آموزش ضد عفونی کردن مبل+ نکات مهم در ضد عفونی کردن مبل

ضد عفونی کردن مبل

بیماری کرونا سبک زندگی بسیاری از افراد را تغییر داده است؛ در دنیای کنونی کمتر کسی را می‌توان یافت که به سبک زندگی روزهای پیش از این بیماری برگشته باشد. یکی از مواردی که در حال حاضر در هر خانه‌ای انجام می‌شود، صدعفونی کردن وسایل مختلف خانه از جمله مبلمان است. این وسیله به دلیل اینکه همواره مورد استفاده قرار می‌گیرد، همواره امکان ایجاد آلودگی روی آن وجود دارد. به همین دلیل ما قصد داریم تا شما را با بهترین روش‌های ضدعفونی کردن مبل آشنا کنیم تا شما و اطرافیان‌تان را از بیماری‌های مختلف دور نگه داریم.

اگر به هر دلیلی نمی‌توانید یا نمی‌خواهید مبلمان‌تان را در خانه بشویید و می‌خواهید ریسک آسیب به آن‌ها را به حداقل برسانید، می‌توانید از خدمات شستشوی مبل قالیشویی بانو استفاده کنید. ما ضمن استفاده از بهترین و بروزترین ابزارهای دنیا از دانش و تجربه افراد متخصص در این زمینه نیز استفاده می‌کنیم تا در نهایت با ارائه خدمات باکیفیت، شما را به یکی از دوستان همیشگی خود تبدیل کنیم.

ضد عفونی کردن مبل

همانطور که گفتیم کرونا عادات زندگی ما را به شکل تاثیرگذاری تغییر داده است؛ همین موضوع باعث شده تا ضدعفونی کردن مبل به یکی از عادات ما تبدیل شود. برای رسیدن به بهترین نتیجه، پیشنهاد می‌کنیم به جای اینکه به دنبال سریع‌ترین راه‌ها باشید، از روش‌های مطمئن ولی هرچند وقت‌گیرتر استفاده کنید تا از پاکیزگی لوازم‌تان مطمئن شوید.

یکی از چالش‌هایی که ممکن است در این مسیر با آن مواجه شوید، مواد شوینده و ضدعفونی کننده‌ای است که از آن‌ها استفاده می‌کنید. اغلب آن‌ها قربانی تبلیغات اغواکننده شرکت‌هایی می‌شوند که ادعا می‌کنند، محصول‌شان ضدعفونی‌کننده ناب و خالص است؛ اما عملا شاید این چنین نباشد. روشی که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم، راهی مطمئن برای ضد عفونی کردن مبلمان، بدون آسیب رساندن به بافت آن‌هاست.



پیشنهاد مطالعه: ضد عفونی کردن فرش نیز از دیگر مواردی است که برای حفظ پاکیزگی در منزل انجام می‌شود. برای آشنایی با روش‌های انجام این کار، پیشنهاد می‌کنیم وارد وبلاگ ما شده و مقاله روش های ضد عفونی فرش را مطالعه کنید.



رسیدگی به نظافت مبل

  • تمیز کردن بخش پارچه‌ای مبل

حتما به صورت دوره‌ای و هر ۱ الی ۲ هفته یک بار روی مبلمان و تمام درزهای آن را جارو بکشید. ذره‌های ریز گرد و خاک‌ها، همراه با میکروب می‌توانند به لایه‌های عمیق مبلمان نفوذ کنند؛ مگر اینکه با جاروبرقی کشیده شوند. اگر به طور مرتب ذرات گرد و خاک آلوده به میکروب را از روی مبل پاک نکنید، به ویژه در شرایطی که رطوبت زیاد است، میکروارگانیسم‌های مضر می‌توانند در داخل مبلمان رشد کنند. مبلمان سفید بسیار حساس هستند و لکه و گردوغبار بیشتری را به خود جذب می‌کنند؛ در نتیجه باید بیشتر تمیز شده و از آن‌ها مراقبت شود.

بعد از جارو کردن، قسمت‌های پارچه‌ای که قابلیت جدا شدن دارند، مانند کوسن‌ها را جدا کرده و در ماشین لباسشویی بشویید. برای دیگر قسمت‌ها نیز از مواد شوینده و تمیزکننده‌های مخصوص اثاثیه یا صابون مایع و آب و یا مواد شوینده‌ای که بر پایه آب هستند، استفاده کنید.

«نکته‌ای که باید به خاطر داشته باشید این است که قبل از خرید مواد شوینده، برچسب موجود روی بسته‌بندی آن را بررسی کنید. زیرا هر مبلی ممکن است به مواد شوینده خاصی حساس باشد. همچنین قبل از شروع روند شستشو، محلول تمیزکننده را روی قسمت کوچکی از پارچه مبل امتحان کنید. اگر آن قسمت تغییر رنگ نداده و آسیب ندید، می‌توانید روند شستشو را آغاز کنید.»

مواد شوینده را به طور یکنواخت با یک اسکاچ تمیز روی مبل پخش کنید. سپس ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید تا ماده شوینده درون پارچه حل شده و خاک و چربی معلق آن بیرون بیاید. در نهایت کف باقی‌مانده را با یک پارچه تمیز پاک کنید. اجازه دهید پارچه مبلمان کاملاً خشک شوند تا از ایجاد یک محیط مرطوب برای رشد میکروارگانیسم‌ها جلوگیری شود. این مراحل نه تنها ویروس‌ها و باکتری‌ها را می‌کشد، بلکه گردوخاک را نیز از پارچه بیرون می‌آورد.

«اگر نگران عفونت‌های ویروسی یا باکتریایی هستید، حتما برای شستشوی مبل از یک فرد متخصص کمک بگیرید.»



پیشنهاد: اگر به دنبال بهترین قالیشویی تهران هستید تا بتوانید از خدمات آن ها بهترین بهره را ببرید، می‌توانید وارد سایت ما شده و یا با شماره ۱۴۴۳ تماس بگیرید تتا کارشناسان و مشاوران ما در دریافت خدمات مناسب به شما کمک کنند.



بخش های چوبی

  • تمیز کردن بخش چوبی مبل

مبل‌هایی که روکش پلاستیکی دارند و اصلا پارچه‌ای در آن‌ها به کار نرفته را می‌توانید با سم پاشی مواد ضدعفونی‌کننده یا پاک کردن سطح آن با یک دستمال مرطوب ضد میکروبی، تمیز کنید. البته در مورد مواد دیگری مانند چوب، انجام این کار منطقی نیست. برای شستن این مبل‌ها بهتر است از یک محلول شوینده ملایم استفاده کنید. نکته‌ای که در این زمان باید به خاطر داشته باشید این است که این محلول‌ها به طور معمول، ۱۰۰٪ میکروب‌ها را از بین نمی‌برند. اما با استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده حاوی ۶۰٪ الکل، می‌توانید چوب این مبل‌ها را عاری از باکتری و ویروس کنید.

برای انجام این کار، کافیست که با یک تکه پنبه آغشته به این محلول، تمام قسمت‌های چوبی مبل را خیس کرده و اجازه دهید در مجاورت هوا خشک شود. امیدواریم که با استفاده از این روش، ضد عفونی کردن مبل و رعایت اصول بهداشت شخصی، بتوانید از خود و خانواده‌تان در برابر بیماری‌های مختلف محافظ کنید.



پیشنهاد مطالعه: اگر می‌خواهید به طور دقیق‌تر با روش شستشوی بخش‌های چوبی مبل آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم حتما از محتوای مقاله روش تمیز کردن بخش های چوبی مبل استفاده کنید.



سخن پایانی

در این مقله تلاش کردیم تا شما را با روش ضد عفونی کردن مبل آشنا کنیم. امیدواریم که مطالب گفته شده برای شما مفید بوده و به تمامی سوالات شما در این زمینه پاسخ داده باشد. چنانچه در مورد هر یک از مطالب گفته شده با سوالی مواجه شدید و یا موضوعی وجود داشت که تمایل داشتید در مورد آن‌ها بیشتر بدانید، با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *