مارک بهترین فرش ماشینی

مارک بهترین فرش ماشینی

فرش‌ها از محبوب‌ترین زیراندازهایی هستند که به عنوان یکی از ارکان اصلی دکوراسیون داخلی نیز شناخته می‌شوند و امروزه از تنوع بالایی از نظر رنگ، جنس مواد سازنده، نحوه بافت، طرح و نقش، سایز و ابعاد، تعداد تراکم و شانه و … برخوردارند. فرش‌های ماشینی از جمله فرش‌هایی هستند که به واسطه پیشرفت تکنولوژی از تنوع بالایی برخوردارند و می‌توانند کیفیتی مشابه با فرش‌های دستباف داشته باشند. محبوبیت و مقبولیت بالای فرش‌های ماشینی باعث شده است که امروزه برندها و شرکت‌های متعددی در سراسر جهان در زمینه بافت و تولید آن‌ها فعالیت داشته باشند و همین امر، انتخاب را برای افراد سخت و چالش‌برانگیز می‌کند. در ادامه مطلب به بررسی و معرفی مارک بهترین فرش ماشینی پرداخته خواهد شد.

مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین فرش ماشینی

همانطور که گفته شد امروزه فرش‌های ماشینی از تنوع بسیار زیادی از نظر جنس، رنگ، ابعاد و … برخوردارند و هر کسی می‌تواند متناسب با نوع نیاز، سلیقه، دکوراسیون داخلی منزل و … از آن‌ها استفاده کند. از مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین فرش ماشینی می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • یک فرش ماشینی خوب باید از نرمی و لطافت بالایی برخوردار باشد
  • طرح و نقش فرش باید چشم‌نواز و زیبا باشد
  • فرش باید دارای بافت ریزی باشد و نقش و نگار آن به وضوح دیده شود.
  • فرش ماشینی خوب باید کمتری پرزدهی را داشته باشند و در برابر پارگی، سوراخ شدگی، پوسیدگی و … مقاومت بالایی داشته باشد.
  • فرش باید دارای پاخور مناسبی باشد
  • شستشوی فرش و نگهداری از آن باید به راحتی انجام شود.
  • رنگ فرش باید ثابت باشد و به راحتی کدر نشود.
  • فرش باید دارای علامت استاندارد باشد

در کنار تمامی موارد گفته شد فاکتورهای دیگری می‌توانند در تعیین کیفیت فرش‌های ماشینی مؤثر باشند که مهم‌ترین آن‌ها شامل جنس و نوع الیاف به کار رفته در تولید فرش، دستگاه‌ها و تکنولوژی‌های بافت فرش، تعداد شانه و تراکم فرش، کاربری فرش و … هستند.

مارک بهترین فرش ماشینی

برند بهترین فرش ماشینی

محبوبیت بالای فرش‌های ماشینی باعث شده است که امروزه در سراسر دنیا شرکت‌های متعددی در این حوزه فعالیت داشته باشند و فرش‌های مختلفی تولید کنند. هر چند که در بسیاری از کشورهای جهان برندهای معروف زیادی وجود دارند که فرش‌های ماشینی باکیفیتی به مشتریان عرضه می‌کنند اما برندهای ایرانی از بهترین و معتبرترین برندهای جهان به شمار می‌روند. از جمله معروف‌ترین برندهای تولید فرش ماشینی در ایران می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

فرش ماشینی کاشان

کاشان به عنوان یکی از معروف‌ترین شهرهای ایران از نظر تولید فرش‌های ماشینی شناخته می‌شود و شرکت‌های متعددی در این شهر در حوزه تولید فرش ماشینی فعالیت دارند. از جمله معروف‌ترین برندهای کاشانی فرش ماشینی می‌توان به مواردی همچون فرش محتشم، فرش مشهد اردهال، فرش قیطران، فرش شاهکار صفویه، فرش پردیسان دلیجان، فرش عظیم زاده، فرش راوند کاشان، فرش پاتریس و … اشاره کرد. فرش‌های ماشینی کاشان به صورت ۷۰۰ شانه، ۱۰۰۰ شانه، ۱۲۰۰ شانه و ۱۵۰۰ شانه تولید می‌شوند و تنوع بسیار زیادی از نظر جنس الیاف، طرح و نقش، ابعاد و اندازه و … دارند.

فرش زمرد مشهد

برند زمرد از سال ۱۳۷۶ فعالیت خود را شروع کرده و امروزه به عنوان یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین برندهای فرش ماشینی شناخته می‌شود. این مجموعه تنوع محصول بسیار زیادی دارد و انواع فرش‌های ۳۲۰ شانه پلی پروپیلن (p.p)، فرش‌های اکریلیک ۴۱۰، ۵۰۰، ۱۵۰۰، ۱۲۰۰،۷۰۰ شانه را در بالاترین کیفیت تولید می‌کند. فرش زمرد در سال‌های اخیر علاوه بر بازارهای داخلی در بسیاری از بازارهای بین‌المللی نیز مورد توجه قرار گرفته است. البته در شهر مشهد برندهای دیگری همچون فرش نگین و فرش شاهکار و … نیز فعالیت دارند که از اعتبار بسیار زیادی برخوردارند. در مقاله‌ای تحت عنوان بهترین قالی‌ شویی به معرفی و بررسی بهترین قالی‌شویی و ویژگی‌های آن پرداخته شده که مطالعه آن خالی از لطف نخواهد بود.

فرش قیطران

برند قیطران از بهترین برندهای تولید فرش در داخل کشور است که خط تولید خود را در سال ۱۳۹۲ توسعه بخشیده و به عنوان اولین تولید کننده فرش ۱۰۰۰ شانه در جهان شناخته می‌شود. این برند همچنین در سال ۱۳۹۴ فرش‌های ۱۲۰۰ شانه با تراکم ۳۶۰۰ را تولید کرد و دامنه فعالیت خود را توسعه بخشید. برند قیطران در سال ۱۳۹۵ استاندارد جهانی سلامت محصول (OEKO-TEX) را دریافت کرد و بعد از خرید اولین دستگاه بافندگی ۱۵۰۰ شـانه به‌عنوان اولین تولیدکننده فرش ۱۵۰۰ شانه در جهان معرفی شد.

فرش ستاره کویر یزد

شرکت ستاره کویر یزد در دل کویر به عنوان یکی از معتبرترین و محبوب‌ترین برندهای تولید فرش ماشینی شناخته می‌شود و شامل مجموعه‌ای از چند شرکت فعال در حوزه ریسندگی و بافندگی می‌باشد. تولید الیاف رنگی، نخ اکرلیک و نخ پلی پروپیلن و بافت فرش ماشینی در داخل این مجموعه انجام می‌شود. این برند اولین بار در سال ۱۳۶۰ تاسیس شده جایگاه ویژه‌ای در صنعت فرش‌بافی ایران و جهان دارد هرچند که امروزه برندهای دیگری همچون فرش خاطره در یزد دامنه فعالیت گسترده‌ای دارند و شناخته شده هستند.

فرش ساوین

ساوین از جمله برندهایی است که در سراسر ایران و بسیاری از کشورهای خارجه شناخته شده و از اعتبار بالایی برخوردار است. این شرکت در اصل اولین تولیدکننده فرش ماشینی ۳۰ رنگ و ۶۰ رنگ و صادرکننده به ۵ قاره جهان است. برند ساوین شهرت بالایی در تولید فرش‌های فانتزی و مدرن دارد و محصولات آن از مرغوب‌ترین مواد اولیه تولید می‌شوند. فرش‌های تولید شده در شرکت ساوین دارای نشـان ملـی استانـدارد ایران و گواهی‌نامه‌های بین‌المللی مدیریت کیفیت ایزو ۹۰۰۱ و ۲۰۰۸ و استاندارد کیفی بِلکورو (BELCORO) آلمان و نشان تعالی کیفیت بوده و عضو شبکه جهانی کیفیت آیکیونت (IQNET) هستند و از محبوبیت بالایی برخوردارند.

فرش پاتریس

شرکت پاتریس که با نام شرکت ستاره طلایی دلیجان نیز شناخته می‌شود از جمله برندهای فرش ماشینی است که حدود ۴ دهه سابقه و قدمت دارد. این شرکت با برخورداری از تکنولوژی‌های روز دنیا و تجهیزات مدرن اقدام به تولید انواع فرش ماشینی، فرش گلیم، سوپر لوپ شگی در انواع سبک مدرن و کلاسیک می‌کند و محصولات آن از تنوع بسیار زیادی برخوردار است. پاتریس علاوه بر فرش‌های ماشینی محصولات جانبی دیگری همچون پادری، تابلو فرش، کیت شست‌وشو فرش، پاتختی و رانر نیز تولید و عرضه می‌کند و از محبوبیت بالایی برخوردار است.

فرش دیبا

افرادی که با فرش سر و کار دارند حتما با برند محبوب و معتبر دیبا آشنایی دارند. این برند که با نام اطلس دیبا نیز شناخته می‌شود از سال ۱۳۷۳ فعالیت خود را شروع کرده است و از به‌روزترین تکنولوژی‌های روز دنیا برخوردار می‌باشد. مهم‌ترین و بارزترین ویژگی‌های فرش‌های دیبا معنا نداشتن شانه و تراکم و عدم پرزدهی آن‌ها است. فرش‌های دیبا علاوه بر ایران در بسیاری از کشورهای خارجی نیز محبوبیت بالایی دارند و با استقبال بی‌نظیری مواجه شده‌اند.

  • در کنار تمامی برندهای معرفی شده برندهای دیگری نیز وجود دارند که محصولات بسیار باکیفیت و مرغوبی تولید می‌کنند که شناخته‌شده‌ترین آن‌ها شامل یلدای کویر کاشان، فرش نیاوران، فرش عالی مقام، فرش راوند، فرش کوروش، فرش ماهور، فرش سلیمان، فرش شونهر و … می باشند.
  • البته باید توجه داشت در کنار برندهای ایرانی برندهای خارجی مطرحی نیز وجود دارند که فرش‌های مرغوب و با کیفیتی به بازار عرضه می‌کنند و شناخته‌شده‌ترین آن‌ها شامل برندهای Tuftex، Paradiso، Fabrica، Proximity Mills، Doma، Newton، Phenix و … هستند.

جمع‌بندی نهایی

بهترین فرش ماشینی امروزه از کیفیت بالایی برخوردارند و تنوع بسیار زیادی از نظر جنس الیاف، طرح و نقش، رنگ‌بندی، سایز و ابعاد، تعداد شانه و تراکم و … دارند. از جمله مشهورترین برندهای تولید فرش ماشینی می‌توان به برندهای محتشم کاشان، نگین مشهد، کویر یزد، قیطران، ساوین، دیبا و … اشاره کرد که هر کدام از محصولات منحصربه‌فرد و برجسته‌ای برخوردارند و در بازارهای داخلی و خارجی مقبولیت بالایی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *