نحوه شستشوی تابلو فرش ماشینی (شستن انواع تابلو فرش ماشینی)

نحوه شستشوی تابلو فرش ماشینی

تابلو فرش‌ ماشینی از جمله زیباترین اشیاء تزئینی در خانه‌ها هستند که جای تابلو‌های معمولی را گرفته‌اند. این محصولات را با استفاده از ماشین‌آلات مخصوص می‌سازند و روانه بازار می‌کنند. یکی از مشکلاتی که این تابلو‌ها دارند، لکه‌پذیری بالاست که البته شما می‌توانید با استفاده از برخی نکته‌ها آنها را شستشو دهید.

شستشوی تابلو فرش ماشینی کار سختی نیست. البته خدمات شستشوی آنها را مراکز قالی شویی بر عهده می‌گیرند، بنابراین اگر احساس می‌کنید خود امکان شستشوی آنها را در منزل ندارید، این کار را بر عهده مراکز حرفه‌ای بگذارید تا در سریعترین زمان کار‌های شستشو را انجام دهند.

هزینه قالیشویی به‌صرفه است و این کار نیازتان را به استفاده از روش‌های خانگی از بین می‌برد. اما اگر به‌هر دلیلی همچنان تمایل به استفاده از روش‌های خانگی دارید، آیا می‌دانید که چه ترفندی برای انجام این کار وجود دارد؟ شما چطور می‌توانید لکه‌های روی این تابلو را از بین ببرید؟

آیا شستشوی تابلو فرش ماشینی مهم است؟

تابلو‌ها از جمله اصلی‌ترین اشیاء دکوری خانه‌ها هستند که توجه زیادی را به خود جلب می‌کنند. هر کسی وارد خانه شما شود، بعد از توجه به دکوراسیون کلی خانه غرق در تماشای تابلو‌ها می‌شود. حالا فرض کنید که این اشیاء دکوری کثیف هستند؛ قطعاً این اتفاق باعث کثیف دیده‌شدن محیط خانه می‌شود. اگر این لکه‌ها را از بین نبرید، به‌مرور افزایش پیدا می‌کنند و سختتر می‌شوند، برای همین پاک‌کردنشان مشکل می‌شود.

شما می‌توانید برای جلوگیری از سخت‌شدن لکه‌ها روی این تابلو‌ها آنها را هرروز گردگیری کنید. با انجام این کار حتی اگر لکه‌ای کوچک روی این اشیاء به وجود آمده باشد، بدون معطلی آن را پاک می‌کنید. با همین ترفند ساده تا مدت‌ها هیچ آلودگی برروی این وسیله نمی‌نشیند.

شستشوی تابلو فرش ماشینی

بررسی نکته های مهم قبل از شستشوی تابلو فرش

به چند نکته مهم قبل از شستشو تابلو فرش‌ها توجه کنید تا امکان بروز اشتباه در حین تمیزکاری را به حداقل برساند.

  • این اشیاء بافتی حساس و ظریف دارند و با کوچکترین ضربه‌ای آسیب می‌بینند. شما باید تعداد دفعه‌های شستشوی آنها را به حداقل برسانید تا مبادا ناخواسته ضربه‌ای به تار و پود آنها وارد شود.
  • تابلو‌ها را در موقعیتی نصب کنید که امکان آلودگی وجود ندارد. در واقع آنها را در محلی بگذارید که مطمئن هستید هیچ گردوغباری در آنجا نیست و امکان ایجاد لکه روی تابلو وجود ندارد.
  • انجام گردگیری‌های روزانه را فراموش نکنید. این کار نه‌تنها برای تمیزی تابلو فرش، بلکه برای پاکیزگی سایر وسایل خانه نیز اهمیت دارد.
  • برای پاک‌کردن آلودگی‌های بخش‌های مختلف این محصول از سری‌های مختلف جاروبرقی استفاده کنید تا هر نوع گردوغبار را از بین ببرید.
  • در صورت استفاده از جاروبرقی آن را روی دور کند بگذارید تا مبادا بر اثر مکش زیاد به تابلو آسیبی وارد شود.
  • اگر در تولید تابلو فرش از مواد شیمیایی استفاده شده است، آن را نشویید، در غیر این صورت رنگ و بافت محصول از بین می‌رود.

نحوه شستشوی تابلو فرش ماشینی در خانه

  1. برای شستشوی تابلو فرش ابتدا باید تابلو را از قاب جدا کرده و روی سطح صافی بگذارید.
  2. جاروبرقی را روشن کنید و تمام گردوغبار‌های روی آنها را جمع کنید.
  3. مقداری شامپوفرش در آب سرد بریزید و مخلوط کنید.
  4. یک اسفنج نرم بردارید و به محلول آغشته کنید (برای اینکه مطمئن شوید محلول آسیبی به بافت و رنگ تابلو نمی‌رساند؛ مقداری از آن را در قسمت ناپیدایی از تابلو استفاده کرده و مدتی منتظر بمانید. اگر تغییری به وجود نیامد، امکان استفاده از محلول وجود دارد).
  5. اسفنج را برروی لکه‌ها بکشید تا تمیز شوند.
  6. شما برای شستشوی این تابلو می‌توانید از قرص‌های نفتالین نیز استفاده کنید. با استفاده از این قرص‌ها جلوی بید خوردگی تابلو‌ها را می‌گیرید.
  7. اگر در حین شستشو متوجه بیدخوردگی تابلو شدید، ابتدا ناحیه موردنظر را تمیز و بخش‌های بیدخورده را ترمیم کنید. انجام این کار جلوی آسیب‌دیدگی نواحی بیدخورده را حین تمیزکاری می‌گیرد.

نحوه خشک کردن تابلو فرش ماشینی

فرض کنید که با استفاده از مواد شوینده تابلو فرش را شسته‌اید. حالا چه ترفندی برای خشک‌کردن آن وجود دارد؟ برای اینکه این محصول را خشک کنید، آن را روی زمین نسبتاً گرم بگذارید تا رطوبت اضافه‌اش تبخیر شود. با انجام این کار جلوی ادغام رنگ‌ها را نیز با یکدیگر می‌گیرید، برای همین در کیفیت ظاهری قالی هیچ مشکلی به وجود نمی‌آید.

برخی افراد برای خشک‌کردن تابلو فرش آن را روی طناب پهن می‌کنند که به هیچ عنوان این کار را پیشنهاد نمی‌دهیم. با پهن‌کردن این محصول روی طناب باعث کش‌آمدن آن می‌شوید که این روی ظاهری تابلو تأثیر نامطلوبی می‌گذارد.

از قراردادن این شی در برابر نور مستقیم خورشید نیز خودداری کنید. نور خورشید بیشتر رنگ و درخشندگی این محصول را از بین می‌برد و روی زیبایی آن تأثیر منفی می‌گذارد.

بهترین روش برای اینکه این محصول را خشک کنید، قراردادن آن به‌صورت پشت و رو در محیطی به دور از نور خورشید است. این کار را حتماً باید برای مدل‌های دستباف انجام دهید، چون از مدل‌های ماشینی قیمت بیشتری دارند و در صورت آسیب‌دیدگی خسارت‌های زیادی به بار می‌آورند.

بهترین روش شستشوی تابلو فرش چیست؟

بهترین روش شستشوی تابلو فرش استفاده از تجهیزات حرفه‌ای و مواد شوینده مناسب با جنس الیاف این محصول است. تشخیص بهترین ماده شوینده و نوع تجهیزات فقط از عهده مراکز حرفه‌ای قالیشویی بر می‌آید. این مراکز به خوبی درباره انواع روش‌های شستشوی قالی، موکت، مبلمان، تابلو فرش‌ها و … اطلاع دارند و به‌شیوه‌های استاندارد محصول را می‌شویند؛ بنابراین کوچکترین لک و کثیفی روی آن باقی نمی‌ماند.

برای شستشوی تابلو فرش‌های دستباف توصیه می‌کنیم که حتماً به‌سراغ مراکز حرفه‌ای قالیشویی بروید، چون کوچکترین اشتباه باعث پایین‌آمدن ارزش مادی آنها می‌شود. برای شستشوی مدل‌های ماشینی نیز همچنین پیشنهاد می‌دهیم که همین کار را انجام دهید. هر چند قیمت این محصولات نسبت به مدل‌های دستباف کمتر است، اما در صورت استفاده از شیوه‌های نامناسب شستشو جذابیت ظاهری خود را از دست می‌دهند.

قالیشویی بانو با استفاده از بهترین تجهیزات آماده خدمت‌رسانی به شماست. شما می‌توانید با تماس با کارشناس‌های این مجموعه از خدمات حرفه‌ای شستشوی تابلو فرش بهره‌مند شوید. در صورت دریافت خدمات از مجموعه بانو دیگر نیاز به نگرانی بابت آسیب‌دیدگی قالی، موکت، تابلو فرش یا هر محصول دیگری نیست. کارشناس‌های این مجموعه آماده هستند که شما را در این زمینه راهنمایی کنند، بنابراین اگر سؤالی دارید، همین حالا با کارشناس‌های بانو تماس بگیرید.

قالیشویی بانو سعی می‌کند با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت خدمات شستشو را ارائه دهد. در این مرکز از تجهیزات مناسب و مواد شوینده خوبی استفاده می‌شود که به هیچ الیافی آسیب نمی‌زنند. پرسنل بانو نیز به خوبی به کار خود مسلط هستند و با به کارگیری شیوه‌های مناسب، هرگونه لکه را برایتان از بین می‌برند.

شستشوی تابلو فرش ماشینی، کاری راحت اما پیچیده

شستشوی تابلو فرش ماشینی هر چند شاید در ظاهر بسیار راحت به‌نظر برسد، اما پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. هر گونه اشتباه کوچک می‌تواند به الیاف این محصول آسیب برساند و کیفیت ظاهری‌اش را از دست دهد. اگر بروز چنین اتفاقی را نمی‌خواهید، در مرحله اول سعی کنید کاملاً مطابق آموزش‌ها پیش بروید و در مرحله دوم در صورت بالا‌بودن ارزش تابلو حتماً خدمات شستشو را بر عهده مراکز قالیشویی حرفه‌ای بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *