۵ ماده شوینده ضروری که باید در همه خانه‌ها باشد

ماده شوینده ضروری خانه‌
متاسفانه بیشتر خانم‌های خانه‌دار تصور می‌کنند که تمیز کردن خانه به معنی استفاده از مواد شوینده قوی مانند مایع سفیدکننده یا جوهر نمک است. این در حالی است که برای هر بخش از خانه باید از یک ماده شوینده خاص استفاده شود. به عنوان مثال اکثر کارشناسان برای شستشوی مبل شامپو فرش را توصیه می‌کنند.
این ماده شوینده در واقع از مواد اولیه‌ای تشکیل شده که به الیاف فرش آسیب نمی‌رساند و اساسا برای تمیز کردن الیاف خاص طراحی شده است. درمقابل برای تمیز کردن کاشی و سرامیک آن هم به شکل اصولی و بهداشتی هرگز نمی‌توانید از شامپو فرش یا صابون استفاده کنید. بنابراین تمیز کردن هر بخش از خانه نیاز به یک شوینده تخصصی دارد.
در این مقاله با توجه به نظر برخی از کارشناسان، ۵ ماده شوینده را معرفی کرده‌‎ایم که وجود آنها در خانه ضروری است.

شامپو فرش

شامپو فرش یک شوینده بسیار کاربردی است. همانطور که از نام این محصول پیداست، شامپو فرش برای شستشوی فرش یا موکت بسیار مناسب است. اما برای تمیز کردن گلیم، تابلو فرش، کوسن‌ها و حتی پارچه مبلمان نیز می‌توانید از این ماده استفاده کنید. فقط کافیست که طبق دستور مقدار مشخصی از شامپو را با آب رقیق کرده و کف تولید شده را روی الیاف فرش و مبل بکشید. چند دقیقه صبر کرده و سپس با یک پارچه پنبه‌ای و تمیز، باقیمانده کف و آلودگی‌ها را پاک کنید.

ما در یک مطلب به صورت کامل به موضوع ” کاربردهای شامپو فرش ” پرداختیم که می توانید مطالعه کنید.

پودر صابون

صابون یک ماده شوینده قوی است که در گذشته بیشتر برای شستشوی بدن از آن استفاده می‌شد. اما کم کم خانم‌ها خانه‌دار متوجه شدند که این ماده شوینده چقدر برای تمیز کردن لکه‌های روی پارچه مناسب است. به همین دلیل چند سالی می‌شود که محصولی به نام پودر صابون به بازار عرضه شده است.

از این محصول که هم معطر است و هم کف کنترل شده دارد، بیشتر برای شستشوی لباس کودک استفاده می‌شود. با این وجود برای تمیز کردن لکه‌های به جا مانده از چربی و روغن روی دستمال‌های آشپزخانه نیز می‌توانید از این پودر استفاده کنید. پودر صابون یک محصول ضد حساسیت است و برای خانم‌هایی که پوست‌های حساسی دارند، بسیار مناسب می‌باشد. در ضمن بعد از استفاده از پودر صابون دیگر نیازی به استفاده از نرم‌کننده ندارید.

پودر ماشین لباسشویی

پودر ماشین لباسشویی یکی از کاربردی‌ترین مواد شوینده جهت تمیز کردن خانه است. از این ماده می‌توانید برای شستشوی لباس‌ها و حتی لکه‌بری از روی دستمال‌های آشپزخانه استفاده کنید. یکی از کاربردهای پودر ماشین لباسشویی از بین بردن بوی بد سینک ظرفشویی و اسکاچ است. اگر بعد از تمیز کردن مرغ و ماهی در آشپزخانه احساس کردید که سینگ، شیرآلات و اسکاچ ظرفشویی‌تان بو گرفته، کافیست که مقداری پودر لباسشویی را در آب گرم حل کرده و از آن برای شستشوی استفاده کنید.

محلول شستشوی شیرآلات

این محلول که به تازگی به بازار راه پیدا کرده حاوی موادی است که شیرآلات را بدون ایجاد لکه براق می‌کند. اگر قبلا بر اثر استفاده از مواد شوینده قوی مانند جوهر نمک، لکه روی شیرآلات خانه ایجاد شده است؛ با چند بار استفاده از این محلول می‌توانید، این مشکل را حل کنید.

اسپری مخصوص شیرآلات برای از بین بردن جرم روی فلزات استیل بسیار مفید است. بنابراین برای تمیز کردن سینگ، گازهای استیل، هود و حتی آب‌چکان ظرفشویی نیز می‌توانید از این ماده استفاده کنید.

محلول مخصوص شستشوی کاشی و سرامیک

برق انداختن کاشی و سرامیک باعث می‌شود حمام، دستشویی و آشپزخانه جلوه بیشتری پیدا کنند. قدیم‌ترها بسیاری از خانم‌های خانه‌دار از ترکیب محلول سفیدکننده و پودر ماشین لباسشویی برای تمیز کردن کاشی و سرامیک استفاده می‌کردند. این در حالی است که مخلوط کردن این ماده شیمیایی قوی می‌تواند یک ترکیب فوق‌العاده خطرناک ایجاد کرده و به ریه‌ها آسیب برساند.

بنابراین برای اینکه دچار بیماری ریوی نشوید، حتما از ترکیبات درست برای تمیز کردن خانه استفاده کنید و هرگز دو ماده شوینده را با هم مخلوط نکنید. این محلول برای برق انداختن و افزایش درخشش کاشی‌ها و سرامیک‌های خانه بسیار مفید است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *