فرش ۷۰۰ شانه بهتر است یا ۱۲۰۰ شانه

فرش 700 و 1200 شانه

تولیدکننده‌های فرش این محصول را با تراکم و شانه‌های مختلفی تولید می‌کنند. هرچه شانه‌های فرش بیشتر باشد، نقش و نگار آن ظریفتر است و جذابیت ظاهری بیشتری نیز دارد. به‌همین‌دلیل اغلب افراد در حین خرید بیشتر از هر عاملی به تعداد شانه‌های فرش توجه دارند.

تولیدکننده‌ها انواع فرش‌ها را در مدل‌های مختلف با تعداد شانه‌های متنوعی تولید می‌کنند تا نیاز مشتری‌ها را به‌طور کامل پاسخگو باشند؛ اما در بین انواع آنها، مدل‌های ۷۰۰ و ۱۲۰۰ شانه پرطرفدارتر هستند و محبوبیت بیشتری بین مردم دارند. اگر به خانه بیشتر ایرانی‌ها بروید نیز در اغلب موارد یکی از انواع این ۲ مدل را در آنجا می‌بینید.

تعداد شانه‌های فرش روی کیفیت و قیمت آن تأثیر مستقیمی می‌گذارد؛ به‌همین‌دلیل بسیاری از افراد قبل از خرید این محصولات می‌خواهند درباره تفاوت‌های فرش‌های ۷۰۰ و ۱۲۰۰ شانه نکاتی را بدانند.

شانه فرش چیست؟

بگذارید قبل‌ از‌ اینکه درباره تفاوت فرش ۷۰۰ با ۱۲۰۰ شانه صحبت کنیم، بگوییم که منظور شانه فرش چیست. در واقع به تعداد گره‌های هر فرش در هر متر مربع شانه می‌گویند که عدد بین ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ است. فرش‌هایی با تراکم بیشتر، وزن بالاتری دارند و راحتی بیشتری نیز در حین استفاده برایتان به‌ارمغان می‌آورند. این محصولات همچنین ازآنجاکه گره‌های طولی و عرضی زیادتری دارند، دوام و ماندگاری‌شان افزایش پیدا می‌کند و تا مدت زمان بیشتری برایتان عمر خواهند کرد.

در ادامه انواع فرش‌های ماشینی تولید‌شده در شانه‌های مختلف را لیست می‌کنیم:

  • ۵۰۰ شانه
  • ۷۰۰ شانه
  • ۱۰۰۰ شانه
  • ۱۲۰۰ شانه
  • ۱۵۰۰ شانه

مدل‌های ۷۰۰ و ۱۲۰۰ شانه نسبت به مدل‌های دیگر تنوع طرح و رنگ بیشتری دارند و در بسیاری از فروشگاه‌ها و مراکز عرضه نیز انواع آنها را می‌بینید.

آشنایی با فرش ۷۰۰ شانه

مدل‌های ۷۰۰ شانه معمولاً فروش بالایی در بازار دارند و از محبوبیت بیشتری نزد مردم برخوردارند. نقش و نگار‌های روی این فرش‌ها نسبت به مدل دیگر درشت‌تر است و به‌دلیل بافت ساده‌تر معمولاً مقاومت کمتری نیز دارند؛ بنابراین با شستن آنها یا فرستادنشان به قالیشویی در اغلب موارد باید انتظار کمی افت کیفیت داشته باشید؛ البته خوشبختانه اکنون قالیشویی‌ها با ابزار‌ها و تجهیزات حرفه‌ای‌تری کار می‌کنند و احتمال آسیب به قالی‌ها را به‌حداقل می‌رسانند.

آشنایی با فرش ۱۲۰۰ شانه

این مدل‌ها به‌دلیل ریزنقش‌بودن و بافت محکمتر قیمت بالاتری نسبت به مدل‌های ۷۰۰ شانه دارند. گره‌ها در این محصولات بیشتر است و تراکم نیز افزایش پیدا می‌کند؛ همین ویژگی‌ها تأثیر مستقیمی بر روی وزن محصول می‌گذارند و باعث بالارفتن وزن آن می‌شوند.

از‌آنجا‌که این محصولات طول عمر زیادتری نسبت به سایر مدل‌ها دارند، بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند. البته نباید نشیمن راحتتر آنها را نیز از قلم انداخت که جزء ویژگی‌های مثبتشان به‌شمار می‌آید. در واقع خواب این محصولات راحتتر است و به‌همین‌دلیل اغلب مردم آنها را برای حال و پذیرایی خانه خود تهیه می‌کنند.

تنها ویژگی منفی فرش‌های ۱۲۰۰ شانه قیمت‌ها بسیار بالای آنهاست؛ در واقع شما گاهی حتی می‌توانید با هزینه یکی از این فرش‌ها، ۲ فرش ۷۰۰ شانه بخرید.

قیمت شستن فرش ۱۲۰۰ شانه با ۷۰۰ شانه فرقی ندارد، اما احتمال آسیب‌دیدگی مدل‌های ۱۲۰۰ شانه در صورت ارسال آنها به قالیشویی یا شستشو توسط خودتان کمتر است.

تفاوت فرش ۷۰۰ و ۱۲۰۰ شانه

در ادامه انواع تفاوت‌های این محصولات را با یکدیگر بررسی می‌کنیم و درباره آنها توضیح می‌دهیم:

فرش 700 و 1200 شانه

  • قیمت

اگر از لحاظ بودجه مشکلی ندارید، پیشنهاد می‌دهیم که فرش‌های ۱۲۰۰ شانه را بخرید. این محصولات قیمت بیشتری نسبت به مدل‌های دیگر دارند.

  • وزن

به‌دلیل تراکم بیشتر، وزن فرش‌های ۱۲۰۰ شانه بیشتر است؛ بنابراین اگر مستأجر هستید یا دائماً قصد تعویض محل پهن‌کردن فرش را دارید، پیشنهاد می‌دهیم که به‌سراغ مدل‌های ۷۰۰ شانه بروید.

  • نقش و‌ نگار ریزتر

نقش و‌نگار مدل‌های ۱۲۰۰ نسبت به ۷۰۰ ریزتر هستند و ظرافت و جذابیت ظاهری بیشتری دارند؛ بنابراین اگر به دکوراسیون و نمای داخلی خانه‌تان اهمیت می‌دهید، پیشنهاد می‌دهیم که مدل‌ها ۱۲۰۰ را بخرید.

  • جاروکشی

اگر با جاروی دستی اقدام به جاروکشی خانه یا محیط کار می‌کنید، حتماً متوجه شده‌اید که جاروکشی فرش‌های ۱۲۰۰ شانه راحتتر است. در واقع زباله‌های ریز و کوچک بین تاروپود فرش‌های ۷۰۰ شانه قرار می‌گیرند و به‌راحتی جارو نمی‌شوند؛ اما این مشکل در مدل‌های ۱۲۰۰ کمتر اتفاق می‌افتد.

شباهت فرش ۷۰۰ و ۱۲۰۰ شانه

فرش‌های ۷۰۰ و ۱۲۰۰ فقط از برخی لحاظ با یکدیگر متفاوت هستند، اما در چندین جنبه مختلف شباهت‌هایی به یکدیگر دارند که دانستن این شباهت‌ها خالی از لطف نیست. در ادامه انواع شباهت‌های این محصولات را بررسی می‌کنیم:

  • طرح و رنگ

این محصولات هر ۲ از لحاظ طرح و رنگ در مدل‌های متنوعی تولید و روانه بازار می‌شوند؛ بنابراین در انتخاب مدل دست بازی دارید و هیچ مشکلی برایتان به‌وجود نمی‌آید.

  • ابعاد

این فرش‌ها در ابعاد ۶ متری، ۹ متری، ۱۲ متری و … در بازار به‌فروش می‌رسند و از لحاظ اندازه نیز هیچ فرقی با یکدیگر ندارند. تولیدکننده‌ها سعی می‌کنند هر کدام از انواع این محصولات را در سایز‌ها و اندازه‌های مختلفی تولید کنند تا پاسخگوی نیاز تمام مشتری‌ها باشند.

  • نقش و‌ نگار

انواع این محصولات را در طرح‌های مختلفی مثل شاه عباسی، افشان، اسلیمی، بته‌ای و … در بازار می‌بینید که هر کدام طرفدار‌های خاص خود را دارند؛ بنابراین نیازی به نگرانی از بابت نقش و نگار نیز نباشید، چون برای هر کدام از آنها مدل‌های متنوعی در بازار یافت می‌شود.

فرش ۷۰۰ و ۱۲۰۰ شانه، فرش هایی پرطرفدار در کشور ایران

فرش ۷۰۰ و ۱۲۰۰ شانه در کشور ایران طرفدار‌های زیادی دارند؛ اما هنوز بسیاری از افراد درباره تفاوت‌های آنها نمی‌دانند که ما سعی کردیم تمام نکته‌های لازم را درباره این موضوع با شما به اشتراک بگذاریم. اکنون با آگاهی از تفاوت فرش ۷۰۰ و ۱۲۰۰ شانه می‌توانید به فروشگاه‌ها و مراکز خرید مختلف در سراسر کشور بروید و محصول موردنیازتان را از آنها بخرید. کارشناس‌ها و مشاور‌های فروش این مراکز نیز در خدمتتان هستند تا اطلاعات بیشتری برای خرید محصولی کارآمدتر در اختیارتان بگذارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *