۳ روش‌ متداول برای تمیز کردن پرده

تمیز کردن پرده
پرده‌ها معمولا بیش از دیگر وسایل خانهt بوهایی مانند بوی غذا و دود سیگار را به خود جذب می‌کنند. بنابراین طبیعی است که بیشتر نیاز به شستشو و تمیز کردن دارند. تمیز کردن پرده کار زیاد سختی نیست، فقط کافیست که نکات کلیدی و مهمی که باید رعایت کنید را بدانید. در این مقاله به چند روش آسان برای شستشوی پرده و چند نکته مهم در مورد تمیز کننده‌های مختلف اشاره کرده‌ایم.

تمیز کردن پرده با ماشین لباسشویی

بسته به جنس پارچه، ممکن است استفاده از ماشین لباسشویی بهترین روش برای شستشوی پرده‌ها باشد. برای تمیز کردن پرده‌ها به این روش باید نکات زیر را رعایت کنید:

  • اگر ماشین لباسشویی شما پرده‌شوی دارد، حتما از این برنامه استفاده کنید. در غیر این صورت با برنامه طراحی شده برای شستشو لباس کودک اقدام به شستشو پرده کنید.
  • از مواد شوینده معمولی استفاده کنید.
  • اگر در مورد آبرفت پارچه نگران هستید، به جای استفاده از ماشین لباسشویی از شستشوی دستی استفاده کنید یا انجام این کار را به متخصصان قالیشویی‌های معتبر بسپارید.

نکته مهم: فقط برای شستشوی پرده‌های سبک از ماشین استفاده کنید. پارچه‌های سنگین که آب را به خود جذب می‌کنند، زیاد مناسب شستشو با ماشین لباسشویی نیستند. با این حال به خاطر داشته باشید که بعضی از پارچه‌ها نیاز به توجه ویژه‌ای دارند. به عنوان مثال، پارچه‌های پنبه‌ای ظریف وقتی با آب گرم شسته می‌شوند آب می‌روند.

شستشوی دستی پرده‌ها

شستشوی دستی ممکن است گزینه مطمئن‌تری برای تمیز کردن پرده‌های خانه باشد. در این روش نیز باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • از مواد شوینده معمولی استفاده کنید و یا از صابونی که مخصوص شستشوی پارچه با دست است. بهتر است پودر صابونی ملایم را انتخاب کنید تا به الیاف پرده آسیب نرسد.
  • به دستورالعمل درج شده روی ماده شوینده توجه کنید. محصولات مختلف باید در غلظت‌های مختلفی استفاده شوند. به عنوان مثال از ان جهت که پودر صابون بیشتر از شوینده‌های مایع کف می‌کند، باید به میزان کمتری استفاده شود.

نکته مهم: پرده‌هایی که از نظر ابعاد و حجم بزرگ هستند، بهتر است با دست شسته شوند. در ضمن این روش شستشو برای پارچه‌های ظریف مانند الیاف ۱۰۰ درصد پنبه انتخاب خوبی است.

تمیز کردن پرده به کمک بخارشوی

استفاده از یک بخارشوی باکیفیت، یکی از راحت‌ترین روش‌های تمیز کردن پرده است. به شرطی که نکات زیر را در مورد آن رعایت کنید:

  • حتما از قسمت بالای پرده شروع کنید و سری بخار شور را از بالا به پایین بکشید.
  • اگر متوجه شدید که پرده در حال خیس شدن است، فاصله دستگاه را از پرده بیشتر کنید.
  • هنگام استفاده از بخارشوی مراقب باشید. همیشه قبل از شروع کار، دستورالعمل استفاده از دستگاه را بخوانید و به یاد داشته باشید که بخار متصاعد شده از این دستگاه قادر است پوست را بسوزاند. بنابراین هنگام کار با این دستگاه از دستکش پارچه‌ای استفاده کنید.

نکته مهم: بخارشوی وسیله‌ای بسیار مفید و موثر برای تمیز کردن پرده‌های سنگین یا پرده‌های ریلی است که باز کردن‌شان بسیار دشوار است.

بهترین روش برای خشک کردن پرده‌ها چیست؟

هر پرده‌ای را نمی‌توانید در خشک‌کن لباسشویی بیاندازید. چرا که برخی از پارچه‌ها آن‌قدر ظریف هستند که به محض ورود به خشک‌کن چروک می‌شوند. بهترین راه برای خشک کردن پرده‌ها آویزان کردن آن‌ها در محیط بیرون از خانه و به دور از تابش مستقیم نور خورشید است. تابش اشعه‌های خورشید ممکن است پرده را لک کند. اجازه دهید که پرده‌ها به طور طبیعی در حالت آویزان و در مجاورت هوا خشک شوند. این روش خشک کردن باعث می‌شود که چروک‌ها از بین بروند و دیگر نیازی به اتو کشیدن نباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *