آموزش سفید کردن پرده ها + برای سفید شدن پردها چه کار کنیم

Whitening-the-curtains

یکی از مشکلات تمامی افراد خانه‌دار این است که برای سفید شدن پردها باید چه کار کنند و چگونه می‌توان مشکل چرک مرده شدن پرده‌ها خصوصا پرده‌های سفید را برطرف کرد؟ مطمئنا با توجه به آلودگی بسیار بالای آب‌و‌هوا، پرده‌ها اولین چیزی هستند که کثیف شده و گردوخاک روی آن‌ها می‌نشیند. حتی فکر به اینکه در این شرایط اقتصادی بخواهیم هرچند ماه یکبار پرده‌های خود را تعویض کنیم، سخت خواهد بود. به همین دلیل ما در این مقاله تلاش می‌کنیم تا با بررسی بهترین راه‌ها، به شما در سفید کردن پرده ها کمک کنیم.

اگر به هر دلیلی قصد ندارید تا خودتا در خانه کار شستشوی پرده را انجام دهید و می‌خواهید از خدمات یک مرکز معتبر استفاده کنید پیشنهاد می‌کنیم به سایت قالیشویی بانو مراجعه کنید. افراد ما با تخصص کافی در زمینه شستشوی پرده سفید به شما کمک می‌کنند تا دیگر هیچ نگرانی از سلامت پرده‌ها نداشته باشید.

آنچه در این مقاله می‌خوانیم:

سفید شدن پردها

آموزش روش سفید کردن پرده

همان‌طور که می‌دانید شستشوی پرده حریر کاری ظریف است و باید توسط متخصص و با مواد شوینده مناسب انجام شود. بنابراین در درجه اول توصیه می‌کنیم که کار شست و شوی پرده خانه به خصوص آن‌هایی که از پارچه ظریف و گران‌قیمت دوخته شده‌اند را به خشک شویی ها و برخی از مراکز قالیشویی در تهران بسپارید. اما اگر خودتان می‌خواهید این کار ا انجام دهید، بهترین توصیه ما به شما پیروی از دستورالعمل زیر است. در ادامه به شما توضیح می‌دهیم که برای سفید شدن پردها باید چه کار کنید.

  • یک سطل پلاستیکی بزرگ را با آب سرد کافی پر کنید؛ به حدی که پرده‌ها بتوانند آزادانه درون سطل حرکت کنند.
  • سپس پرده‌ها را در سطل خیس کرده و اجازه دهید، یک روز در آب خیس بخورند؛ هرچند وقت یکبار، پرده را درون آب بچرخانید.
  • اگر آب درون سطل کثیف شد آن را عوض کنید؛ این کار را تا زمانی ادامه دهید که با وجود پرده، آب داخل سطل بعد از چند ساعت شفاف مانده باشد. اگر پرده‌ها زیاد چرک باشند، ممکن است مرحله خیس خوردن‌شان حتی تا یک هفته طول بکشد.
  • پرده‌ها را از آب بیرون آورده و آب اضافه آن‌ها را بگیرید.
  • مجددا ظرف را با آب سرد پر کنید و چند قاشق محلول سفید کننده داخلش بریزید. اجازه دهید که پرده‌ها چند ساعتی در این ترکیب بمانند. اگر نمی‌خواهید از سفیدکننده استفاده کنید، کافیست که یک قاشق جوش شیرین و سرکه به آب اضافه کنید.
  • اگر بعد از چند ساعت هنوز لکه‌ای روی پارچه بود، این کار را مجددا تکرار کنید.
  • بعد از آبکشی پرده، آن را درون ماشین لباسشویی انداخته و از مواد شوینده ملایم و برنامه پرده‌شوی ماشین برای شستشو استفاده کنید. برای این که چرک پرده های سفید کاملا از بین برود، آنها را تک تک بشویید و از حداکثر ظرفیت ماشین استفاده نکنید.
  • اگر ماشین لباسشویی ندارید می‌توانید این مرحله را با پودر لباسشویی دستی و در لگن انجام دهید.
  • بعد از تکمیل شدن روند شستشو، پرده‌ها را سریع از ماشین لباسشویی خارج کرده و زیر نور آفتاب خشک کنید.

«لازم به ذکر است که اگر پرده را درست روی طناب پهن نکرده باشید، چروک می‌شود و قبل از نصب باید اتو شود. بنابراین اگر نمی‌خواهید از اتو استفاده کنید؛ پرده را به صورت ایستاده از جایی آویزان کنید تا خشک شود.»

یکی از بهترین مراکز قالیشویی در تهران، قالیشویی بانوست که می‌تواند بهترین کیفیت را با مناسب‌ترین قیمت در اختیار مشتریانش قرار دهد. با ما تماس بگیرید تا در سریع‌ترین زمان ممکن، نیروهای خود را برای ارایه خدمات فرستادیم.

سفید کردن

راه‌هایی برای سفید کردن پرده های توری و حریر چرک مرده

از ابتدا مرتب اصطلاح چرک مرده را تکرار کردیم؛ خب اصلا منظور از چرک مرده شدن چیست ؟ چرک مرده شدن به این معنی است که جنس شما کثیف شده و آلودگی روی آن می‌نشیند و مدت زیادی کثیفی روی آن باقی می‌ماند؛ در نهایت، آلودگی قدیمی و یا به اصطلاح چرک مرده می‌شود.

اگر پرده منزلتان سفید و همیشه در معرض کثیف شدن است، باید تلاش کنید تا به محض ایجاد کثیفی، آن را تمیز کنید؛ پیش ا زاینکه به تار و پود آن نفود کند. با این حال برای تمامی ما پیش آمده که نتوانسته‌ایم در سریع‌ترین زمان ممکن، پرده‌ها را تمیز کنیم؛ در چنین شرایطی تلاش کنید تا از روشی که در ادامه عنوان می‌کنیم استفاده کنید:

  • پرده را در یک سطل بریزید که راحت در آن قرار بگیرد و به محل چرک مرده شده یک پیمانه محلول سرکه و جوش شیرین بریزید. پس از آن، نیم ساعت اجازه دهید مایع شوینده و پرده با هم ترکیب شوند و پس از آن، پرده را با دقت و به طور کامل شستشو دهید.

پیشنهاد مطالعه: تمیز کردن پرده کرکره‌ای یکی از مشکلات همیشگی ماست. اگر شما هم با شستشوی این نوع پرده‌ها مشکل دارید، به وبلاگ ما مراجعه کرده و مقاله تمیز کردن پرده کرکره ای را مطالعه کنید.

تست پارچه قبل از شستن پردهای سفید

نکته‌ای که در زمان شستن پرده سفید یا هر نوع پارچه دیگری باید به یاد داشته باشید، این است که آیا موادی که قصد دارید از آن‌ها استفاده کنید به پارچه پرده شما آسیب می‌رساند یا خیر. برای اینکه بتوانید به این سوال پاسخ دهید باید مقداری از مایع شوینده را روی پارچه امتحان کنید. اهمیت این موضوع زمانی بیشتر می‌شود که برای مرتبه اول می‌خواهید از این روش استفاده کنید. در نهایت اگر پارچه به ماده شوینده حساسیت نشان نداد، می‌توانید تمیز کردن پرده سفید را آغاز کنید.

نکته بعدی این است که شستن پرده ۱۰۰ درصد پنبه با آب گرم یا قرار دادن آن در خشک‌کن لباسشویی ممکن است موجب آب‌رفتن پارچه شود. بنابراین همیشه هنگام شستن پارچه‌های پنبه‌ای از آب سرد استفاده کنید؛ و آنها را آویزان کنید تا خشک شوند.

سخن پایانی

در این مقاله ما تلاش کردیم تا بهترین راه‌ها برای سفید شدن پردهای توری را با هم بررسی کرده و به شما کمک کنیم تا پرده های سفید خود را به شکل روز اول در بیاورید. امیدواریم که مطالب گفته به شما کمک کند تا در عملیات سفید کردن پرده توری ، حریر و… موفق عمل کنید. اگر در مورد هر یک از مطالب گفته شده با سوالی مواجه شدید و یا موضوعی وجود داشت که تمایل داشتید در مورد آن‌ها بیشتر بدانید، پیشنهاد می‌کنیم با ما در میان بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن، پاسخگوی شما باشیم.

2 پاسخ

  1. سلام پرده پذیرایی خیلی کثیف شده بود و دادم خشکشویی ولی مثل همیشه سفید نشد حالا میخوام خودم خونه و داخل تشت بشورم آیا از همین مطالب برای سفید کردن استفاده کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *