تمیز کردن مبل مخمل + بهترین روش شستشوی مبل مخمل در خانه

تميز كردن مبل مخمل

مبلمان یکی از قسمت‌های دکوراسیون است که در دنیای مدرن امروزی به یکی از اصلی‌ترین قسمت‌ها تبدیل شده است. انواع مختلفی از مبلمان وجود دارد که به مشتریان امکان می‌دهند با توجه به بخش‌های دیگر محیط، بودجه و سلیقه خود، بهترین گزینه متناسب با نیازشان را انتخاب کنند. در این میان مبل‌های مخمل همواره مشتریان خاص خود را دارند. متاسفانه از جمله دغدغه‌هایی که صاحبان این مبلمان‌ها ممکن است با آن مواجه شوند، شستشوی آن‌هاست. به همین دلیل و برای رفع این مشکل‌، در این مقاله قصد داریم تا شما را با بهترین روش تمیز کردن مبل مخمل آشنا کنیم؛ با ما همراه باشید.

شستشوی مبل در خانه یکی از خدماتی است که عموما توسط شرکت‌های قالیشویی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. البته استفاده از خدمات هر شرکتی مناسب نبوده و شما باید نسبت به خدمات ارائه شده از سمت آن‌ها اطمیان داشته باشید. قالیشویی بانو با سال‌ها سابقه موفق در زمینه فعالیت‌های نظافتی، از ابزارها و متدهای روز دنیا و همچنین دانش و تجربه افراد متخصص در این زمینه استفاده می‌کند تا بتواند رضایت مشتریان را به بهترین شکل جلب کند.

آنچه در این مقاله می‌خوانیم:

دلیل اهمیت تمیز کردن مبل مخمل

به طور کلی، هر مبلی با هر جنسی که داشته باشد، پس از مدتی به نظافت نیاز پیدا می‌کند. نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که تمیز کردن و شستشوی به موقع مبلمان، عمر مفید آن‌ها را افزایش داده و در نتیجه کمتر پیش می‌آید که نیاز داشته باشید که در کوتاه مدت رویه و یا به طور کلی مبلمان خود را تعویض کنید.

شستن مبل زمانی اهمیتی دوچندان پیدا می‌کند که پارچه جنس حساسی داشته باشد که پارچه‌های مخمل را می‌توان در این دسته‌بندی قرار داد. در اینصورت شما باید برای تمیز کردن مبل مخمل دقت زیادی صرف کنید تا احتمال آسیب به آن را کاهش دهید. به طور کلی پاک کردن مبل مخمل، ریزه‌کاری‌هایی دارد که با رعایت آن‌ها می‌توانید به آسانی مبلمانتان را در خانه تمیز کنید.


پیشنهاد مطالعه: یکی از دیگر انواع مبلمان که مشتریان زیادی در بازار دارد، مبل پارچه ای است. اگر شما هم از این مبل‌ها استفاده می‌کنید و می‌خواهید آن‌ها را در خانه بشویید، پیشنهاد می‌کنیم دست نگه داشته و ابتدا مقاله شستشوی مبل پارچه ای در منزل را در وبلاگ قالیشویی بانو مطالعه کنید.


دلیل اهمیت شستن مبل مخمل

مهم‌ترین مرحله برای پاک کردن مبل مخمل

شاید بی‌اهمیت به نظر برسد اما تمیز کردن مبل‌ها و برداشتن آلودگی از سطح آن یکی از مهم‌ترین مراحلی است که پیش از آغاز عملیات شستن مبل مخمل باید انجام گیرد. برای این کار باید ابتدا سطح مبل، گوشه‌ها و درزهای آن را کاملا با جاروبرقی جارو کنید تا گردوغبار از سطح آن زدوده شده و لکه‌هایی که از قبل روی مبل ایجاد شده، خود را نشان دهند.

برای این کار می‌توانید از سری مخصوص گردگیری جاروبرقی که مخصوص مبلمان و پرده در نظر گرفته شده، استفاده کنید. فقط توجه داشته باشید این کار را به آرامی انجام دهید تا پرزهای ظریف پارچه مخمل مبل آسیبی نبیند.

شوینده طبیعی برای تمیز کردن مبل مخمل

مهم‌ترین قسمت در هر زمانی که می‌خواهید هر چیزی را بشویید، موادی است که از آن‌ها استفاده می‌کنید. در زمان شستشوی مبل مخمل در خانه نیز باید با استفاده از یک شوینده مناسب، پارچه مبل را تمیز و لکه‌زدایی کنید. مواد زیادی برای این کار وجود دارند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به ترکیب آب‌لیمو، آب و جوش شیرین اشاره کرد که به صورت معجزه‌آسایی مبل شما را تمیز می‌کنند.

«پیش از اینکه تمامی لکه را با این مواد بشویید، ابتدا قسمت کوچکی از آن را امتحان کنید تا مطمئن شوید که مواد شوینده وردنظر آسیبی به مبلمانتان وارد نمی‌کند.»

برای استفاده از ترکیب آب‌لیمو، آب و جوش شیرین به منظور شستشوی مبل مخمل در منزل، ابتدا باید مقداری از آبلیمو را با کمی آب و جوش شیرین در ظرفی مخلوط کنید. سپس با یک اسفنج نرم یا یک تکه پارچه نخی، مقداری از محلول را به آرامی روی سطح مبل و روی لکه‌ها بکشید.

به یاد داشته باشید که این کار باید به آهستگی انجام شود تا به بافت حساس و ظریف مخمل آسیبی وارد نشود. پس از آن اجازه دهید مبل خشک شده و روی آن را با یک برس و یا جاروبرقی جارو کنید تا خواب مبل به حالت اولیه خود برگردد.


پیشنهاد: اگر به دنبال بهترین قالیشویی تهران هستید که در کنار کیفیت بالای خدمات خود، قیمت منصفانه‌ای هم داشته باشد، می‌توانید با شماره ۱۴۴۳ تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را برای دریافت خدمات از قالیشویی بانو راهنمایی کنند.


بهترین شوینده ها

روش شستن مبل های مخمل با آب و صابون در خانه

اگر به موادی که در قسمت‌های قبلی اشاره کردیم، دسترسی نداشتید، می‌توانید از محلول آب و صابون استفاده کنید. البته ذکر این نکته ضروری است که در این راه باید از صابون‌هایی با مواد شونده ملایم استفاده کنید. این صابون‌ها ضمن برخورداری از قدرت پاک‌کنندگی بالا، آسیبی به پارچه مخمل مبل نمی‎‌رسانند.

آب و صابون را در ظرف کوچکی مخلوط کنید تا صابون در آب کف کند. سپس با یک اسفنج یا یا پارچه نخی مقداری از کف را بردارید و به روی سطح مبل مخصوصا روی لکه‌ها بکشید. همچنین برای از بین بردن لکه‌های سمج ممکن است مجبور باشید این کار را تا چندبن مرحله تکرار کنید.

سپس اجازه دهید مبلمان به طور کامل خشک شود. اگر قرار است مهمان به منزل شما بیاید و برای خشک شدن مبل عجله دارید، می‌توانید از سشوار یا پنکه استفاده کنید.

اگر لکه‌های مقاومی روی مبل مخملتان ایجاد شده که حتی بعد از شستشو با محلول صابون هم اثرش باقی مانده، بهتر است که از شامپوی مخصوص شستشوی مبل استفاده کنید. اما همانطور که پیش از این نیز گفته شد، حتما ابتدا مقدار کمی از شوینده مورد نظر را بر بخشی از پارچه مبل که نامعلوم است، امتحان کنید تا بتوانید با خیال راحت کل رویه مبل را با آن شوینده تمیز کنید.


پیشنهاد مطالعه: می‌دانید برای شستشوی مبلمان از چه دستگاه‌هایی استفاده می‌شود؟ برای آشنایی با دستگاه‌هایی که در زمان شستن مبل از آن‌ها استفاده می‌شود، می‌توانید از محتوای لینک مقابل استفاده کنید: دستگاه شستشوی مبل .


خشک شدن مبلمان مخمل

پس از تمیزکردن مبل مخمل، نوبت به خشک کردن آن می‌رسد؛ این موضوع با توجه به ضحامتی که پارچه مخمل دارد، می‌تواند زمان زیادی به خود اختصاص دهد.

شما برای سرعت بخشیدن به این موضوع، می‌توانید پنجره‌ها را باز کرده و یا از سشوار یا پنکه استفاده کنید. به یاد داشته باشید که تا زمان خشک شدن کامل مبلمان باید از نشستن روی آن خودداری کنید. سپس لازم است با یک برس نرم پرزهای ظریف پارچه مخمل را در جهت خواب پارچه مرتب کنید تا مبل‌ها جلوه اولیه خود را به دست آورند. 

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم تا به طور کامل شما را با طرز تمیز کردن مبل مخمل آشنا کنیم. امیدواریم که مطالب گفته شده برای شما مفید بوده باشند. چنانچه در مورد هریک از مطالب گفته شده با سوالی مواجه شدید و یا موضوعی وجود داشت که تمایل داشتید در مورد آن‌ها بیشتر بدانید، با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشیم.

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *