبلمان کتان در منزل به راحتی صورت نگرفته و لازم است به یک قالیشویی آنلاین یا حضوری مراجعه کنید.

  • پارچه شانل برای مبلمان

شانل از پارچه‌های شیک و جذابی بوده که نوع لطیف‌تر آن برای کت‌های زنانه و مدل ضخیم‌تر برای مبلمان استفاده می‌شود. این پارچه معمولا دو نخ بوده، بنابراین هم تنوع رنگی زیادی دارد و هم رنگ‌های آن روشن‌تر از معمول هستند. معمولا برای تهیه پارچه شانل مبل از ترکیب الفین، اکریلیک، ابریشم و پنبه استفاده می‌شود. البته پارچه شانل یک نکته منفی هم داشته و آن نخ‌کش شدن است. در نتیجه افرادی که حیوان خانگی دارند بهتر است به سراغ این پارچه نروند.

  • پارچه مبلی نایلون

نایلون از جنس‌های بسیار محکم و مقاوم است که می‌توان برای انواع مبلمان از آن استفاده کرد. این مدل پارچه به دلیل اینکه رطوبت را جذب نمی‌کند، گزینه مناسبی برای مبلمان باغ و بالکن محسوب می‌شود. از طرفی مقاومت بالای آن باعث می‌شود تا هم رنگ آن در معرض نور خورشید از بین نرود و هم به راحتی پاره نشود. چون یک الیاف صنعتی بوده، تنوع پارچه‌های مبلی از جنس نایلون بسیار زیاد هستند.

  • پارچه پشمی برای مبل

از شیک‌ترین و گران‌ترین متریال‌های مورد استفاده برای ساخت مبلمان می‌توان به پارچه پشمی اشاره کرد. این پارچه از الیاف موی طبیعی حیوانات به دست آمده و جذابیتی بسیار خاص به پذیرایی شما می‌بخشد. از نقاط ضعف این پارچه می‌توان به عدم سازگاری آن با آب اشاره کرد.

به این منظور برای شستشوی مبل پشمی خود بهتر است حتما با یک قالیشویی آنلاین معتبر در تماس باشید. در عوض چنین پارچه‌ای به هیچ عنوان چروک نشده و تغییر رنگ نمی‌دهد. اگر مراقب خراشیدگی آن باشید، نتیجه‌ای بسیار خوب دریافت کرده و تا سال‌ها از آن لذت می‌برید. پارچه پشمی با محیط زیست سازگار بوده و به طبیعت آسیب نخواهد زد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *